Zekering Nr3 onder motorkap ploft steeds, R53 JCW

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
RobinJCW
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2018, 11:29

Zekering Nr3 onder motorkap ploft steeds, R53 JCW

05 jan 2018, 13:01

Beste leden, ik ben nieuw hier op het forum. Helaas gaat het uploaden van fotos niet zo makkelijk op mijn telefoon, dus zal ik dit van de week met de laptop moeten regelen.

Ik heb de mini nu 4 maanden in bezit, super fijn wagentje zo'n R53 JCW, meteen na aankoop het nodige onderhoud gedaan, bougies, olie, multiriem gedeelte etc.
Echter zit ik sinds een week of 3 met een probleem, namelijk mijn zekering nr3 (onder de motorkap) gaat steeds kapot, waardoor ik een ASC storing krijg en motorlamp gaat aan.
Wanneer ik de auto uitlees zie ik de Nokkenassensor, lambda Bank 1&2 en nog iets, ook geeft hij wielsnelheidssensor aan. Ik heb de beide lambda's vervangen. Maar hierdoor is de storing niet opgelost, en kwam deze na een week weer terug. Altijd +- 1 week gaat het goed. Erna weer de storing erin en de zekering kapot. Dit gebeurd alleen als ik sportief rijdt en goed gas geef.

Hebben jullie een idee ? Ik zie op verschillende forums het zelfde probleem, echter geen oplossing erbij.

Groetjes Robin
GP Manuel
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 nov 2017, 18:17

Re: Zekering Nr3 onder motorkap ploft steeds, R53 JCW

05 jan 2018, 15:32

Löse erst diese Problem.

Nockenwellensensor tauschen,
Lamdasonden auch tauschen alle beide,

mach Bitte ein Bild von der Sicherung ( Gesamt Bild ) und zeichne es an welche Sicherung genau kaputt geht.

Afbeelding


Raddrehzahlsensor auch tauschen.
RobinJCW
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2018, 11:29

Re: Zekering Nr3 onder motorkap ploft steeds, R53 JCW

07 jan 2018, 11:01

Waarom alles vervangen wat die aangeeft, dit probleem heeft 1 oorzaak.. Daarbij zijn de Lambda's al vervangen. Je kunt wel alles klakkeloos vervangen, maar weet je dan ook waardoor t komt ? Had graag de oorzaak geweten, zodat dit in de toekomst niet meer terug hoeft te komen.
GP Manuel
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 nov 2017, 18:17

Re: Zekering Nr3 onder motorkap ploft steeds, R53 JCW

07 jan 2018, 11:54

You have to make a list
what was exchanged and there is the error still there.

If the error is still there, you have to keep looking even if everything is new, if you only exchange the one or the other and the problem is still there, how do you want to see what exactly ?
Which fuse is broken now? Please take a picture and make a mark on the fuse.
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Zekering Nr3 onder motorkap ploft steeds, R53 JCW

07 jan 2018, 14:27

GP Manuel schreef:You have to make a list
what was exchanged and there is the error still there.

If the error is still there, you have to keep looking even if everything is new, if you only exchange the one or the other and the problem is still there, how do you want to see what exactly ?
Which fuse is broken now? Please take a picture and make a mark on the fuse.

Ben benieuwd of je ook nog spaans kan typen.
RobinJCW
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2018, 11:29

Re: Zekering Nr3 onder motorkap ploft steeds, R53 JCW

07 jan 2018, 19:42

Gp Manuel, als je naar de titel kijkt van dit topic weet je precies welke zekering kapot is. En nogmaals, ik ga niet alles klakkeloos vervangen. Dit heeft n oorzaak, en geld weg gooien door zomaar alles te vervangen kan ik altijd. Als ik alles vervang wat hij aangeeft, hoef ik dit Topic niet aan te maken lijkt me ?
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Zekering Nr3 onder motorkap ploft steeds, R53 JCW

08 jan 2018, 20:40

Weet je waarvoor de zekering is?
RobinJCW
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2018, 11:29

Re: Zekering Nr3 onder motorkap ploft steeds, R53 JCW

09 jan 2018, 07:51

Heren, het probleem heb ik gisteren gelukkig kunnen oplossen. Het was de ontluchtingsklep van de tank. Deze stekker was niet helemaal inorde meer. Eventjes alles schoon gemaakt etc. Loopt als een klokje !
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Zekering Nr3 onder motorkap ploft steeds, R53 JCW

09 jan 2018, 16:15

Hoe ben je erachter gekomen? Super man.
RobinJCW
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2018, 11:29

Re: Zekering Nr3 onder motorkap ploft steeds, R53 JCW

10 jan 2018, 16:54

Mede door Roel van de GoGarage37 in Lisse. Hij gaf me de tip op deze eens te bekijken. Toen zag ik dat de stekker niet helemaal inorde was. Deze gerepareerd/schoongemaakt. En meteen liep de auto stukken beter. En de hele avond rond gereden, en geen storingen meer gehoord of gezien, waar die normaal bij sportier rijgedrag problemen gaf.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”