R52 Dak sluit ineens niet meer

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
mark_almelo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2016, 16:22

R52 Dak sluit ineens niet meer

28 mei 2016, 16:26

Hallo,

Ik heb zojuist mn mini gepoetst van binnen en buiten en tot mn verbazing wil ineens mn kap niet meer dicht :(

Als ik de kap wil sluiten gaat die een klein stukje omhoog en dan zakt die weer en dan moet ik snel weer drukken, Zo heb ik hem een stuk omhoog gekregen totdat die op een gegeven moment niet meer reageert, Als ik hem dan weer hellemaal wil openen gaat dit ook niet soepel en moet ik meerdere keren op de schakelaar drukken. Ik snap er niks van :roll: Las al verhalen over de hoedenplanksensor maar dan reageert het dak hellemaal niet meer. Gisteren heb ik het dak nog open en dicht gedaan geen enkel probleem ermee.

Wie weet wat dit kan zijn en kan me uit de brand helpen zonder na de schreeuwend dure dealer te moeten.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: R52 Dak sluit ineens niet meer

01 jun 2016, 21:23

Dit is niet de hoedenplank sensor.

Ik heb ditzelfde probleem ook gehad, de raammotor was losgekomen. Maak hem open en kijk of de motor nog goed bevestigd is. Omdat de motor draait, loopt hij ergens tegenaan en krijgt de MINI een storingssignaal en valt hij uit. Na xx seconden, soms wel 2 minuten tot 4 minuten, reset het verhaal zich weer en kan je het dak weer een stapje bewegen, tot de volgende uitval.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: R52 Dak sluit ineens niet meer

01 jun 2016, 21:26

Als vanavond niks lukt om dit te fixen, zul je bij het achterlicht (volgens mij met een speciaal sleuteltje of wellicht kruiskopschroevedraaier) de noodsluiting moeten hanteren.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”