Zoemend geluid van rechtsvoor

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
ArjandeV
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Ede
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2008, 20:27

Zoemend geluid van rechtsvoor

15 aug 2018, 23:06

Vandaag een cooper S gekocht. Tijdens de proefrit geen gekke dingen, alles gecheckt en dus gekocht.

Nadat ik wat aan het rijden was begon me een bepaalde toon te irriteren. Ik heb geprobeerd een filmpje te maken en je hoort het hoge geluid vrij goed volgens mij. Idee dat het van rechtsvoor komt. Het is niet altijd maar als ik even gas geef komt het wel weer terug. Gevoel dat het iets met stuurbekrachtigingspomp is ofzo? Maar geen idee?



Het is het hoge geluid alsof er een stofzuiger aan staat. Airco alles heb ik al uitgezet, maar blijft.
R53 :D
Gebruikersavatar
RoofsUp!
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zwolle
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2016, 10:38

Re: Zoemend geluid van rechtsvoor

17 aug 2018, 15:44

Ik denk dat jij niet bekend bent met een R53, deze zijn namelijk ALTIJD voorzien van een supercharger.
Kenmerkend aan de supercharger is dat ze een whine geven. Bij gas gaat die whinen, en de toon neemt toe naarmate je klimt in toeren. Is dat niet wat je bedoelt?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Zoemend geluid van rechtsvoor

17 aug 2018, 21:54

Motor van de blazer/ventilator? Al eens geprobeerd om die op een andere snelheid te zetten, en horen wat er dan met geluid gebeurd?
Of de radio eens uitdoen (echt uit, niet alleen volume laag), dat de radio of versterker niet ergens een gek signaal opvangt?
Stuurbekrachtiging zou je kunnen testen door in stilstand eventjes volledig links of rechts te sturen. En dan aanhoren of het geluid anders wordt.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”