Coderen, functies toevoegen aan BC1

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Coderen, functies toevoegen aan BC1

23 nov 2017, 22:45

Hoi,
Ik heb een cooper uit 2003 met fabrieksalarm. nu wil ik graag dat de alarmlichten knipperen en hij piept als ik hem op slot doe of open. Nu knippert hij alleen bij afsluiten.

De opties zitten normaal in de BC1 onder de regels Quit_xxx

Bij mij zitten die echter niet in de bestanden van ncsexpert. Ik heb BC1.03.

Hoe kun je die opties toevoegen aan je BC1? Ik kan met ncsexpert en ncsdummy redelijk uit de voeten. Dwz, beschikbare opties in- of uitschakelen maar ik weet niet hoe ik deze kan toevoegen. Moet dan de BC1 ge-update of geflashed worden oid?

Wie weet er meer van?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Coderen, functies toevoegen aan BC1

30 nov 2017, 18:39

BC1.03 heeft de optie niet, volgens de ncs-dummy-tool... Da's jammer natuurlijk.
En ik heb altijd begrepen dat de BC1-module ook niet zondermeer naar een hogere versie geflashed kon worden...tenminste niet zonder hulp van de dealer(apparatuur).
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Coderen, functies toevoegen aan BC1

30 nov 2017, 19:25

Hij moet idd geflashed naar minimaal BC1.C05. Maar hoe doe je dat? Met Winptk of NFS. Maar dat zit niet bij mijn bmw standardtools 5.0. Schijnt niet heel moeilijk te zijn overigens maar ik heb het niet. wie kan dat wel? Of wat zou dat bij de dealer kosten? Met C05 krijg je meteen nog een wagonlading aan opties erbij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Coderen, functies toevoegen aan BC1

30 nov 2017, 20:54

Als het flashen al zou kunnen, dan is WinKFP je programma. Maar wel "als het zou kunnen..."; ik heb me altijd laten vertellen dat als de BC1 een keertje aan een chassisnummer is gekoppeld, dat ie niet zomaar nogmaals geprogrammeerd kan worden. En misschien is dat een broodje Aap hoor, en werkt het wel perfect. Maar dan hoor ik het graag. Ben ook wel benieuwd.

Zelf heb ik BMW Standard Tools 2.11. Dat lijkt een lagere versie ipv Stand tools 5.0.
Maar ik heb wel WinKFP erbij zitten. Zit ook NFS, INPA, Tool32, Ediabas en NCS Expert bij. En werkt prima op de MINI, zowel R50-series als R56-series...
Als je een 64-bit machine hebt, dan kun je naar BMW Standard Tools 2.12, maar dan krijg je ook hogere versie van NCS Expert; versie 4.0.1 zo uit m'n hoofd. En daarmee werken de bekende Revtor-profielen niet, dan moet je op zoek naar Fister-profiles... En NCS 4 is dan ook voornamelijk in het Duits, met een Engels mengelmoesje. Leest soms niet heel prettig.

Maar als je aan het experimenteren gaat en het is succesvol, houd ons dan op de hoogte aub?! :)
Wellicht kun je iets uitvoeren met een andere BC1-module, en dat je je eigen BC1-module niet gaat 'bricken'.....
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Coderen, functies toevoegen aan BC1

30 nov 2017, 21:08

Wat jij zegt kom ik ook grotendeels tegen op bimmer, bmwcoding en NAM enzo. Alleen lees ik dat het flashen juist makkelijk zou moeten gaan. Maar ik heb de software niet compleet. Ik heb ncsexpert met INPA 5 en ncsdummy. Dat werkt prima. Maar ik mis dus die andere tools. Dat van de fister profiles kwam
Ik ook tegen. Overigens heb ik datens v38. Ik draai het op een vm met XP SP2 op m’n Mac.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Coderen, functies toevoegen aan BC1

30 nov 2017, 21:09

Ik ga idd eens op zoek naar een tweede BC1. Wellicht kunnen we wel software uitwisselen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”