Emissie lichtje gaat aan en uit

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
MiniDan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jul 2017, 08:58

Emissie lichtje gaat aan en uit

27 jul 2017, 11:14

Beste allemaal,

Ik kan een leuke Mini R50 aanschaffen vanuit Duitsland. Nu is het wel zo dat de verkoopster aangaf dat het het emissie lichtje weleens brand en dan weer uit gaat. Dan kan betekenen dat de auto wordt afgekeurd in Nederland bij de RDW. Kunnen jullie mij helpen met een juiste oplossing? De auto heeft nog een TUV tot augustus 2018. En de verkoopster ondervind verder geen problemen.
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Emissie lichtje gaat aan en uit

27 jul 2017, 11:36

Geen enkel probleem bij het RDW bij de import keuring.
In iedergeval geen probleen tot augustus 2018, tenminste als je het duitse apk bewijs meekrijgt bij verkoop en indient tijdens de import keuring bij de RDW.

Blijft natuurlijk dat het lampje niets voor niets zo nu en dan gaat branden. Zal toch een keer verholpen moeten gaan worden. Storing geheugen uitlezen op fout code en dan kun je gerichter gaan zoeken. Er zijn dus kosten te verwachten.
MiniDan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jul 2017, 08:58

Re: Emissie lichtje gaat aan en uit

27 jul 2017, 12:56

CasR schreef:Geen enkel probleem bij het RDW bij de import keuring.
In iedergeval geen probleen tot augustus 2018, tenminste als je het duitse apk bewijs meekrijgt bij verkoop en indient tijdens de import keuring bij de RDW.

Blijft natuurlijk dat het lampje niets voor niets zo nu en dan gaat branden. Zal toch een keer verholpen moeten gaan worden. Storing geheugen uitlezen op fout code en dan kun je gerichter gaan zoeken. Er zijn dus kosten te verwachten.

Bedankt voor je reactie, het blijkt dus dat lambdasonde vervangen moet worden. Is dat een duur grapje?
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Emissie lichtje gaat aan en uit

27 jul 2017, 13:16

Waaruit blijkt dat het de lamda sonde is die vervangen moet worden?
Een originele lambda sonde kost een paar honderd euro + montage. Gebruikt kosten deze ca 60 tot 80 euro + montage.

Als ik de auto zou verkopen zou ik een gebruikte erin stoppen en de auto storingsvrij verkopen, brengt altijd meer op dan met de kerstboom verlichting in de tellerunit ;).
MiniDan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jul 2017, 08:58

Re: Emissie lichtje gaat aan en uit

27 jul 2017, 13:31

CasR schreef:Waaruit blijkt dat het de lamda sonde is die vervangen moet worden?
Een originele lambda sonde kost een paar honderd euro + montage. Gebruikt kosten deze ca 60 tot 80 euro + montage.

Als ik de auto zou verkopen zou ik een gebruikte erin stoppen en de auto storingsvrij verkopen, brengt altijd meer op dan met de kerstboom verlichting in de tellerunit ;).
De verkoopster in met de auto naar de garage geweest en die hebben dat daar geconstateerd. Zij gaven aan dat het 40,- kost ( in Duitsland) Dus ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen.
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Emissie lichtje gaat aan en uit

27 jul 2017, 13:49

voor 40 euro heb je geen lambdasonde.
De verkoopster kan het toch laten maken voor € 40,- !? Waar praten we over....

Lijkt mij geen probleem, behalve als het iets anders is of simpel weg meer kost dan € 40,-

en anders het risico nemen of verder kijken
MiniDan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jul 2017, 08:58

Re: Emissie lichtje gaat aan en uit

27 jul 2017, 14:07

CasR schreef:voor 40 euro heb je geen lambdasonde.
De verkoopster kan het toch laten maken voor € 40,- !? Waar praten we over....

Lijkt mij geen probleem, behalve als het iets anders is of simpel weg meer kost dan € 40,-

en anders het risico nemen of verder kijken
Ja, ze kwam er nu mee dat alleen de lambdasonde 40,- exclusief monteren. Misschien zijn er hier mensen aanwezig die goede garage weten of in de regio Zoetermeer of in het weekend omgeving Amersfoort.
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Emissie lichtje gaat aan en uit

27 jul 2017, 18:33

Beek auto racing den haag. Maar niet in het weekend. Als je morgen overdag langs rijd dan heb je grote kans dat ze het ff checken.
MiniDan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jul 2017, 08:58

Re: Emissie lichtje gaat aan en uit

27 jul 2017, 19:01

Vinny85 schreef:Beek auto racing den haag. Maar niet in het weekend. Als je morgen overdag langs rijd dan heb je grote kans dat ze het ff checken.

Oké bedankt, ik heb hem nog niet hoor, dat is juist het probleem. Ben bang dat ik tijdens de invoer er al niet door kom..
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Emissie lichtje gaat aan en uit

27 jul 2017, 19:15

De "waarschuwing" van CasR lijkt me terecht... Als de reparatie maar 40 euro kost (ok, iets meer voor montage), dan neemt de verkoper die kosten toch op zich?!? En levert ie misschien een iets duurdere, maar wel goed werkende MINI af.
Ik denk, wellicht net als CasR, dat je straks een MINI hebt, waarbij blijkt dat er veel meer kosten zijn als die genoemde 40 euro (en montagekosten...)
MiniDan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jul 2017, 08:58

Re: Emissie lichtje gaat aan en uit

28 jul 2017, 08:19

Bedankt allen,

Helaas kreeg ik gisteren een berichtje dat ze hem verkocht heeft aan iemand terwijl wij alles al geregeld hadden dus nu weer op zoek naar iets anders..
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Emissie lichtje gaat aan en uit

28 jul 2017, 09:20

Succes er is genoeg mooi spul. Wat zoek je momenteel? Nog steeds een r50?
MiniDan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jul 2017, 08:58

Re: Emissie lichtje gaat aan en uit

02 aug 2017, 10:48

Vinny85 schreef:Succes er is genoeg mooi spul. Wat zoek je momenteel? Nog steeds een r50?
Jazeker. Ik zoek er één liefst de 2e generatie en ik denk dat diesel ook beter is voor mij aangezien ik zo een paar duizend km per maand rij. Het is alleen lastig zoeken als je met een budget iets kan kopen. Het hoeft van mij niet opgedoft te zijn want dat kan ik in de loop van de maanden/jaren nog veranderen..

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”