Momenteel rij ik met een Mini one Diesel 75 PK.
Op een avond bleek er toch iets mis te gaan met mijn mini. Uiteindelijk besloot ik om naar de garage te gaan om te controleren wat er precies fout is gelopen.
Bleek dat mijn turbo kapot is vanwege te weinig olie. Lampje van mijn olie brandde wel al enkele weken. Dit is natuurlijk mijn schuld dat ik er niet snel genoeg bij was.
Nu, er is een prijs opgemaakt van 2.000 euro. Graag had ik geweten of dit te normale prijs is?
Dit was natuurlijk even verschieten..
Graag wil ik jullie mening weten
Kapotte turbo kosten
- RoofsUp!
- One wheel wonder
- Locatie: Zwolle
Bericht
Re: Kapotte turbo kosten
ik snap de link tussen 'enkele weken' en 'niet snel genoeg bij' niet helemaal.
Op het moment dat een olie lampje gaat branden, had je al actie moeten ondernemen, of iemand anders moeten inschakelen.
Maar goed, dat zul je al wel gehoord hebben, een duur foutje in ieder geval.
qua kosten beraming kunnen weinig mensen je met deze informatie verder helpen.
Een turbo kost geld, en installatie daarvan ook. Maar doorrijden met te weinig olie in het blok kan ook andere dingen beschadigd hebben die eventueel ook gerepareerd moeten worden.
heb je meer gegevens over hoe ze de prijs hebben opgemaakt?
Op het moment dat een olie lampje gaat branden, had je al actie moeten ondernemen, of iemand anders moeten inschakelen.
Maar goed, dat zul je al wel gehoord hebben, een duur foutje in ieder geval.
qua kosten beraming kunnen weinig mensen je met deze informatie verder helpen.
Een turbo kost geld, en installatie daarvan ook. Maar doorrijden met te weinig olie in het blok kan ook andere dingen beschadigd hebben die eventueel ook gerepareerd moeten worden.
heb je meer gegevens over hoe ze de prijs hebben opgemaakt?
- peerware
- Leerling Mini lid
Bericht
Voordat je turbo kapot gaat zijn je lagers waarschijnlijk al helemaal verpest. Dit is normaal gezien het eerste wat eraan gaat bij een lage oliedruk.
Re: Kapotte turbo kosten
Ik ben daar ook wel benieuwd naar, weken rijden met een brandend olie lampjeRoofsUp! schreef:ik snap de link tussen 'enkele weken' en 'niet snel genoeg bij' niet helemaal.
Op het moment dat een olie lampje gaat branden, had je al actie moeten ondernemen, of iemand anders moeten inschakelen.
Maar goed, dat zul je al wel gehoord hebben, een duur foutje in ieder geval.
qua kosten beraming kunnen weinig mensen je met deze informatie verder helpen.
Een turbo kost geld, en installatie daarvan ook. Maar doorrijden met te weinig olie in het blok kan ook andere dingen beschadigd hebben die eventueel ook gerepareerd moeten worden.
heb je meer gegevens over hoe ze de prijs hebben opgemaakt?
Voordat je turbo kapot gaat zijn je lagers waarschijnlijk al helemaal verpest. Dit is normaal gezien het eerste wat eraan gaat bij een lage oliedruk.
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Bieden ze je gereviseerde turbo aan waarbij je de oude turbo moet inleveren dan is het fors aan de prijs, zou dan eerder grof geschat tussen de 1000-1500 rekenen.
Voor een gebruikte turbo zal dit liggen tussen de 500-1000. Let wel een gebruikte turbo hoeft zeker niet verkeerd te zijn. Tegenwoordig is bekend uit welke auto en met welke kilometerstand een onderdeel is gehaald en er wordt een garantie van 3 maanden op zo'n onderdeel gegeven. (onderdelenlijn.nl)
Kortom het is maar net wat je wilt en door wie het wordt aangeboden (dealer versus universeel garagebedrijf).
Re: Kapotte turbo kosten
Als er voor € 2000,- een nieuwe turbo wordt gemonteerd en je mag de oude turbo houden dan is het een normale prijs.charge schreef:Momenteel rij ik met een Mini one Diesel 75 PK.
Op een avond bleek er toch iets mis te gaan met mijn mini. Uiteindelijk besloot ik om naar de garage te gaan om te controleren wat er precies fout is gelopen.
Bleek dat mijn turbo kapot is vanwege te weinig olie. Lampje van mijn olie brandde wel al enkele weken. Dit is natuurlijk mijn schuld dat ik er niet snel genoeg bij was.
Nu, er is een prijs opgemaakt van 2.000 euro. Graag had ik geweten of dit te normale prijs is?
Dit was natuurlijk even verschieten..
Graag wil ik jullie mening weten
Bieden ze je gereviseerde turbo aan waarbij je de oude turbo moet inleveren dan is het fors aan de prijs, zou dan eerder grof geschat tussen de 1000-1500 rekenen.
Voor een gebruikte turbo zal dit liggen tussen de 500-1000. Let wel een gebruikte turbo hoeft zeker niet verkeerd te zijn. Tegenwoordig is bekend uit welke auto en met welke kilometerstand een onderdeel is gehaald en er wordt een garantie van 3 maanden op zo'n onderdeel gegeven. (onderdelenlijn.nl)
Kortom het is maar net wat je wilt en door wie het wordt aangeboden (dealer versus universeel garagebedrijf).
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors