Mini one 1.6 2002 geluid bij rem/optrek en voorstellen.

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Frankyv70
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2018, 22:08

Mini one 1.6 2002 geluid bij rem/optrek en voorstellen.

03 mar 2018, 23:10

Geachte Mini forum leden. Ik zal mij hier gelijk even voorstellen.
Ik ben Franky en ik sleutel al gelange tijd zelf aan div auto's , voornamelijk (voorkeur) aan mijn Volvo's. Zoals de V70R (classic) en de 850 T-/R serie.
Heb er dan ook 6 dus ben best wel een autofiel te noemen.

Ik heb een goede maand terug een Mini gekocht voor mijn vriendin. Een gele 1600 One. Echt een gaaf karretje als je het mij vraagt.

Het karretje had echt wel achterstallig onderhoud. -23000km in het scherm. Dus na een paar weken even op de brug gezet.
1 fusee kogel en 1 aandrijfas hoes lek/gekit.
1 koplamp met wit binnenwerk ?

Enfin. Heb alles vervangen voor nieuwe onderdelen. Motorllie , filters , bougies , bakolie
Van alles gedaan.

En voila , rijden weer! Maar de mini starte na een dag niet meer. Sloeg aan maar weer uit. Aan en weer uit etc. Deed ie voor de beurt overgens ook al eens.
Ben er vandaag achter gekomen dat de brandstofpomp vaak niet mee doet bij de start.
Heb vandaag de relais van deze pomp opem gemaakt en schoon gemaakt en tot nu toe werkt ie weer prima. Elke start is raak.

Waar ik alleen nog mee zit is een lekkage gaatje in de rechterhoek van de radiateur (kwam ik helaas vabdaag achter, pluimpjes uit de radiateur toen ie warm was)
Enfin dit is een kwestie van vervangen en weer dichtbouwen.

Ik heb echter nog een probleem ontdekt en dit is het volgende: als ik optrek hoor ik een soort klunk. Tik achtig geluidje, lijkt rechtsvoor vandaan te komen, maar moeilijk te bepalen. Als ik rem dan hoor ik het vaak ook. Het lijkt erop dat het voornamelijk bij remmen en daarna weer optrekken is. Motorsteunen kan ik weinig vreemds aan zien en het blok heeft weinig speling als ik gas geef dus die zijn naar mijn idee nog prima.
Ik heb nu 2 nieuwe stuurkogels liggen , wellicht dat dit het
Geluid gaat verhelpen?
Remzadel speling ?
Veerpoot lagers ?
Ik weet even zo gauw niet waar ik dit zoeken moet en daarbij sleutel ik nu pas een paar dagen aan een mini dus ben er nog niet echt bekend mee.

Als iemand een idee of ervaring heeft met dit geluidje dan hoor ik het graaaaagggg.

Bvd !! (Excuus voor het lange bericht haha)

Mvg Franky

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”