licht en ruitenwissers doen het niet

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Ryanhaarlem
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2018, 16:59

licht en ruitenwissers doen het niet

13 aug 2018, 20:28

Hallo allemaal! ik ben Ryan vandaag aangemeld hier en zit met een probleem met mijn mini uit 2001.

sinds ongeveer een maand doen de dimlichten en de ruitenwissers aan de voorkant van mijn auto het niet meer. Het viel mij op dat mijn lichten knipperde en de ruitenwissers weigerde, een paar miniten later deed alles het weer en na ongeveer een week deden ze het allebij niet meer.

De rest van de verlichting doet het allemaal prima en ook mijn ruitensproeiers doen het gewoon (dan zwaaien de ruitenwissers wel) ik heb alle zekeringen en kabels nagelopen en kan niks vinden.

Zelf denk ik dat heb probleem zit in de schakelaar kolom achter het stuur, maar ik vraag me af of hier iemand is die het zelfde probleem heeft gehad of die weet wat er anders aan de hand kan zijn.

groetjes Ryan
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: licht en ruitenwissers doen het niet

13 aug 2018, 21:28

Je zegt de bedrading te hebben nagelopen, maar dan weet je de oorzaak van het probleem toch al? Wanneer je een stroom meet en die stopt waar hij niet stoppen mag heb je dus het component dat kapot is...

Ik heb net na aankoop van mijn Mini uit 2002 een probleem gehad met de ruitensproeiers, deze weigerde ook. De oorzaak was de body moduul in de voetenruimte van de bijrijder.
Ryanhaarlem
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2018, 16:59

Re: licht en ruitenwissers doen het niet

13 aug 2018, 21:50

Klopt maar ik weet natuurlijk niet 100% zeker dat dat het geval is vandaar dat ik vraag of iemand het zelfde probleem heeft gehad om zeker te zijn dat ik het goede doe.

De body module heb ik ook nagekeken maar die is oke en vochtvrij gelukkig.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: licht en ruitenwissers doen het niet

14 aug 2018, 06:47

Oke, dat is dan al uitgesloten.

Al geprobeerd om uit te (laten) lezen?
Ryanhaarlem
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2018, 16:59

Re: licht en ruitenwissers doen het niet

14 aug 2018, 11:08

Nee dat nog niet, aangezien de garage’s hier in de buurt er best veel geld voor vragen probeer ik het eerst zo.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”