vragen over aandachtspunten/gebreken Mini

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
bascoopers
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2018, 19:58

vragen over aandachtspunten/gebreken Mini

24 mar 2018, 11:52

Hallo allemaal,

Rij nu ondertussen 2 weken naar volle tevredenheid in mijn "nieuwe ouwe" mini R53 (04-2003) :), zal binnenkort eens een show your ride maken. Heb voor de zekerheid bij mijn vaste garage een week na de aanschaf een check laten doen waar wat dingen uit zijn gekomen, ook heb ik zelf wat probleempjes gevonden. Omdat ik 6 maanden Bovag garantie heb en voor 4 april een afspraak heb staan om naar de gebreken te kijken wil ik graag jullie opinie/ervaring over onderstaande punten horen (zodat ik niet met een bek vol tanden sta, garantie hebben is vaak helaas iets anders dan garantie krijgen is mijn ervaring):

1. Klepdeksel en carterpakking lekken iets olie. Is dit normaal of mag ik verwachten dat dit lekvrij is? Ik hou elke week mijn oliepeil in de gaten hoewel ik dit lastig af te lezen vind op de peilstok.

2. Stuurhuis lekt olie nabij pomp/stuurhuis. Tevens voel ik in het stuur in de middenpositie een kleine speling en af en toe een 'clunk' gevoel bij het van links naar rechts of andersom sturen. Dit al aangegeven voor de aanschaf maar dit is nog niet naar mijn tevredenheid opgelost.

3. Geluid van klotsend water voor bij het dashboard bij een scherpere bocht of bij flink accelereren. Zou ook verholpen moeten zijn voor aanschaf maar het geluid is nog aanwezig

4. Na een flinke regenbui/wasbeurt een laagje water onderin de accubak. Kan niet goed ontdekken waar dit vandaan komt, wel is het linker achterlicht van binnen wat dof/beslagen. Kan dit de oorzaak van het lek zijn?

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: vragen over aandachtspunten/gebreken Mini

24 mar 2018, 12:35

Balen dat er wat puntjes zijn. Alleen punt 4 kan ik aangeven dat het hoogstwaarschijnlijk via het 3e remlicht komt. Goed schoonmaken helpt vaak al heel erg. Succes
Afbeelding
bascoopers
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2018, 19:58

Re: vragen over aandachtspunten/gebreken Mini

24 mar 2018, 20:44

Bedankt Daniel, ik zal hem eens goed schoonmaken en zien of dat helpt!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”