Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Luuc90
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2014, 20:06

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

06 feb 2014, 12:09

update: probleem gevonden. Zoals onze tester al aangaf zat er een fout in communicatiekabel K, na lang zoeken vonden we een kastje wat niet op de schema's thuis hoorde, bleek een afgedankte iPod aansluiting te zijn die niet meer in gebruik was. De tape van deze kabels gehaald en ja hoor, daar zat een K-lijn met een breuk waardoor hij open lag, scope erop gezet en iedere keer als we hem aansloten viel het voltage naar 0. Dus robin misschien is dit ook jou oplossing, wij weten nu dat die K-lijn extreem gevoelig is, zelfs als je met je vinger in de buurt van het knikje kwam dan sprong de scope al op en neer. Dus mocht je nog vragen hebben of iets willen weten dan kun je me altijd een PB sturen en misschien wil Manick je ook wel even helpen?

Manick hartelijk dank voor jou schema's, zonder deze waren we er nooit uitgekomen!

Met vriendelijke groet,
Luuc
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

06 feb 2014, 15:56

Hey Luuk! Goed man, gelukkig gevonden! Nu geen nachtmerrie maar een mooie droom.
robincooper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nijmegen
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 dec 2013, 13:27

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

06 feb 2014, 19:29

Hey Luuk,
Wat geweldig dat jullie het eindelijk gevonden hebben naar al die weken!
En super tof dat je mij nu helpt door dit te vertellen.
Wij hebben zelf ook een i pod aansluiting (die we nooit gebruiken)
Ik hoop dat het bij ons dus ook daar aan ligt.
Ik ga van het weekend de bedrading meteen helemaal na lopen.
Ik hoop dat ik wat vind en daar door ook eindelijk van de storingen af kom!!!!
Want we worden er helemaal lijp van.
Zodra ik alles na gelopen heb , laat ik het je meteen weten of ik iets gevonden heb.
Ik hoop het!
In ieder geval alvast heel erg bedankt dat je deze informatie hebt willen delen met mij (en de rest natuurlijk) Je hoort nog van me!

Groeten Robin
hondema
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2013, 10:56

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

19 jun 2015, 22:44

Sinds een paar dagen waarschijnlijk dit probleem ook. Knipperlichtindicatie weg op dash terwijl ze het buiten de auto wel doen. Deurvergrendeling doet niet wat hij moet doen, kortom allerlei rare electronische gekkigheden. Vanmorgen de auto weggebracht naar een garage vlak bij mn werk en die heeft de bmw dealer gebeld die ook meteen riep dat een of andere unit vervangen moet worden. Nu ik dit zo lees zal het misschien wel hetzelfde probleem zijn. Ik ga volgende wk terug met dit verhaal en hoop dat het bovenstaande verhaal de oplossing is
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

20 jun 2015, 20:34

He wat toevallig, hierbij nog een bevestiging van mijn kant, ik had van het een op het andere moment last van: elektrisch storingen knipperlicht dat niet meer werkte radio binnen verlichting etc alles donker behalve de motor en de buitenverlichting.

ik ben begonnen met uitbouwen van de carkit, dat was het niet. Daarna de originele iPod interface die origineel fabrieksaf erin zat. ( hierbij ook alle kabels weer terug gezet naar normaal met behulp van Robert's technishe kennis), en ook bij mij ging alles weer werken. Dus grote kans!
hondema
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2013, 10:56

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

20 jun 2015, 21:05

Hmm interessant. Toen ik mn auto kocht liep mn accu echt om de 3 dagen leeg. Heb toen uiteindelijk maar de zekering van de radio eruit gehaald en toen bleef mb accu vol. Misschien dat het met elkaar te maken had. Kun je de radio makkelijk loshalen? Misschien liggen er idd losse kabels achter. De kans is dus klein dat het een module is, die de storingen veroorzaken?
hondema
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2013, 10:56

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

20 jun 2015, 22:35

Niek ik ben een technische kneus, dus mijn vraag is wat zijn downtubes?. Kan ik zelf de radio demonteren? En dan kijken of er losse kabels achter liggen?
hondema
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2013, 10:56

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

21 jun 2015, 21:52

koosie schreef:He wat toevallig, hierbij nog een bevestiging van mijn kant, ik had van het een op het andere moment last van: elektrisch storingen knipperlicht dat niet meer werkte radio binnen verlichting etc alles donker behalve de motor en de buitenverlichting.

ik ben begonnen met uitbouwen van de carkit, dat was het niet. Daarna de originele iPod interface die origineel fabrieksaf erin zat. ( hierbij ook alle kabels weer terug gezet naar normaal met behulp van Robert's technishe kennis), en ook bij mij ging alles weer werken. Dus grote kans!
Koosie over welke robert heb je het? Is hij werkzaam bij een garage?
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

21 jun 2015, 22:16

hondema schreef:
koosie schreef:He wat toevallig, hierbij nog een bevestiging van mijn kant, ik had van het een op het andere moment last van: elektrisch storingen knipperlicht dat niet meer werkte radio binnen verlichting etc alles donker behalve de motor en de buitenverlichting.

ik ben begonnen met uitbouwen van de carkit, dat was het niet. Daarna de originele iPod interface die origineel fabrieksaf erin zat. ( hierbij ook alle kabels weer terug gezet naar normaal met behulp van Robert's technishe kennis), en ook bij mij ging alles weer werken. Dus grote kans!
Koosie over welke robert heb je het? Is hij werkzaam bij een garage?
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

21 jun 2015, 22:45

De 4 bovenste torx schroeven zijn voldoende hoor. Dan kan je de downtubes voldoende naar buiten buigen om de radio eruit te halen!
hondema
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2013, 10:56

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

22 jun 2015, 22:16

Vanmorgen in mn auto gestapt en ineens zijn alle storingen weg. Knipperlichtgeluid en licht en de rest werkend zoals het moet. Ik denk idd toch een knik in een kabel of vocht ofzo ergens, waardoor hij die storingen had. Toch zou ik graag met iemand die verstand van mini electronica heeft, eens willen kijken of de draden nog goed zijn/ vochtige plekken zijn die de oorzaak zijn. Wie weet iemand in de buurt van DEN HAAG/ ROTTERDAM die eens op een een zondag een paar uurjes met me wil kijken naar de bekabeling/ vochtplekken? Ik wil hier wel €30 per uur voor vergoeden. Ik hoor het graag
AnnaW
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2015, 23:24

Re: Elektrische storingen Mini Cooper S 2004 ten einde raad

29 jun 2015, 23:37

Ik heb een soortgelijk probleem en hoop zo dat iemand snapt wat er mis is! Ik heb een mini uit 2003. Van de ene op de andere dag kreeg ik problemen die volgens mij met 1 plotselinge storing te maken hebben. 's Ochtends was er nog niets aan de hand, 's avonds uit werk ineens die storing: de knipperlichten werken aan de buitenkant wel, maar binnen hoor ik geen knippergeluid en zie ik geen knipperend lampje. Basisverlichting dashboard werkt, tellerverlichting bij lampen aan, niet. Radio werkt, stuurbediening van de radio niet. Stap ik uit met de verlichting nog aan, dan hoor ik geen piepje meer. Alarmlichten werken aan de buitenkant, binnen geen geluid of knipperende knop. Groot licht aan? Geen lampje op het dashboard. Bediening raam doet het, panoramadak niet. Centrale vergrendeling werkt niet meer: de sloten springen na sluiten meteen weer open. Dit laatste heeft het een periode ineens wel weer gedaan, nu weer niet. De auto rijdt verder normaal, ik heb ook geen startproblemen. Alle zekeringen zijn gecheckt en doen het... De dealer heeft 2 uur gezocht (doorgelicht) en niets gevonden.
Voor wie klinkt dit bekend? De auto lekt volgens mij niet.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”