Kofferbak lekkage

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Rooiestier
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2017, 04:41

Kofferbak lekkage

01 dec 2017, 08:00

Sinds enige tijd heb ik last van water lekkage in de kofferbak bij mijn r50 . Ik heb er al veel topics over gelezen en onderdelen vervangen maar het nog steeds lekkage . Wat ik allemaal vervangen heb :

Dak antenne voet
Derde remlicht
Ruitenwisser as rubber in achterruit
Achterklep greep pakking
Klipjes tbv onderste sierlijst onder achterruit

Nog steeds staat er water in de kofferbak na een regenbui . Inmiddels heb ik de complete achterbank en zijpanelen achter gedemonteerd en heb de tuinslang er eens op gezet . En wat zie ik daar , het water druppeld uit het achterklep rubber in de onderste hoeken naar binnen . Ik heb daarna het complete rubber van de auto gehaald en zag dat dit helemaal nat is aan de binnenkant waar het over de sponding mee zit . Tevens is mij opgevallen dat er witte kit in het rubber zit en op de spondings rand .

Zijn er nog meer mede gebruikers die dit ook al gehad hebbem . En hoort dit rubber met kit vast te zitten ?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Kofferbak lekkage

01 dec 2017, 13:06

Deurrubbers en kofferkleprubbers zitten normaal gesproken niet gekit, worden alleen maar geklemd door de metalen strip in het rubber. Blijkbaar heeft een vorige eigenaar al vaker dat waterprobleem gehad, er er een lading kit in gestopt in de hoop het water tegen te houden. Maar ja, water blijft gewoon opgezogen worden tussen rubber en metaal, iets met capillaire werking....
Ik zou het proberen met een nieuw rubber voor de kofferklep, wel alle kit-resten verwijderen natuurlijk. En ook kijken of de rand waar het rubber opgeschoven wordt nog een beetje normaal eruit ziet. Dus zonder beschadigingen, of (ex-)schades.
Rooiestier
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2017, 04:41

Re: Kofferbak lekkage

05 dec 2017, 21:22

Toch maar een nieuw rubber gekocht , nu geen lekkage meer. Het nieuwe rubber zit beduidend strakker op de sponding . De kit die ik bedoelde zit in het rubber . Hopelijk nu lang verlost van lekkage in de kofferbak aangezien ik alle punt heb aangepakt.
Gebruikersavatar
sandorkemper
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Bennekom
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2020, 11:04

Re: Kofferbak lekkage

07 feb 2022, 11:55

Hi,
Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij was de achterklep zo lek dat ik visjes bij de krik kon houden........ Maar goed, de sierstrip afgekit en nu is het links gestopt met de lekkage. Rechts is er nog wel lekkage, maar het komt niet meer via de sierstrip binnen. Alleen de onderkant van de kofferbak bekleding wordt nat. Nu zie ik dat de rubberen pakking van de gehele kofferbak nat is, tussen het rubber en het metaal. Dus zojuist een nieuwe rubberen pakking besteld en hopelijk is dan het probleem wel geheel opgelost.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”