Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Luuc90
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2014, 20:06

Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

22 jan 2014, 20:30

Hallo mini liefhebbers en met name technische liefhebbers,

Ik heb dit account aangemaakt omdat wij een probleem met een mini hebben wat ons tot waanzin drijft. Ik zal even bij het begin beginnen. Ter verduidelijking, wij zijn een autobedrijf.

Eind november hebben wij een mini cooper s uit 2005 verkocht met een ouder typenmotor ik geloof 120kw. 10 minuten voor aflevering heb ik de mini door de wasstraat gehaald en naar onze mening is toen alles begonnen.. De mini begon meteen met het blijven branden van de remlichten terwijl de auto af stond, dit werd gevolgd door de bekende 'bcu' problemen zoals knipperlicht indicatoren die niet meer gingen branden in het dashboard, dus wel buiten de auto. Binnen verlichting die bleef branden, centrale deurvergrendeling die niet meer werkte. Al deze problemen komen tegelijk en kunnen spontaan weer over zijn. Accu reset gedaan maar het probleem bleef zich voordoen. Vervolgens mini dealer den Bosch gebeld en naar advies gevraagd. Zei zeiden zonder twijfel de body controle module, dus zo gezegd zo gedaan en die module vervangen bij de dealer en deze ook daar laten inleren. Helaas want na een dag begonnen de problemen weer. Vervolgens de accu vervangen maar ook dit hielp niet. Na lang zoeken op internet hadden we iemand die schreef dat t bij hem lag aan de canbus. Dus wat hebben we gedaan, letterlijk heel de auto binnen gestript, de complete bekabeling van de accu naar de bcu en van de bcu naar alle dashboard componenten gecheckt en hier en daar met contact spray ingesmeerd. Zekering kast complet gereinigd en met contact en elektrospray ingesmeerd. Niks heeft geholpen. Vervolgens toch maar gekeken of het niet aan het hoofd instrumentenpaneel ligt ( de middelste ). Even tussendoor, uiteraard hebben we van de dealer het complete electro schema gekregen van de canbus en bcu. Instrumentenpaneel met een ander verwisseld maar weer geen succes. Inmiddels 2 maanden later, heel veel geld, oneindige inzet van de huurauto voor onze klant en voor het eerst in 25 jaar komen we er gewoon niet meer uit.. Wij hebben gesproken met de voorman van mini in Amsterdam en deze dacht ook aan een kabel die ergens massa maakt of aangezien er Bose soundsystem en cd wisselaar inzit, iets in die richting maar zelfs hij had dit nog nooit mee gemaakt. Wij hopen dat er hier iemand op t forum zit welke uitzonderlijk veel van mini,s weet en ons misschien weer op een spoor kan brengen.

Alvast hartelijk dank voor jullie moeite.

Mvg
Luuc
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

Re: Elektrische storingen mini cooper s 2004 ten einde raad

22 jan 2014, 20:49

Branden die remlichten nu nog steeds continu?
Luuc90
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2014, 20:06

Re: Elektrische storingen mini cooper s 2004 ten einde raad

22 jan 2014, 21:02

Nee, de storing komt en gaat.
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

Re: Elektrische storingen mini cooper s 2004 ten einde raad

22 jan 2014, 21:22

Dan weet ik het ook zo niet.
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Elektrische storingen mini cooper s 2004 ten einde raad

22 jan 2014, 21:40

Heb je evt foutcodes in het comfort systeem(BCU, ECU en andere modules?) als de auto in storing gaat.

je kan natuurlijk mess het geluids systeem afkoppelen zo dat je dat kan uitsluiten. Heb je mess niet ergens een water lekkage? water en elektro gaan natuurlijk niet samen dus mogelijk dat daar iets mee is.

welke regio zit je?

gr Manick
Luuc90
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2014, 20:06

Re: Elektrische storingen mini cooper s 2004 ten einde raad

22 jan 2014, 22:30

De codes weet ik zo niet uit m'n hoofd, de meest veelzeggende was een fout in communicatie lijn K. Geluisd systeem is al eens ontkoppeld evenals cd wisselaar, geen succes.

Regio den Bosch
Mvg
Luuc
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Elektrische storingen mini cooper s 2004 ten einde raad

23 jan 2014, 00:02

Luuc90 schreef:De codes weet ik zo niet uit m'n hoofd, de meest veelzeggende was een fout in communicatie lijn K. Geluisd systeem is al eens ontkoppeld evenals cd wisselaar, geen succes.

Regio den Bosch
Mvg
Luuc
Heb evt een Scoopmeter? Met een scoop meter kan je heel goed en snel zien of er iets mis is met het can-bus systeem

Onthou dat can-bus puur informatie " transporteert" van module naar module, tuurlijk zegt de foutcode probleem op can-bus omdat hij de informatie niet binnen krijgt van een andere module

Je kan ook evt de can-bus draden door meten op weerstand dan kan je al helemaal het can-bus systeem uitsluiten op geen onderbrekingen enz

Verder heb ik nog wel het complete schema waar alle draden en modules op staan kan het zo aan je geven

Gr. Manick
Luuc90
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2014, 20:06

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

23 jan 2014, 15:48

Hoi manick,

zouden we dat schema is mogen bekijken?

mvg
luuc
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

23 jan 2014, 22:58

Luuc90 schreef:Hoi manick,

zouden we dat schema is mogen bekijken?

mvg
luuc
je hebt PB

Gr. Manick
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

24 jan 2014, 00:39

Weet niet zeker maar volgens mij communiceren de units op vaste momenten als dit niet synchroon loopt krijg je ook problemen .
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

24 jan 2014, 22:10

viewtopic.php?p=810644#p810644
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

25 jan 2014, 06:15

Ik zag gelijk het probleem al: auto door de wasstraat...

Ok, flauw.

Succes met het vinden van de storing, helaas kan ik jullie niet helpen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
huib99
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: AMSTERDAM
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jul 2012, 21:58

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

25 jan 2014, 12:28

ik zeg: je maakt ergens kortsluiting
alle massadraden en -punten controleren. zeker achterin.
robincooper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nijmegen
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 dec 2013, 13:27

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

01 feb 2014, 17:31

Marcel Always Open schreef:viewtopic.php?p=810644#p810644
Deze topic gaat dus over mijn mini met het zelfde probleem ,dus mocht je een oplossing gevonden hebben hoor ik het graag.

mvg Robin
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

02 feb 2014, 09:20

Controleer het 3e remlicht misschien lekt deze of anders de kofferbakgreep, een nieuwe pakking tussen (stoffenpakking)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”