accu of elektrisch probleem?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Andretr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2019, 20:43

accu of elektrisch probleem?

27 nov 2019, 11:09

Hi All,

er is "een dingetje" met de Mini.
Soms kom ik bij de auto en dan gaat de deur niet open via de AB. Als ik de sleutel in de deur doe gaat de deur gewoon open?? Ik kan dan de Mini gewoon starten ( en aanslaan ;) )en niks aan de hand. Alleen de klok staat op -----

Gister ging ik tanken dsu ik wilde de Mini op slaot doen om af te rekenen en dat deed ie dus niet, met de sleutel geen probleem. daarna gewoon starten en rijden.

vanmorgen weer....... naar de auto, gingen de deuren niet open, via de sleutel in de deur wel, binnen verlichting brandde niet. Dus nodige krachtermen later (dacht dat ik de verlichting vergeten uit te doen was) en op een afstandje toekijken naar de Mini en het nummer van de ANWB opzoekend ging ineens de binnenverlichting aan??!!??!!?? daarna "gewoon" starten en rijden?

telkens staat de klop op ------ maar de radio heeft alle zenders nog. Ook het starten gaat zonder problemen?

In het verleden heb ik wel een keer gehad dat de temeratuur ging flippen.... het was buiten 30+ graden en de temp ging naar -zoveel, de airco uit, en piepen..... daarna liep het weer op en was alles weer goed.
Dat van de temp had ik gister bij het tankstation ook....


kan dit de accu zijn?? lijkt me heel onwaarschijnlijk? maar wat dan wel?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: accu of elektrisch probleem?

27 nov 2019, 19:30

Mijn eerste ingeving is ook de accu. Ik weet niet hoe het bij de eerste generatie werkt omdat ik die niet gehad heb maar bij de 2de generatie wordt als je accu slecht is bij mijn uitvoering zaken die onbelangrijk zijn bij het openen/starten automatisch uitgeschakeld, om zodoende genoeg accu capaciteit te hebben voor het starten. Vooral omdat je klok telkens gereset wordt wijst dat mijns inziens naar de accu.

De accu laten checken is bij een (Bosch)garage snel gefikst dus zou daarmee beginnen.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: accu of elektrisch probleem?

28 nov 2019, 08:45

Ik heb exact dezelfde symptomen gezien bij andere mini's en daar was het de accu. Zoals Milco (Schroefie) al aangeeft, laat je accu even checken dan weet je het zeker. mocht je een multimeter hebben kun je zelf ook de accu spanning even meten nadat hij een nacht heeft stil gestaan.
Andretr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2019, 20:43

Re: accu of elektrisch probleem?

01 dec 2019, 20:31

Thanks voor de reacties!! Ik ga de accu laten checken. Ik zal de uitkomst laten weten hier :)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”