Oliedruk of olietemperatuur (afgehandeld)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Oliedruk of olietemperatuur (afgehandeld)

31 mar 2016, 21:43

CooperS2005 schreef:Toch raar dat er op een cooper s R53 geen oliesensor ed standaard op zit.
Ik heb navigatie en daardoor volgens mij nog minder meters :roll:

Zag op internet wel een mcs checkmate waarbij de 'middenklok' nuttige meters heeft.
Is dit standaard bij bepaalde modellen?
Een OBD2 scanner+app zal het dus ook niet tonen omdat de sensoren standaard ontbreken?
Afbeelding
Die meter set heet Chrono pack is een optie, heb ik ook maar meer value is alleen de olie druk meter die je er bij krijgt, olie temp verzint de ecu maar

Wil je echt olie temp weten zal je toch een sensor zelf moeten in bouwen
bratman
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 jul 2015, 17:30

Re: Oliedruk of olietemperatuur (afgehandeld)

02 apr 2016, 00:07

Manick schreef:
CooperS2005 schreef:Toch raar dat er op een cooper s R53 geen oliesensor ed standaard op zit.
Ik heb navigatie en daardoor volgens mij nog minder meters :roll:

Zag op internet wel een mcs checkmate waarbij de 'middenklok' nuttige meters heeft.
Is dit standaard bij bepaalde modellen?
Een OBD2 scanner+app zal het dus ook niet tonen omdat de sensoren standaard ontbreken?
Afbeelding
Die meter set heet Chrono pack is een optie, heb ik ook maar meer value is alleen de olie druk meter die je er bij krijgt, olie temp verzint de ecu maar

Wil je echt olie temp weten zal je toch een sensor zelf moeten in bouwen
Hier had ik het laatst over met mijn leraar (Automotive Engineering). De olietemperatuur wordt berekend aan de hand van de watertemp + RPM + Throttle body position. Volgens hem was dit zelfs heel nauwkeurig na te meten via deze manier en het wordt door meerdere fabrikanten gebruikt. Binnenkort ga ik met hem hier verder induiken en wat zaken berekenen, want vindt dit wel heel interessant om uit te zoeken! Heb zelf ook de Chrono pack in mijn auto. :mrgreen:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”