"Gauge pod"

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Thijsse
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 aug 2020, 09:37

"Gauge pod"

06 nov 2020, 08:45

Ik ben voor mijn mini een plek aan het zoeken om extra metertjes te plaatsen, en onder de knoppenbalk van de raambedieing vind ik de mooiste plaats. nou zag ik dat BMW ooit een plaatje geleverd heeft welke hierin klikt:

Afbeelding
Afbeelding

Weet iemand van jullie waar dit ding nog verkrijgbaar is, of heeft iemand er nog een in de aanbieding?

BMW leverde het ooit voor een paar euro, maar wordt nu niet meer gemaakt en een nieuwe op Ebay moet 100 euro kosten wat me ook weer teveel van het goede is
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: "Gauge pod"

06 nov 2020, 14:42

Die VDO tellers gaan nu voor 250 pond of meer. Dus als je een setje voor 100euro vindt... Kopen :).
Of anders zelf een plankje maken en tellers kopen van VDO of STACK STACK STACK en erin maken?

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Thijsse
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 aug 2020, 09:37

Re: "Gauge pod"

06 nov 2020, 18:32

robertok schreef:
06 nov 2020, 14:42
Die VDO tellers gaan nu voor 250 pond of meer. Dus als je een setje voor 100euro vindt... Kopen :).
Of anders zelf een plankje maken en tellers kopen van VDO of STACK STACK STACK en erin maken?

^Robbert

die 100 euro was puur en alleen voor het plaatje, en dan een namaak ook nog. op ebay duitsland staan ze namaak al voor 50 euro, ik ga er nog eens over nadenken
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: "Gauge pod"

06 nov 2020, 20:47

Via https://oldtimer-ersatzteile24.de/Konso ... nstrumente

€30.-

Excl verzendkosten
Excl meters.

Wellicht een optie.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re:

07 nov 2020, 07:18

Daniel_S schreef:
06 nov 2020, 20:47
Via https://oldtimer-ersatzteile24.de/Konso ... nstrumente

€30.-

Excl verzendkosten
Excl meters.

Wellicht een optie.....
Kan je deze aanraden! is echt een 1 op 1 kopie van het origineel. Heb zelf de originele gekocht van MINI en later ook eens hier besteld maar er is echt geen verschil ook niet qua pasvorm. Zelfs het MINI onderdeelnummer staat erin gedrukt op dezelfde plaats als de originele.
Ik bouw deze metertjes nog wel eens in, in MINI's (stuur gerust een pb bij interesse). Je kunt de zwarte versie nog krijgen via VDO alsmede de sensoren en er is ook nog een bedrijfje die de chrome ringetjes levert. Je bent dan echt beduidend minder kwijt dan wanneer je een origineel setje gaat zoeken, die overigens ook schaars aan het worden zijn. En bovendien gaan die zoals robert als zei voor +/- 250pond/ €275. Als je de houder uit de link besteld met metertjes van VDO, nog wat draad, stekkertjes stoftape etc zit je rond de €175.
Je kunt dus een 99% kopie van de originele set maken. En evt weet ik nog een adresje die de gekleurde (wit/grijs) tellerplaatjes kan maken (voor de VDO metertjes) mocht je voor een van de andere OEM looks willen gaan.

Even om te laten zien hoeveel de originele en die van de link hierboven op elkaar lijken:

Dit is een setje die ik laatst bij een R53 heb ingebouwd met de houder uit de link hierboven en dan met de VDO metertjes die nog geleverd worden. (helaas geen betere foto van)
Afbeelding

Dit is wat ik bij mijzelf heb ingebouwd, houder origineel MINI en de metertjes ook origineel MINI (worden geproduceerd door VDO).
Afbeelding

Naast bovenstaande versies werd er origineel nog een derde geleverd, witte wijzerplaat met chrome ringetjes.
Bij deze zijn ook zowel de metertjes als de houder origineel MINI
Afbeelding

En in de USA nog een vierde versie, zilveren ringen, zilveren wijzerplaat en dan "Cooper S" schrift op de wijzerplaat. Deze was echter voor op de stuurkolom en past alleen bij auto's zonder Chronopack of navi. En had een boostmeter ipv olietemperatuur.
Afbeelding

Overigens ben ik nogal fan van het originele spul maar je kunt er natuurlijk elke willekeurige 52mm meter in stoppen.
Thijsse
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 aug 2020, 09:37

Re: Re:

07 nov 2020, 07:47

MaikR53 schreef:
07 nov 2020, 07:18
Daniel_S schreef:
06 nov 2020, 20:47
Via https://oldtimer-ersatzteile24.de/Konso ... nstrumente

€30.-

Excl verzendkosten
Excl meters.

Wellicht een optie.....
Kan je deze aanraden! is echt een 1 op 1 kopie van het origineel. Heb zelf de originele gekocht van MINI en later ook eens hier besteld maar er is echt geen verschil ook niet qua pasvorm. Zelfs het MINI onderdeelnummer staat erin gedrukt op dezelfde plaats als de originele.
Ik bouw deze metertjes nog wel eens in, in MINI's (stuur gerust een pb bij interesse). Je kunt de zwarte versie nog krijgen via VDO alsmede de sensoren en er is ook nog een bedrijfje die de chrome ringetjes levert. Je bent dan echt beduidend minder kwijt dan wanneer je een origineel setje gaat zoeken, die overigens ook schaars aan het worden zijn. En bovendien gaan die zoals robert als zei voor +/- 250pond/ €275. Als je de houder uit de link besteld met metertjes van VDO, nog wat draad, stekkertjes stoftape etc zit je rond de €175.
Je kunt dus een 99% kopie van de originele set maken. En evt weet ik nog een adresje die de gekleurde (wit/grijs) tellerplaatjes kan maken (voor de VDO metertjes) mocht je voor een van de andere OEM looks willen gaan.

Even om te laten zien hoeveel de originele en die van de link hierboven op elkaar lijken:

Dit is een setje die ik laatst bij een R53 heb ingebouwd met de houder uit de link hierboven en dan met de VDO metertjes die nog geleverd worden. (helaas geen betere foto van)
Afbeelding

Dit is wat ik bij mijzelf heb ingebouwd, houder origineel MINI en de metertjes ook origineel MINI (worden geproduceerd door VDO).
Afbeelding

Naast bovenstaande versies werd er origineel nog een derde geleverd, witte wijzerplaat met chrome ringetjes.
Bij deze zijn ook zowel de metertjes als de houder origineel MINI
Afbeelding

En in de USA nog een vierde versie, zilveren ringen, zilveren wijzerplaat en dan "Cooper S" schrift op de wijzerplaat. Deze was echter voor op de stuurkolom en past alleen bij auto's zonder Chronopack of navi. En had een boostmeter ipv olietemperatuur.
Afbeelding

Overigens ben ik nogal fan van het originele spul maar je kunt er natuurlijk elke willekeurige 52mm meter in stoppen.

Mooie uitleg! Die houder voor op het stuur had ik ook gezien, is misschien ook nog een optie.

Verder hoef ik geen originele meters, ik wil gewoon mijn oliedruk weten :()
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

"Gauge pod"

07 nov 2020, 14:01

Heel fraai zo’n setje in de 1e generatie. Bij de 2de generatie zijn ze verhuisd naar boven de stuurkolom. Zie je ook weinig voorbij komen (zeldzaam). Vind zelf de 1e generatie set veel mooier :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”