R53 '05 motorschade, vaarwel mini?
Geplaatst: 01 dec 2019, 15:08
Goedemiddag Mini liefhebbers,
Misschien.. heel misschien heeft iemand hier nog ideeen of tips.
Het is namelijk als volgt;
Ongeveer een week of drie geleden, was ik onderweg naar huis. Samen met een vriend reden we van Eindhoven richting Den Bosch.
Ik had open baan en geen verkeer in de buurt en dacht, laat ik de mini eens even open trekken, zoals dat wel vaker gebeurde.
Alles goed en wel totdat ik richting de 190 km/u ging. Toen ik het gas intrapte, was ik terug naar zijn 5 gegaan. Aankomende bij de 6800 toeren begon de ellende..
Ik hoorde een doffe knal, de power viel weg, het motor storings lampje brandde, en de weg achter mij was aardig mistig Direct in zijn vrij gegaan, en bij toeval kunnen doorrollen naar een parkeerplaats van een pompstation.
De auto stil gezet, motorkap open en daar werd mijn vermoede bevestigd. Ruimte voel met olie en benzine(?). Kleppendeksel leek ook los gekomen te zijn.
Enkele dagen later stond de auto bij de garage, deze hebben de kop eraf gepakt en de schade was direct zichtbaar. In eerste instantie kreeg ik van de garage te horen dat de bougie was plat geslagen en naderhand dat er een injector gelekt had (Zie foto).
Een gat in de zuiger en een plek in de cylinderwand. Al met al, ellende en een dure bedoeling om te fixen.
Deze garage heeft mij nu een offerte gedaan, waarbij het blok gereviseerd word (En gesmede zuigers gebruikt worden), de kop gereviseerd word. Plus bijbehorende onderdelen vervangen, zoals ketting en spanners, koppakking en overige pakkingen en klein materiaal.
Een offerte die richting de 5,5k zou gaan. Deze prijs komt mede door de ruimte schatting van man uren.
Dit is het verhaal in het kort, hopelijk wel wat duidelijk. Mijn vraag is eigenlijk, hebben jullie hier misschien een beter idee over wat ik er mee kan doen? Het zou namelijk dood zonde zijn om de mini weg te doen.
Misschien.. heel misschien heeft iemand hier nog ideeen of tips.
Het is namelijk als volgt;
Ongeveer een week of drie geleden, was ik onderweg naar huis. Samen met een vriend reden we van Eindhoven richting Den Bosch.
Ik had open baan en geen verkeer in de buurt en dacht, laat ik de mini eens even open trekken, zoals dat wel vaker gebeurde.
Alles goed en wel totdat ik richting de 190 km/u ging. Toen ik het gas intrapte, was ik terug naar zijn 5 gegaan. Aankomende bij de 6800 toeren begon de ellende..
Ik hoorde een doffe knal, de power viel weg, het motor storings lampje brandde, en de weg achter mij was aardig mistig Direct in zijn vrij gegaan, en bij toeval kunnen doorrollen naar een parkeerplaats van een pompstation.
De auto stil gezet, motorkap open en daar werd mijn vermoede bevestigd. Ruimte voel met olie en benzine(?). Kleppendeksel leek ook los gekomen te zijn.
Enkele dagen later stond de auto bij de garage, deze hebben de kop eraf gepakt en de schade was direct zichtbaar. In eerste instantie kreeg ik van de garage te horen dat de bougie was plat geslagen en naderhand dat er een injector gelekt had (Zie foto).
Een gat in de zuiger en een plek in de cylinderwand. Al met al, ellende en een dure bedoeling om te fixen.
Deze garage heeft mij nu een offerte gedaan, waarbij het blok gereviseerd word (En gesmede zuigers gebruikt worden), de kop gereviseerd word. Plus bijbehorende onderdelen vervangen, zoals ketting en spanners, koppakking en overige pakkingen en klein materiaal.
Een offerte die richting de 5,5k zou gaan. Deze prijs komt mede door de ruimte schatting van man uren.
Dit is het verhaal in het kort, hopelijk wel wat duidelijk. Mijn vraag is eigenlijk, hebben jullie hier misschien een beter idee over wat ik er mee kan doen? Het zou namelijk dood zonde zijn om de mini weg te doen.