Verschil Chili en Park Lane

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Oliver01
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2019, 19:04

Verschil Chili en Park Lane

20 jan 2019, 21:07

Goede avond,

Mijn naam is Oliver (22 jaar) en ben nieuw op dit forum. Ik ben NOG niet in bezit van een mini maar ben er zeker naar aan het kijken.

Momenteel ben ik 3 jaar eigenaar van een Ibiza cupra uit 2001, paar weken terug net de 2 ton aangetikt.
De ibiza rijdt nog super en heel sportief, toch ben ik op zoek naar wat anders sportief. voornamelijk met minder km op de klok.

De afgelopen weken ben ik aan het kijken naar verschillende mini's. Met name de Cooper S 1.6 supercharged 2005 of 2006.

Na heel wat zoeken heb ik geen antwoord gevonden vandaar dit topic, zoals de titel al zegt, Wat is het verschil tussen de Chili uitvoering en de Park Lane?

Wat me het meest opvalt is het middenconsole, die heeft een snelheidsmeter, navigatie of Olie Temperatuur en olie druk meters erin zitten. Maar ik kom dit bij beide modellen tegen. Wat mij ook opvalt is een 5 bak of een 6 bak.

Zelf vind ik 2 tellers het mooist met in het midden de olie temperatuur en olie druk, Hoe meer ik kan uitlezen hoe beter :D

Ik hoop dat er antwoord gegeven kan worden op mijn vraag.

Groetjes, Oliver
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Verschil Chili en Park Lane

20 jan 2019, 23:21

Hi Olivier.

Het verschil van de middenconsole is volgens mij niet gerelateerd aan de chilli of park lane.

Dat is het “Chrono pack”. Een centrale meter met boost, temp, etc en een dubbele meter op de stuurkolom.

5 of 6 versnellingen is (als ik het correct heb) het verschil tussen een cooper s en een cooper. Cooper s heeft naar mijn weten altijd 6 versnellingen.

Interieur van de Parklane verschilt. De stoelen zijn wat luxer.

Wellicht dat een van de andere leden dit aan kan vullen?
Succes met de zoektocht iig.
Afbeelding
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Op het platteland
Berichten: 176
Lid geworden op: 28 jul 2010, 16:32

Re: Verschil Chili en Park Lane

21 jan 2019, 18:55

Hallo,

ik heb zelf een parklane cooper S uit 2006

De parklane was de zakelijke editie heb ik ooit begrepen. Verder had je ook nog de checkmate en de chili. De checkmate was een iets sportievere uitvoering en de chili het instap model, maar als iemand daar meer over weet dan hoor ik dat graag...

Van dat chronopack klopt, dat bepaalt of je al die meters hebt of niet. Als je navigatie hebt dan zit hij ook in die klok zeg maar. Verder moet je aan die meters niet te veel waarde hechten, het is meer een indicatie...Het zijn geloof ik waardes uit de computer van de auto...

Hopelijk heb je zo iets meer informatie...
Oliver01
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2019, 19:04

Re: Verschil Chili en Park Lane

21 jan 2019, 19:39

Bedankt voor de reacties!

Hier word ik al een stuk wijzer van.
Kan ik weer wat verder snoepen op het internet.
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Verschil Chili en Park Lane

21 jan 2019, 20:42

Laat je niet wijs maken met de Chrono Pack. Ik heb die optie ook in mijn auto vanwege de dubbele tellers voor me neus. Maar olie druk en olie temp is een beetje uit-de-duim gezogen waarde. Want hij heeft helemaal geen temp sensor voor de olie en voor de olie druk een gewone aan-uit switch voor het lampje.

Maar goed never the less zou ik wel voor Chrono pack gaan. Staat mooier tov navi pack en ook omdat de navi niet echt updateble is/te krijgen

En kijk ook voor een Facelift S dus na BJ 04/2004 zeg maar
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Verschil Chili en Park Lane

21 jan 2019, 22:01

Salt, Pepper, Chili dat waren pakketten van uitrustingsniveaus (van minste naar meeste extra's). Verkrijgbaar op de One, Cooper of de Cooper S.

Checkmate, Parklane en Seven waren modellen met speciale kleuren, apart bekleding, bestickering, velgen, uitrusting, etc.

En naast al die uitrustingsniveaus had je nog een vracht aan 'losse' extra opties, zoals het chronopack, navi, chrome interieur, andere type radio, getint glas, aero-spoiler, ....
Oliver01
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2019, 19:04

Re: Verschil Chili en Park Lane

24 jan 2019, 20:04

Bedankt voor de reacties en de informatie!

beetje jammer dat de waarde uit uit de pc gehaald word en niet via een sensor.
kan altijd nog zelf een olie sensor inbouwen, bij mijn huidige auto ook gedaan. (geblazen blok maar standaard geen olie temp meter, wat dacht seat?!)

die 2 tellers bij het stuur vind ik wel mooier staan dan de grote klok in het midden. is de Chrono pack de enige die de dubbele tellers heeft?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Verschil Chili en Park Lane

24 jan 2019, 21:01

Ook als je daar een navigatie hebt zitten in plaats van de 'grote klok', dan zitten er dubbele tellers op het stuur.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”