Verschil facelift en pre-facelift

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
minisnack
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2012, 00:13

Re: Verschil facelift en pre-facelift

28 jan 2015, 23:26

Lars Temmink schreef:En hij had het over de pre en facelift bakken.. Niet over zijn R53..
Zeker net als met dat alarm ledje hè Afbeelding

Afbeelding
The Stig was driving a mini
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: Verschil facelift en pre-facelift

28 jan 2015, 23:28

doen ze het allebei?
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
minisnack
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2012, 00:13

Re: Verschil facelift en pre-facelift

29 jan 2015, 21:03

Cheek-O schreef:doen ze het allebei?
Afbeelding

Goed gezien weer en op zeker doen ze het. Afbeelding

Afbeelding

Bruggetje pin 9 - pre naar pin 5 - face maakt all lift (foto volgt) en nog bezig die heartbeat
van de R56 er op te krijgen maar dan continue, echter de alarm can bus in de voetmodule
laat zich niet makkelijk verschalken.

Afbeelding

Mocht die afschrikking niet helpen, bijten deze wel. Afbeelding
The Stig was driving a mini
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: Verschil facelift en pre-facelift

29 jan 2015, 23:13

heb ook nog wel wat voor je liggen voor de armsteun!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Destynx
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Velserbroek
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 sep 2016, 16:10

Re: Verschil facelift en pre-facelift

12 jan 2017, 10:56

Oud topic, dat ben ik mij bewust, maar hier past mijn vraag precies in.
Ik ben voor een vriend aan het rondkijken naar een mini cooper S, en kwam een mooi Park Lane tegen.
Enige wat mij opviel is dat deze het twee-spaaks stuurwiel heeft in plaats van het driespaaks wat in de facelift hoort te zitten. Voor de rest heeft hij wel alles van de facelift (170pk, 3-delig dashboard, rood licht onder in de achterbumper ipv. wit licht) Iemand een idee waarom deze een 2-spaaks wiel heeft?
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Verschil facelift en pre-facelift

12 jan 2017, 11:41

De Park Land is een speciale uitvoering die gemaakt werd aan het eind van de productiereeks. Het is dus altijd een facelift uitvoering.

Ondanks dat daar normaal gesproken inderdaad een 3-spaaks stuur ik zit, was de PL ook met 2-spaaks stuur te krijgen. Als ik mij niet vergis had deze ook een speciale kleurstelling, tov het pre-facelift stuur, om de uitvoering te laten onderscheiden.
Destynx
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Velserbroek
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 sep 2016, 16:10

Re: Verschil facelift en pre-facelift

12 jan 2017, 12:12

De kleurstelling is een beetje goud-zilver achtige kleur op de body plus een zilver dak.
Het stuur is dus wel degelijk een standaard feature en niet later er op gezet?
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Verschil facelift en pre-facelift

12 jan 2017, 18:58

Destynx schreef:De kleurstelling is een beetje goud-zilver achtige kleur op de body plus een zilver dak.
Het stuur is dus wel degelijk een standaard feature en niet later er op gezet?
Jep, origineel voor de Park Lane.
Denniskr118
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2021, 21:38

Re: Verschil facelift en pre-facelift

31 jan 2021, 15:47

Hoi,

Ik ga dit oude topic toch ook weer wat nieuw leven inblazen omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Mogelijk hebben jullie als kenners een antwoord. Casus is als volgt:

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een mini cooper. Volgens het kenteken een R50. Echter is deze door de vorige eigenaar ( volgens eigen zeggen) omgebouwd naar een S model ( dit is dan een R53 toch?)

Er zit dus een blok incl versnellingsbak en alle andere toebehoren in van een cooper S. Ook zijn alle grills en volgens mij ook de bumpers hier op aangepast.

Volgens het kentekenbewijs is de datum eerste toelating EN eerste inschrijving juni 2005. Ik heb het forum en dit topic over pre en facelift helemaal doorgelezen en de verschillen zijn me duidelijk. Als ik het goed heb begrepen zou ik dus een facelift model moeten hebben. Echter mijn auto heeft alle kenmerken van een pre facelift model. Dus het witte mist achterlicht, normale lampen. In het interieur zit het klokje aan de hemelbekleding het stuur is tweespaaks etc etc? Hebben jullie een idee hoe het kan dat mijn auto van 2005 is maar er uit ziet als een pre facelift. Of kan het zijn dat de verschillen bij een S model anders zijn? Ik snap er helemaal niets van. Ik zal wat fotos toevoegen. Mogelijk zit de oude eigenaar ook nog wel op dit forum of herkend iemand anders deze auto.

Alvast bedankt voor de hulp!

Ps, hoe plaats ik een foto?
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Verschil facelift en pre-facelift

31 jan 2021, 17:30

Is moeilijk te beoordelen. Foto’s zouden wel uitkomst geven. Aan de andere kant is het natuurlijk de vraag of de vorige eigenaar alles van een (pre) facelift heeft omgezet? Of van alles wat. 2005 zou volgens mij idd facelift moeten zijn.

Een en ander blijft natuurlijk ook afhankelijk van wat de eerste eigenaar heeft aangevinkt op het bestel lijstje.
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Verschil facelift en pre-facelift

31 jan 2021, 17:49

@Dennis :

Heeft jouw Mini dan ook de Cooper S motor met Compressor?
Kan ook een pre facelift zijn die pas in 2005 op kenteken is gezet.
Of een import Mini die in 2005 geīmporteerd is. Dit laatste kun je zien op
https://ovi.rdw.nl/
Denniskr118
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2021, 21:38

Re: Verschil facelift en pre-facelift

31 jan 2021, 19:12

Hoi Daniel en Niek,

Ik heb geprobeerd fotos te plaatsen, maar krijg dat niet voor elkaar, hoe moet dit?

Mijn auto heeft inderdaad ook de compressor en een complete S motor hij is ook stage 3 getuned. RDW ovi heb ik al bevraagd, het is een originele Nederlandse auto die echt uit juni 2005 komt ( dus eerste toelating en eerste inschrijving) volgens alle beschrijvingen die ik op internet vind zou dit dus echt een facelift model moeten zijn. Echter heeft hij alle kenmerken van een pre facelift. Snap er dus niets van.

Als iemand me even kan uitleggen hoe ik fotos plaats dan zal ik dat doen en kunnen jullie meekijken
Denniskr118
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2021, 21:38

Re: Verschil facelift en pre-facelift

31 jan 2021, 19:16

.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Verschil facelift en pre-facelift

31 jan 2021, 22:08

Hoi Dennis,

voor jou het snelste en makkelijkste om een foto te plaatsen is als je een reactie plaats en je reactie in het tekst vak typt zie je links onder dat tekstvak als je je reactie typt 2 knoppen, OPTIES en BIJLAGEN.

Je kiest bijlagen en Bestanden toevoegen, dan mag je per bericht 3 bijlagen/foto's toevoegen met een max grootte van 5MB

We zien je foto's wel verschijnen. Kan het wat betreft jou MINI niet zo zijn dat de MINI een R50 Pre-facelift was van een jaartal voor 2005 en dat na de aanpassingen naar een Cooper S dan de auto door de RDW, omdat ie opnieuw gekeurd moet worden, door de RDW dan opnieuw in het systeem ingevoerd wordt als Cooper S en daarom die datum van juni 2005 eraan hangt? Is maar een idee maar dat zou de RDW je eigenlijk precies moeten kunnen vertellen want als het goed is staat ie nu geregistreerd met 163pk.

Misschien zeggen de foto's meer. Wil je meer dan 3 foto's posten dan met meerdere topics reageren met elk 3 bijlagen/foto's

Gr. Milco

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”