Vochtige ramen (vooral de zijramen achter)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

Vochtige ramen (vooral de zijramen achter)

17 nov 2005, 23:56

Hoi,

Met dit weer heb ik veel last van vochtige ramen. Vooral de zijramen achter is een probleem. Ik zie dan bijna niks meer :( Duurt ook best lang voordat het vocht weg is.
Voorkant en achterkant kan ik zo met ruitenwisser weghalen.
Zijramen voor doe ik meestal even raam naar beneden (volgens mij niet echt goed voor de auto)
Hebben meer mensen hier last van of is dit eigenlijk normaal? Lijkt wel of de MINI hier meer last van heeft (als ik naar andere auto's kijk)
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

18 nov 2005, 00:34

Ik had er eergisteren ook last van terwijl het me anders nooit is opgevallen, daarna was het weer weg. Ik heb alle vloermatten gecontroleerd of er niet ??n nat was, maar alles was droog. Meestal komt beslagen binnenramen doordat er ergens een lekkage is en iets nat is in de auto.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

18 nov 2005, 08:51

Maaij schreef:Lijkt wel of de MINI hier meer last van heeft (als ik naar andere auto's kijk)
Ik heb er met onze andere auto ook last van gehad. Dat had te maken dat de kit aan de binnenzijde van de deur niet goed geplaatst was en er dus via het raam water/vocht de deur in gleed. Resultaat was dus een vochtige auto aan de binnenzijde.

Bij onze MINI hebben we er geen last van (gehad).
Ik sluit me graag aan bij Berthil dat het normaal gesproken op een lekkage duid, maar wat het overigens ook kan zijn is een hoge relatieve luchtvochtigheid na een warme periode waarbij tijdens sterke afkoeling condens ontstaat.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Roeselare
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 nov 2005, 21:26

18 nov 2005, 12:13

Hey guys,

Als het de damp aan de binnenkant van de ramen is, helpt alleen een ontvochtiger (dus airco vol gas open zetten en niet meer ademen a.u.b.).
Even een "pseudo" wetenschappelijke uitleg: door de plotse daling van de temperatuur wordt het verschil in buiten- en binnentemperatuur te groot (meestal tussen 3u ? 6u 's morgens), en als daar nog eens een fris gewassen en warm mensenlichaam in plaatsneemt ... . De dampspanning binnen in de auto wordt daardoor overschreden en dat uit zich door condensatie. Die condensatie treedt op waar zich de zogenaamde "koudebruggen" bevinden, met name aan de dunne ramen (eventueel bevorderd door kieren en tochtgaatjes) en op de metalen onderdelen die sterk afgekoeld zijn.

Oef, 't is eruit :shock:

Ik kan jullie gelukkig verzekeren dat ik zelf niet zo saai ben als de uitleg hierboven :lol: :lol: :lol:

Le professeur,

Jan
Laatst gewijzigd door grand_cru op 18 nov 2005, 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

18 nov 2005, 12:15

Gaat het weer een beetje :mrgreen: ?!?
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Roeselare
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 nov 2005, 21:26

18 nov 2005, 12:18

Hartstikke fijn joch >) :s >) :roll: >) :mrgreen: :evil: :P :shock: :lol: >) 8) lachuh :-)) :))
Effe off-topic: leve de domino mus van Leeuwarden :s
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”