Bypass klep R53 JCW

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Thijsse
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 aug 2020, 09:37

Bypass klep R53 JCW

26 sep 2020, 16:44

Ben sinds een paar maanden eigenaar van een R53 JCW en het valt me op de de vacuumslang naar de Bypass klep in de inlaat afgedopt is.

Nou heb ik vandaag bij een andere JCW onder de kap gekeken en hier blijkt dit ook gebeurt te zijn.

Kan iemand mij vertellen wat hiervan de reden is? Mijn idee is dat als die klep niet open gaat bij het loslaten van je gaspedaal dat er zware onderdruk in je compressor komt. Dit zou tot gevolg kunnen hebben dat het tandwielkastje tussen de compressor en de waterpomp leeggezogen wordt. Heb deze vandaag open gehad ne hier zat geen olie meer in.

Kan iemand mij vertellen Of deze klep standaard losgehaald wordt bij een JCW en wat hiervan de reden is?
Thijsse
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 aug 2020, 09:37

Re: Bypass klep R53 JCW

27 sep 2020, 18:16

De hele dag eens zitten googlen, en alweer heel wat wijzer geworden. De klep is bij mij niet uitgeschakeld, zit alleen een Tstukje tussen waar ik de reden niet helemaal van kan plaatsen.

Als ik nog eens tijd heb ga ik de veer in de actuator wat versterken waardoor de klep iets minder zenuwachtig reageert en de auto iets prettiger loopt
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Bypass klep R53 JCW

12 okt 2020, 19:14

Dat zenuwachtige komt van het T-stuk die vacuum aftapt van de nipple van het inlaatspruitstuk. Staat ook wel bekend als de VGS mod > https://www.northamericanmotoring.com/f ... m-vgs.html

De klep zal sneller schakelen, maar het rijgedrag zal minder comfortabel worden. Ik heb ook zo een tijdje rondgereden, maar kon er niet aan wennen en ben uiteindelijk weer naar de originele situatie gegaan.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”