Mini stottert bij optrekken

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
RobertGR
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2018, 14:09

Mini stottert bij optrekken

21 nov 2018, 19:57

Hallo mede-Mini rijders,

Ik dacht ik ga is bij mijn medechauffeurs langs om te kijken of zij wellicht iets van mijn probleem kunnen maken. Onlangs in de zomer begon mijn Mini One te stotteren tijdens het optrekken. Lambdasonde sensor laten vervangen en toen leek het even goed, nu echter weer hetzelfde probleem.

Ik breng hem vrijdag naar de garage, maar ben bang dat de gebruikelijke "we moeten ergens beginnen" techniek dan weer toegepast wordt en ik zo weer €750 euro verder ben zonder het probleem opgelost te hebben. Ik dacht zelf aan het brandstof filter (desondanks dat het een benzine is), omdat ik weet dat die wel vaak aardig leeg gereden werd en ook 2 keer bijna zonder brandstof langs de weg stond. Nu weet ik ook dat dit niet erg gebruikelijk is, maja..

Wellicht iets met de bougies dan toch of elektronica?
RobertGR
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2018, 14:09

Re: Mini stottert bij optrekken

21 nov 2018, 20:13

DennisHart schreef:
21 nov 2018, 20:04
Robert,

We stellen het op prijs als je je voorstelt HIER. Zo weten we meer over jou en je Mini.
Heb je ook al de zoek functie gebruikt? Staan meerdere topics over "stotteren" op het forum.

Filters, injectoren en bougies is wel een goede om mee te beginnen.
Excuus! Zoek functie gebruikt, maar dan lees ik toch vooral problemen dat het ook met stationair niet helemaal lekker loopt. In mijn geval is het puur optrekken. We gaan zien of de anderen hier iets van af weten wellicht!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini stottert bij optrekken

21 nov 2018, 20:44

Robert,

er was iemand met een vergelijkbare klacht van een slecht lopende motor en die kreeg van zijn gepensioneerde buurman, automonteur de tip om een flesje benzinereiniger bij de brandstof tank te gooien. Na een stukje rijden waren zijn problemen weg. Aangezien je tweemaal leeggereden hebt zit het bezinksel onder in je tank door je brandstof systeem wat misschien het onregelmatig optrekken veroorzaakt. Misschien de moeite waard om dit ook eens te proberen, zijn niet echt de kosten

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”