Pagina 1 van 1

JCW engine mapping

Geplaatst: 17 apr 2018, 17:38
door Mini-Gijs
Hoi,

Ik heb een mini Cooper S met JCW kit ( cilinderkop, uitlaat, spruitstuk, CAI, compressor met poellie, intercoolerframe)

Deze hoort ook een andere enginemapping te hebben die +/- 200pk moet geven.

De auto was als Demo besteld bij de dealer en is toen 6 jaar(!) geleased met weinig km. Daarna heeft dr vorige eigenaar hem gekocht.

Nu twijfel ik of de JCW mapping er nog op zit en zo niet, kun je die er dan weer op laten flashen? Bij de dealer?

Het voelt namelijk niet aan als 200pk maar loopt perfect. Ik denk dat er 175pk in zit.

Wie weet dit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: JCW engine mapping

Geplaatst: 18 apr 2018, 08:11
door BMX
Wat zijn de laatste 7 karakters van je chassisnummer? Dan kijk ik even of ik er wat over kan vinden voor je :)

BMW/MINI beloofde inderdaad 190-200pk, maar dat werd niet gehaald.
Een FJCW zou 211pk moeten doen, maar 200pk was al een goed cijfer.

JCW engine mapping

Geplaatst: 18 apr 2018, 19:45
door Mini-Gijs
BMX schreef:Wat zijn de laatste 7 karakters van je chassisnummer? Dan kijk ik even of ik er wat over kan vinden voor je Afbeelding

BMW/MINI beloofde inderdaad 190-200pk, maar dat werd niet gehaald.
Een FJCW zou 211pk moeten doen, maar 200pk was al een goed cijfer.
Dit is mijn chassisnummer:

TD17111

Ik weet het JCW nr niet, de auto staat bij de garage voor apk.

Hoe kan jij daar wat over vinden dan?

Gr
Gijs


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: JCW engine mapping

Geplaatst: 18 apr 2018, 21:31
door Mini-Gijs
Oeps!!!! TD17111 !!!!
Typefout. Ik corrigeer de vorige post.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: JCW engine mapping

Geplaatst: 19 apr 2018, 08:58
door BMX
Ik werk bij een BMW-dealer, dus kan ietsjes meer zien dan gemiddeld :mrgreen:

Zover ik in het systeem zie, zie ik niet dat jouw auto is omgebouwd naar een JCW.
Nu scheelt het dat het systeem pas vanaf 2010 echt goed gevuld is geraakt, dus het kan zijn dat de informatie mist.
Het kan ook zijn dat dit niet bij een dealer is ingebouwd, dan kan ik het helaas niet inzien.

Houdt er ook rekening mee dat de MINI hele lange versnellingen heeft en je hebt dus t idee dat die langzamer is, dan dat die daadwerkelijk is.
Daarbij zou je eens een healthcheck kunnen laten uitvoeren. Compressietest/lektest uitvoeren.
Een andere optie is een andere kleinere pully monteren; 15 of 17%, dat levert sowieso winst op

Re: JCW engine mapping

Geplaatst: 19 apr 2018, 09:06
door Mini-Gijs
Ik ken het toepassen van de pulley, heb nog een 15% liggen. De JCW heeft een 11%(?) pulley dacht ik.

De auto is bij een dealer opgebouwd, als demo. Ik weet alleen niet waar want ik heb de boekjes er nog niet bij.

Motor is goed, loopt mooi. Ik ga de pulley idd denk ik doen. Op mijn vorige had ik een 17% maar nu doe ik 15%, is goed genoeg.

Kun je nog andere zaken vinden?

Iig bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: JCW engine mapping

Geplaatst: 19 apr 2018, 12:39
door BMX
JCW = 11% pully idd.

Dan zeker voor de 15 gaan als je die toch hebt liggen. Het verschil is er toch niet echt..

Verder geen bijzonderheden te zien.
Een R53 is eigenlijk ook net te oud om alles goed in te kunnen zien. Bij de nieuwere types kan ik meer zien.

Re: JCW engine mapping

Geplaatst: 19 apr 2018, 13:05
door Mini-Gijs
Ik vraag me alleen af of ik met een 15% ook een andere (kortere) riem nodig heb. De JCW heeft ook al een kortere dacht ik?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: JCW engine mapping

Geplaatst: 20 apr 2018, 12:25
door BMX
JCW-riem is voldoende, dat had ik ook op mijn 17% zitten.
Er is nog wel een kortere van Gates dacht ik, maar niet perse nodig

Re: JCW engine mapping

Geplaatst: 20 apr 2018, 23:07
door Mini-Gijs
Dank je voor de info!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk