Mini park lane total loss

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
peerware
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2017, 11:31

Mini park lane total loss

29 mar 2018, 13:46

Helaas hebben we maar een jaar van de mini kunnen genieten. 3 weken geleden heeft de mini verloren van een vrachtwagen en is de wagen volgens de expert total loss.

Vooral de lak en plaat schade gaat het probleem zijn. Nu is het zo dat als de verzekering uitkeert (schuldvraag is niet 100% zeker) de dagwaarde - wrakwaarde wordt uitgekeerd en kunnen we kiezen of we ook de wrakwaarde willen of dat we misschien het wrak willen houden.

Nu ben ik benieuwd wat een wrak realistisch gezien waard zou kunnen zijn, ik heb nog geen aanbod van de verzekering gehad, maar ik ben benieuwd naar de realistische waarde.
De mini heeft namelijk wel wat leuke opties:
- zeer net (verwarmt) zwart leder cooper S interieur (niet het orginele park-lane interieur, deze is geswitched met een cooper s)
- chrono pakket
- cruise control
- motor met 128K loopt nog perfect, olie verbruik met castrol 5w30 is 1l per 9000km
- orginele armsteun

Schade is links voor en achter:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini park lane total loss

29 mar 2018, 13:51

Balen dat de mini op deze manier weg moet. Hopelijk komt er weer een mooie voor terug en is er geen persoonlijk letsel.
Voor de waarde kan je het beste op autosites zoeken naar vergelijkbare auto’s. Achteraf ingebouwde opties is lastig voor waardebepaling. Succes iig
Afbeelding
peerware
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2017, 11:31

Re: Mini park lane total loss

29 mar 2018, 15:30

Er is gelukkig inderdaad geen lichamelijk letsel en er komt een andere mini voor in de plaats.
Het is ook heel jammer van de wagen, het was een mooi en betrouwbare auto.

Waar het mij om gaat is stel er komt een waarde bepaling van 1000 euro voor het wrak, kan ik hem dan beter houden, demonteren en in onderdelen verkopen of gaat dat niets opleveren?
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini park lane total loss

29 mar 2018, 15:56

Vind ik moeilijk im te schatten. Ik zie dat je een Belgisch kenteken hebt...? Geen idee hoe het werkt met Total loss en verkopen/ vrijwaren van het wrak. En hoeveel de onderdelen je gaan opleveren ten opzichte van het werk wat je er aan hebt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini park lane total loss

29 mar 2018, 16:18

Ff navraag gedaan. Soms is het verzekeringstechnisch niet mogelijk om het wrak te kopen. Afhankelijk van je polis. Als het kan/mag is het afhankelijk hoeveel er voor het wrak geboden wordt (opkopers) en wat de dagwaarde is (en dus wat de verzekering betaald).
Misschien kan je bij de Berger wat onderdelen er uit halen en die los verkopen (middensteun).
Zou het voorstel van de verzekeraar afwachten en kijken of je voor de onderdelen verwacht voldoende te kunnen krijgen.
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”