Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 1071
Lid geworden op: 01 dec 2005, 18:06

Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen

02 dec 2006, 15:58

Help! stuurbekrachtiging doet nix meer. Garage is dicht. Weet iemand welke zekering het is. Ik kan 'm niet vinden adhv de plaatjes op de dekseltjes zit 1 binnen en 1 onder motorkap. Kan ik eventueel nog iets ander checken?

Help wanted!!
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

Stuurbekrachtiging storing cooper S

12 mei 2007, 19:19

Vandaag onderweg met de auto stop in een keer de stuurbekrachtiging ermee, dat is even schrikken zeker als het op een rotonde gebreurt.
Ik ben vervolgens met veel pijn en moeite ermee naar huis gereden, thuis even gekontroleerd of er geen zekeringen kapot waren maar dat was niet het geval, opnieuw de auto gestart en de sturrbekrachtiging doet het weer, heel vreemd.
Toen ik weer weg wilde rijden was het weer raak, geen bekrachtiger meer.

Ik weet niet zeker of het een los kontakt is of dat de stuurpomp naar de haaien is.
Weet weet er raad?? kan ik de auto misschien resetten of moet er een nieuw systeem in???
:cry: :cry:
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Almere
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 nov 2006, 23:39

13 mei 2007, 17:42

Ik heb hetzelfde gehad en bij mij zat de stekker los van de stuurbekrachtiging... :wink:
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
Mischa
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Zwolle
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:31

13 mei 2007, 21:04

Kamiel,

Check voor de zekerheid even het vloeistofniveau van je stuurbekrachtigingsolie. Mijn MINI staat nu bij de dealer met een defect stuurhuis (inwendige lekkage) en een kapotte stuurkogel; d'r zat geen druppel meer in toen ik me kwam melden. Na eea her en der gelezen te hebben lijkt me dit een zwak punt van de MINI.

Mischa
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

14 mei 2007, 19:03

Ben vandaag bij Keram geweest, konclusie-> vastgelopen pomp van de stuurbekrachtiging, kosten 550euro inclusief montage en BTW.
Ik heb meteen gebeld met de garagehouder waar ik de auto van gekocht heb en deze gaat de helft van de rekening betalen, ik vind dit wel erg fair van hem, zeker omdat de garantie al verlopen was.

Ook ben ik erg te spreken over de service van BMW dealer Keram.
Ik moch niet meer met de auto verder rijden en werd netjes thuis afgezet door de taxi van Keram.
Morgen middag is de auto al klaar en word ik opgehaald door de taxi van Keram, echt heel goed geregeld.

Een kopotte stuurbekrachtiger kom overigens wel vaker voor bij mini's daarom hadden ze de onderdelen ook op voorraad.

Morgen is mijn auto hopelijk voor langere tijd van de problemen af :o
Ronald 1206
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: rotterdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2007, 11:58

Stuurbekrachtiging hapert

17 mei 2007, 12:10

Hallo allemaal,

de laatste dagen is het een aantal keer voorgekomen dat na een half uurtje rijden mijn stuurbekrachtiging wegvalt. Als ik stop met rijden, en mijn cooper S (uit 2003) na een uurtje ofzo weer start werkt het weer. Na een tijdje valt de stuurbekrachtiging dan weer uit. Gisteren zo'n 100 km gereden en deze keer geen vuiltje aan de lucht. Raar toch?
Wat kan het zijn? Ik heb begrepen dat het misschien de stuurpomp kan zijn, maar ook de stekkertjes naar de stuurpomp (?), of evt een gebrek aan vloeistof. Ik wil daar best zelf ook wel even naar kijken (de garage waar ik 'm 3 maanden geleden gekocht heb zit 120km bij mij vandaan), want als het alleen een simpel dingetje is scheelt mij dat een lange rit.
Waar zitten de aansluitingen, het vloeistofreservoir etc? waar moet ik op letten, of moet ik het toch maar direct laten checken in de garage?
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

Mini zingt niet meer :-( (Stuurbekrachtiging!!!)

16 feb 2009, 11:17

Mijn Smini zingt niet meer....

De stuurbekrachtiging is volledig weg... en het heerlijke piiieeppp zooeemmm is ook weg... olie zit er nog wel genoeg in.

Nu heb ik pas 38.000 KM gereden en is de mini van 2006... is dit een bekend probleem? en heeft iemand er ervaring mee?!

Ps voor iedereen die Smini kent... ik heb net een nieuwe baan na mijn wereldreis en ben zo verschrikkelijk druk... vandaar mijn afwezigheid bij alles wat mini betreft.... grrr... maar de liefde is er nog steeds :-).... ps voor iedereen die tips heeft voor een woning in utrecht :-) of die ook bij CAP werkt....
Afbeelding
master2516
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 jun 2008, 17:27

16 feb 2009, 17:55

heey,

de mijne zoemt ook, volgens de bmw dealer kon ik hem vervangen, maar heb het niet gedaan, dus denk dat hij bij jou overleden is,

of is het gezoem normaal ? :?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

16 feb 2009, 19:51

master2516 schreef:heey,

de mijne zoemt ook, volgens de bmw dealer kon ik hem vervangen, maar heb het niet gedaan, dus denk dat hij bij jou overleden is,

of is het gezoem normaal ? :?
Is normaal :wink:
MiniBeardie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Voorhout
Berichten: 449
Lid geworden op: 29 jan 2008, 10:18

16 feb 2009, 20:45

Ik zie net op de BBC bij het consumentenprogramma Watchdog dat dit inderdaad een bekend probleem is. Bekend bij MINI-eigenaren van MINI's van de 1e generatie. MINI UK ontkent dat er problemen zijn en ziet de stuurbekrachting ook niet als essentieel onderdeel, meer als hulpmiddel.
BBC Watchdog-site schreef:Matt Pike is an independent Mini mechanic, and a supplier of spare parts. He says he can barely keep up with demand for replacement power steering pumps: "At least 60 per cent of our regular customers have all had pumps changed. And we're getting at least two calls a day from people after power steering pumps because they're such a big failure. I'd say it's the most common problem we have with the Minis."
Hele verhaal staat op: http://www.bbc.co.uk/blogs/watchdog/200 ... lures.html

Groetjes, Ron
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

17 feb 2009, 11:04

Hey mini freaks!

Ik zat toevallig TV te kijken en zag dus ook dit onderdeel:

BMW say that they're aware of an electrical issue which has the potential to affect the Electro Hydraulic Power Assisted Steering system fitted to more than 223,000 petrol-powered Minis sold between 2001 and 2007. This includes 175,000 Mini one, Mini Cooper and Cooper S cars sold between 2001 and 2005, 9,000 convertibles and 32,000 Mini Hatch cars sold in 2006 and 7,800 Mini Convertibles sold in 2007. BMW say that a modification was made to the pump supplied with all new Minis which virtually eradicated the issue.

Net bij Ekris geweest en die rekenen voor een gereviseerde nieuwe pomp mij 800,- euro voor!!!
En dat voor een MINI met 38.000KM!!! ik ga hier nog wel even een staarte aan geven.

En ja zoemde ze nog maar..... dit is juist mijn probleem!

Gezellig dat we er weer zijn ;-)
Afbeelding
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 feb 2009, 14:18

17 feb 2009, 13:02

die van mij staat toevallig sinds gister in de garage om de stuurpomp te laten vervangen :) gelukkig nog garantie van de garage want ik heb em pas 2 weken
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 feb 2009, 14:18

17 feb 2009, 13:14

Tis een Cooper Facelift van 10-2004 met 120.000 op de teller
he
henny

18 feb 2009, 12:55

stuurbekrachtigingproblelemen zijn er bij alle mini's van 2001 t/m 2007. bij de engelse consumenten-organisatie bekend, zie uitzending van afgelopen week, zij proberen BMW er van te overuigen dit ontoelaatbare euvel via een terugroepaktie te regelen , lees vervanging , voordat er dodelijke ongelukken gebeuren. eea zou dus ook bij BMW Nederland bekend moeten zijn
MiniBeardie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Voorhout
Berichten: 449
Lid geworden op: 29 jan 2008, 10:18

18 feb 2009, 16:18

Ging om een uitzending van BBC Watchdog:

http://www.bbc.co.uk/blogs/watchdog/200 ... lures.html

Groetjes, Ron

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”