Verschil facelift en pre-facelift

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

28 okt 2008, 23:40

Che, als hij zo zeker is van z;n zaak, zou ik hem verzoeken het er dan op te laten zetten op zijn kosten want dan is het niet afgeleverd door MINI terwijl dat wel moest. :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

29 okt 2008, 06:10

mderijke schreef:Che, als hij zo zeker is van z;n zaak, zou ik hem verzoeken het er dan op te laten zetten op zijn kosten want dan is het niet afgeleverd door MINI terwijl dat wel moest. :wink:
Hahaha zou mooi verhaal zijn ja maar het werd standaard niet geleverd op een 2002 cooper s en ik hoef het ook niet te hebben want al die elektronica kan alleen maar voor storing zorgen en de Mini heeft al meer dan genoeg lampjes .....
Kon er alleen niet tegen dat ze je behandelen alsof je er geen verstand van hebt terwijl die magazijnkwibus daar vgl mij niet echt thuis is in Mini's maarruh ... weer on topic.
JorisD
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 608
Lid geworden op: 27 mei 2009, 00:58

07 okt 2009, 13:20

Als ik het goed heb is met de facelift de (beruchte) versnellingsbak van de one en cooper vervangen door een beter exemplaar en is dit bij de CooperS niet gebeurd. Heeft/had dit model dan een betere (en dus andere) versnellingsbak?

Joris
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

07 okt 2009, 13:55

Ja .... op je laatste zin
JorisD
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 608
Lid geworden op: 27 mei 2009, 00:58

07 okt 2009, 14:59

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
de_jeff
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Uusimaa, Finland
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 mar 2009, 10:32

03 nov 2009, 17:53

@jorisD

Thanks voor die vraag want bij het lezen van dit topic schoot er een vreemd gevoel door mn lichaam tijdens het lezen van ''het versnellingsbakprobleem''.
Ik effe blij dat ik een prefacelift S'je heb.
:mrgreen:
Its never to late to get yourself a MINI
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

30 dec 2009, 21:13

Omdat dit een sticky topic is, en dat andere in de vergetelheid is geraakt (2006), een korte aanvulling op de verschillen facelift vs. nonfacelift. Dan staat alle info centraal

Alle teksten zijn verzameld uit andere topics.
Mini Poeper schreef:Facelift model is vanaf ongeveer juli 2004, te herkennen aan:
bij pré-facelift is lampunit onderin wit vanwege achteruitrijlicht, bij facelift is deze rood omdat deze nu een misterachterlicht is en de achteruitrijlicht verhuist is naar lampenunits. Er is van alles gefacelift, maar ik weet ze niet allemaal.

Om te beginnen:
- mp3 speler
- dashboard vanaf facelift in één deel
- heldere koplampen
- achterlichten verandert
- bij One/Cooper andere bumpers
Berthil schreef:In 2004 is er al het 2005 facelift model gekomen met wat kleine wijzigingen. Zo uit mijn hoofd probeer ik de meeste even snel op te noemen:

*Introductie van de Cabrio
*Cooper krijgt een Getrag 5-bak welke de Midlands 5-bak vervangt. De Cooper S krijgt kortere overbrengingen.
* Cooper S krijgt 170 pk i.p.v. 163 en de Cooper en One betere software waardoor de motor wat minder schokkerig loopt.
*Andere voorbumper voor de Cooper en One met chromen stang over het onderste ventilatierooster, ook een andere achterbumper dacht ik. De dikke chroomstrip verdwijnt en de mistlampen aan de voorkant hebben een chromen ring bij de facelift. Andere vorm bumper, drie lamellen in grill en de rand om grill is glad.
*Andere achterlichten en het witte achteruitrijlicht is nu een rode mistlamp geworden.
*Nieuwe Octagon bekleding.
*Bakje voor troep onder de tuimelschakelaars.
*3 nieuwe velgtypes.
*Andere sleutel voor de afstandsbediening.
*Andere kleuren beschikbaar (Cool Blue, Hot Orange (alleen Cabrio), Black Eye Purple (Purple Haze in de US), Astro Black (blauw zwart) en Hyper Blue) en het dashboard is nu ook in sommige carrosseriekleuren te verkrijgen (4 stuks).
*Xenonlampen zien er anders uit, nu met een soort raket vorm met gaatjes rondom. Halogeenlampen zien er ook anders uit, MINI betiteld dat als zou het een 'waterval' zijn.
*Andere deurpanelen waarbij de armdragers wat meer het interieur inkomen. Die zitten nu ook met 5 schroeven vast i.p.v. 4.
*Verlichting in de deuropeners in de deurpanelen en nu ook uitstapverlichting onder aan de deur beschikbaar.
*Grotere achteruitkijkspiegel.
*CD-Speler speelt nu ook MP3 CD's
*Andere antennehouder op het dak (groter en doffer). In de antenne nu ook satelliet, telefoon en radio functies gecombineerd.
*Klokje in de hemelbekleding verdwijnt naar de snelheidsmeter. i.p.v het klokje komt er wat amber verlichting voor de middenconsole en leeslampjes.
*Antraciet hemelbekleding is vanaf de facelift beschikbaar.
*Extra zonneklep aan de bestuurderskant.
*Limited Slip Differential is vanaf de face-lift beschikbaar.
*Automatisch inklappende spiegels nu beschikbaar.
*Chronopack vanaf de facelift beschikbaar (extra metertjes in het midden en de snelheidmeter komt naast de toerenteller).
*Oranje lampje aan de ruitenwisser stengel, een vloeistofniveau-verklikker. Als je een alarm hebt verschuift het rode lampje naar links.
*Andere middenconsole onder de handrem, nu met centenbakje en het knopje om de bandenspanningsverklikker te resetten verschuift naar links vanaf de voorkant.
*Het sproeiertje voor de achterruitenwisser zit nu op de as en niet meer in de ruitenwisser.
*De dashboard panelen van de facelift bestaan nu uit 3 panelen in plaats van 5.

Als iemand nog wat weet :mrgreen: ?

Afbeelding
Mini Poeper schreef:* One krijgt software update waardoor motor minder stoterig wordt maar juist soepeler.
* Cooper S voortaan 170 pk i.pv. 163 pk
* Tank van ruitensproeivloestof is ook groter geworden
Berthil schreef:Andere voorbumper voor de Cooper en One met chromen stang over het onderste ventilatierooster, ook een andere achterbumper dacht ik.
Klopt, ook de zwarte rand loopt nu anders, zowel voor als achter.
Berthil schreef:Nieuwe Octagon bekleding.
Vergeet ook de Dragon bekleding niet. :wink:
CooperS-lightningblue schreef:Bij de pre-facelift was de chroomen omlijsting van de grill ook anders dan die nu is.

Lisette (facelift model):
Afbeelding

En bij mij (pre-facelift):
Afbeelding
Mini Poeper schreef:Facelift:
Afbeelding
Chromen strip, chroom rond mistlampen, ander vorm bumper, drie lamellen in grill en rand om grill is glad

Pré-facelift:
Afbeelding
Chromen strips, geen chroom rond mistlampen, andere vorm bumper, vier lamellen en rand om grill
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
ilovemywife'scar
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 sep 2010, 20:40

facelift?

25 sep 2010, 23:51

Mini-vrienden,

Ik heb een vraag over de Mini One(van mijn vrouw :mrgreen: ). Ik vraag me af of het bouwjaar maart 2005 (WMWRA31040TA70636) voor of na de facelift is. Dit in verband met de verontrustende berichten die ik op het forum lees over de problemen met de versnellingsbak (Midland) van voor de facelift. De bak van na de facelift (Gertrag) zou veel minder problemen opleveren.
Mini One Salt, Pano-dak
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

26 sep 2010, 00:11

Zal in principe van na de facelift zijn, deze was namelijk in juli 2004. Het zou natuurlijk wel kunnen dat de auto ouder is, maar pas in maart 2005 op kenteken is gezet. Kijk even naar de foto's van de twee groene Coopers die ik op de eerste pagina heb gepost. Vergelijk de bumpers en achterlichten van jullie One met deze foto's en je weet het zeker. Je kan ook even een foto plaatsen van jullie MINI, dan is het eenvoudig te zien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

26 sep 2010, 08:33

Even gecheckt adhv het VIN nummer dat je opgeeft.
Jouw vrouw's auto is niet van maart 2005 maar gebouwd in februari 2005. Waarschijnijk is maart de kentekendatum?
http://realoem.com/bmw/select.do?vin=TA70636


Hoe dan ook, zeker weten facelift. En deze is met de "goede" v-bak Getrag (niet "gertrag") uitgevoerd.


ps leuke forumnaam :wink:
Groetjes
Marcel
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
ilovemywife'scar
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 sep 2010, 20:40

26 sep 2010, 15:41

Bedankt voor de snelle reacties. Ben weer stuk wijzer geworden. Langzamerhand leer je via dit intensief gebruikte forum de Mini veel beter kennen.
Mini One Salt, Pano-dak
christof
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jun 2011, 20:42

04 aug 2011, 19:55

schitterend forum keep up the good work guys....
zelf heb ik een park lane(2006) gekocht ook op aanraden van verschillende garages met de "nieuwe" versnellingsbak.
dacht eigenlijk dat die bumpers speciale park lane edities waren :oops: nu weet ik opeens veel meer van de mini(ps zouden die chroom lijsten in de bumper gemakelijk te verwijderen zijn?)
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Hoe herken ik een facelift R50 t.o.v. een normale?

23 apr 2012, 21:25

Vraagje van mijn collega die ook aan de MINI wil....

Hoe herken ik een facelift R50 t.o.v. een normale?
Waar moet op gelet worden bij zoeken/aanschaffen?
Gebruikersavatar
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Bergeijk
Berichten: 1506
Lid geworden op: 30 dec 2007, 15:12

23 apr 2012, 21:30

Twee heel eenvoudige manieren:

1 Voor en achterbumper van de facelift hebben dunne chrome opleg stukken en de pre-facelift heeft dikke sierranden
2 dashboard van de facelift bestaat uit 3 delen en voor de facelift uit 5 delen

Verder nog verschillen in o.a. achterlichten
Bouwjaar vanaf eind 2004 is facelift (ik meen vanaf september zoiets :roll:
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”