Rinkeldekinkel

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Minni
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Dongen
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mar 2008, 20:49

Rinkeldekinkel

09 apr 2012, 11:59

Hallo allemaal!

Dat is lang geleden!
Maar met het voorjaar in de lucht hebben we weer helemaal zin gekregen om weer eens wat aan
de Mini te doen.
Zojuist terug van Dynamic Restyling Autoschade Raamsdonkveer om wat deukjes eruit laten halen :) Weer een stuk beter!

Maaaaaaaar... sinds zo'n half jaar begint de Mini WEEEER te ratelen..... :mad:

Zo'n twee jaar geleden tijdens het invoegen op de snelweg een rare knal en een enorm geratel.. Rook.. en stress!
Gelukkig nog nét naar huis kunnen rijden en bij de plaatselijke (goede) garage afgezet...
Daar heeft ze zo'n 4 weken gelogeerd en is er alles uitgehaald en een nieuwe versnellingsbak en koppelingsplaat(en) in gezet..
Garage zei dat dit vaker voorkomt bij Mini omdat de motor te sterk is.. (Hij heeft zelf ook Mini gereden)
Geen garantie meer op mijn ouwe beestje natuurlijk dus...
Kostenplaatje: 3800 eurotjes..... :roll: :lol:

Maar nu begint ze toch weer te ratelen.. !! :evil: "
We zijn nét 2 jaar verder.. !!
Vooral in z'n 2 bij de 3000 toeren klinkt het alsof er iets los zit en voel je het in de pook.. Maar vooral geluid..
Net alsof er ergens een losse schroef in de rondte word gegooid..
Maar ook in z'n 3..

Iemand weet hoe dit komt? Kan ik hiermee terug gaan naar de garage 2 jaar later en net bijgekomen van de grote kostenpost??
Of is dit een kwestie Mini/BMW Nederland??

Moet toch niet kunnen zoiets..?! om de 2 jaar de versnellingsbak en koppelingsplaat laten vervangen.. en wéér 4000 euro lichter.. Ik heb dit nog nooit gehoord, bij welk merk dan ook..
M'n Minitje is al 11 jaar oud (One 2001), maar zó waardevol voor me.. ik wil haar niet inruilen, maar om elke 2 jaar dit te moeten bekostigen..
We rijden er gewoon mee naar het werk.. en rijden nog geen 12.000 km per jaar...
We rijden sportief maar halen geen rare capriolen uit en hebben ons rijbewijs niet gratis bij een pak melk gekregen.. :roll:

Ik hoop dat iemand info of tips heeft..? Of misschien hetzelfde heeft meegemaakt?

Deze zomer wil ik namelijk naar en in Tunesie rijden (+/-5000km) en ga niet weg voordat het gefixed is en met een veilig en gerust gevoel daar naartoe kan rijden. 8)

Bedankt!!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”