Ervaren monteur gezocht voor Mini Cooper Chili R50

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Yasmin Driehuis
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2020, 17:49

Ervaren monteur gezocht voor Mini Cooper Chili R50

02 nov 2020, 11:07

Goedemorgen,

Ik heb sinds 2 maanden een Mini Cooper en ik ben er erg blij mee. Er zijn echter wat problemen waar de Ekris Mini garage niets mee kan, wat mij doet vermoeden dat de problemen elektronisch van aard zijn. Een bevriende monteur heeft mij geadviseerd om lid te worden van deze club en op zoek te gaan naar een monteur die veel ervaring heeft met (elektronische) problemen bij de Mini Cooper Chili R50 uit 2003.

Een korte opsomming van de problemen: De melding EP (waardoor de toerenteller naar 3000 toeren springt), de verwarming die niet optimaal werkt en enkel aan de bestuurderskant, problemen met het slot van het portier aan de bijrijderskant, het panoramadak wat af en toe niet open en dicht wil en de dagrijverlichting die ik graag uit wil kunnen zetten. De dagrijverlichting schijnt een instelling te zijn die bij de garage verholpen kan worden (dit staat letterlijk in de handleiding), maar hier zegt de garage niets mee te kunnen en beschrijft dit simpelweg als 'kapot'.

Ik hoor heel graag of iemand mij hiermee kan helpen!

Groet,
Yasmin Driehuis
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Ervaren monteur gezocht voor Mini Cooper Chili R50

02 nov 2020, 14:18

Dagrijverlichting instellen is een codeer dingetje waar je een kabel voor moet hebben icm specifieke software voor Mini/BMW.

Ik kan je helaas niet helpen met de andere dingen, alleen 1 opmerking: zet even neer in welke regio je hulp zoekt!
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Ervaren monteur gezocht voor Mini Cooper Chili R50

02 nov 2020, 20:00

In welke regio ben je woonachtig Yasmin?
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Ervaren monteur gezocht voor Mini Cooper Chili R50

02 nov 2020, 22:20

Heb je een automaat? Want die EP (Emergency Program) komt veel voor bij een automaat. De oplossingen die ik lees zijn heel wisselend, van de adaptieswaardes opnieuw resetten, tot vervangen transmissie. Daar kan iemand op afstand weinig over roepen. Ik zou contact opnemen met 1 van onze sponsoren garagebedrijven. Wellicht kunnen zij je goed verder helpen. https://www.newminiclub.nl/lp/sponsors/
Voor de dagrijverlichting moet de MINI inderdaad aan de computer om die instelling aan te passen. Maar eerst zou ik de andere problemen (laten) oplossen, dat is veel belangrijker.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”