Wie kan dit kachelmysterie helpen oplossen?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
LVL
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2017, 16:44

Wie kan dit kachelmysterie helpen oplossen?

27 jul 2017, 17:13

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ik zou graag van jullie kennis gebruik willen maken. Ik ben in het bezit van een Mini Cooper Cabrio uit 2006 (R52) en we, BMW, mijn garage en ikzelf (alhoewel ik uberhaupt geen verstand van auto's heb) staan voor een raadsel.

Wat is het probleem? Ik had een kapotte kachelradiateur. Eerst een traject ingegaan van verstopping, weinig warmte etc etc todat de kachelradiateur uiteindelijk de geest gaf. Prima, nwe erin en wat gebeurt er? Ook deze gaat weer stuk. Weer een nieuwe erin, altijd een originele. Wordt als zeer vreemd ervaren, zowel door BMW als mijn eigen garage maar het vermoeden was dat het een maandagochtendje modelletje geweest kon zijn. Okee, ik heb garantie dus nummer 2 is erin gezet. Nog geen twee maanden later en plm 9000 km verder is ook deze kachelradiateur gisteravond weer kapot gegaan! Dit is nu al de derde radiateur die is stuk gegaan en niemand heeft enig idee hoe dit kan.

Het lijkt mij zeer stug dat het hier elke keer gaat om een productiefout in de kachelradiateur zelf en ook al zit er garantie via BMW op de kachel, ik, en ook mijn garage, balen als een stekker dat dit zo snel achter elkaar gebeurt en dat het uberhaupt elke keer gebeurt. Eigenlijk willen we niet weer een nieuwe plaatsen voordat we weten wat de oorzaak is, want ik geloof nu niet meer dat dit een volgende keer niet weer zal gebeuren.

Ik zoek me suf op het internet maar er is geen enkel vergelijkbaar geval te vinden, het lijkt wel of ik de enige ben waar dit bij gebeurt. Mijn hoop is dat een van jullie weet wat het zou kunnen zijn. Ik zou er zeer mee geholpen zijn. Alle mogelijke suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt!

Mvg,
Lisette
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Wie kan dit kachelmysterie helpen oplossen?

27 jul 2017, 18:36

En wat is stuk? Gescheurd/een gaatje erin of bij de aansluitingen van de pijpen stuk?
LVL
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2017, 16:44

Re: Wie kan dit kachelmysterie helpen oplossen?

27 jul 2017, 18:43

Hallo, voor zover ik daar iets zinnigs over kan zeggen, is het niet de aansluiting. De vorige keer was het rooster, wat je kon zien toen ie eruit was gehaald, deels bruinig, soort roestkleur - alsof de vloeistof gewoon door dat hele rooster was gesijpeld. Zou het niet anders kunnen uitleggen, sorry.
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Wie kan dit kachelmysterie helpen oplossen?

19 aug 2017, 22:44

Laat ze eerst de leiding goed doorspoelen, daarna de nieuwe radiateur erop zetten. En nieuwe vloeistof erin gooien en goed ontluchten. Denk dat er veel rotzooi in de leidingen zit.

Succes!
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”