Lekkage kofferbak rubber R53

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Doanes
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2019, 20:42

Lekkage kofferbak rubber R53

25 jul 2019, 22:24

Hallo mede Mini coureurs,

Heeft iemand enig ervaring met water in de kofferbak rubbers van een R53? Na een regenbui of het wassen van de auto komt er op de een of andere manier altijd water in het rubber terecht. Dit water blijft er ook in staan. Als ik op het rubber druk dan komt het er via de kleine gaten die erin zitten naar buiten. het rare vind ik ook dat de gaten in het rubber omhoog gericht zijn...

Ik heb het rubber nooit vervangen, hij is nog helemaal standaard en ik zie er verder ook geen scheuren of andere rariteiten in zitten.
Graag hoor ik over jullie ervaringen en mogelijke oplossingen.

Groeten,

Daan

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Lekkage kofferbak rubber R53

28 jul 2019, 22:44

Heb ik pas bij mijn R50 gehad, zit precies hetzelfde in elkaar als een R53 dus dat maakt niet uit.

Wat was de oorzaak? Als je je kofferklep open doe en je kijkt naar je slot in de klep zie je daarboven in het velsrandje van de klep een rechthoekig gaatje zitten. Dit is een ventilatie en afwatering gaatje. Dat gaatje was bij mij verstopt waardoor het rubber vol blijft staan.

Wat was de oplossing? Dat gaatje schoon gemaakt en door geblazen met lucht van een compressor.

Wat ik alleen vreemd vond: waarom blijft er dan water in dat rubber staan? Ik ben er nog niet helemaal achter maar nadat dat gaatje weer open is heb ik er geen last meer van...
Doanes
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2019, 20:42

Re: Lekkage kofferbak rubber R53

12 sep 2019, 22:32

Bedankt voor de tips! Ik zal de rechthoekige gaatjes eens schoonmaken en uiteraard ook nog eens verder kijken op het forum. Nu ik dit zo hoor lijkt een lek bij de kofferbak greep me ook geen onmogelijke optie, aangezien ik daar ook een heel klein roestplekje heb zitten

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”