Hulp gezocht bij sleutelen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
schumi80
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jun 2017, 20:58

Hulp gezocht bij sleutelen

13 jun 2017, 21:21

Ik heb wat ervaring met sleutelen, maar ik heb nu een aantal reparaties te doen aan mijn R52 waar ik niet genoeg know-how voor heb. Zou iemand mij kunnen helpen met de volgende zaken (uiteraard tegen betaling):
- olie lekkage vinden en verhelpen
- 1 motorsteun vervangen
- radiateur vervangen
Ik heb ruimte en gereedschap om te sleutelen bij de DIY hobbyclub waar ik lid van ben. Ik kan daar de auto nog maar een week op het terrein laten staan, dus ik zoek iemand die vrij snel tijd heeft. En ik wil graag weer in mijn cabrio rijden met dit lekkere weer ;-) Graag reactie via PB
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Hulp gezocht bij sleutelen

14 jun 2017, 13:51

Misschien handig om te zeggen waar het is?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Hulp gezocht bij sleutelen

14 jun 2017, 14:14

Boekje kopen en gewoon beginnen, raketgeleerde zijn is niet nodig.

Afbeelding

Olielekkage kan lastig zijn, alle afdichtingen nakijken (kleppendeksel, karterpakking, krukassensor, nokkenassensor, peilstok) en als dat het niet is zit het helaas misschien in de krukasafdichting.
De andere zaken zijn makkelijk zelf te doen.
schumi80
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jun 2017, 20:58

Re: Hulp gezocht bij sleutelen

14 jun 2017, 18:17

BMX schreef:Misschien handig om te zeggen waar het is?
Ohja sorry dat was ik vergeten er bij te zetten. Het is in Schiedam
schumi80
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jun 2017, 20:58

Re: Hulp gezocht bij sleutelen

14 jun 2017, 18:23

Berthil schreef:Boekje kopen en gewoon beginnen, raketgeleerde zijn is niet nodig.
Haha ja dat klopt, maar ik heb nog geen enkele ervaring met Mini dus dan is het makkelijker om met iemand samen te sleutelen die zo kan zien waar die lekkage vandaan komt. En ik heb nooit een motorsteun vervangen, beetje huiverig voor dat motorblok hoe ik dat moet ondersteunen.
gerrit1740
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2015, 09:50

Re: Hulp gezocht bij sleutelen

15 jun 2017, 08:51

Motorsteun vervangen is goed zelf te doen, er staan genoeg filmpjes op YouTube.
Ik heb zelf onlangs ook mijn motorsteun vervangen ( de voorste aan de bijrijderskant) en ik heb totaal geen technische opleiding. Maar een beetje Googelen en gezond verstand help je een heel eind op weg. Succes
schumi80
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jun 2017, 20:58

Re: Hulp gezocht bij sleutelen

24 jun 2017, 17:45

Bedankt voor alle adviezen! Jullie hadden gelijk dat ik het zelf kon doen. Het olielek kwam van de krukassensor vandaan, dus ik heb de O-ring vervangen. Ook de radiateur en de motorsteun vervangen. Alleen nu start de auto niet meer, alsof er niet genoeg benzine in zit. Bij het uitlezen van de eventuele foutcodes kreeg ik een fout op de krukassensor. Ik heb hem bij het demonteren amper geraakt, zijn die dingen zo gevoelig? Of kan het iets anders zijn wat ik over het hoofd zie?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”