Mini R50 one 2003 Bumper, grill? welke past

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
RedOneR50
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2021, 17:32

Mini R50 one 2003 Bumper, grill? welke past

13 feb 2021, 19:03

Hallo allemaal

Ik heb 2 weken geleden een Mini one R50 van 2003 gekocht met een 1.6 benzine motor.

Nu zou ik graag een andere voorbumper en een andere grill er op willen en eventueel een andere motorkap. Ik heb al een s achterbumper en uitlaat. Weet iemand of er een bumper van een S of JCW of een aero bumper op pas en waar ik deze zou kunnen krijgen? Ik heb al gelezen op verschillende forums dat ik eerst een andere bumper moet hebben voor dat ik een andere grill ( s grill of JCW) er op kan zetten, klopt dit? Voor een andere motorkap kan ik gewoon een S of JCW motorkap er op monteren of moet ik dan nog iets veranderen?

Alvast bedankt :D
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mini R50 one 2003 Bumper, grill? welke past

13 feb 2021, 21:10

Motorkap zal wel lukken. Je hebt 2 types, met of zonder de scoop.
En voorbumpers, daar zijn wat meer types van. One, Cooper, Cooper S en de Aero. Plus dan nog alle verschillen in facelift of niet.
Maar volgens mij passen ze allemaal over de alu bumperbalk. (Wellicht kunnen de echte sleutelaars dit bevestigen, of tegenspreken.)
De mistlampen moeten, dacht ik, wel verhuisd worden als je van R50 naar een R53 bumper gaat. Maar de juiste gaten zijn al aanwezig.

Qua grill aan de motorkap, die is volgens mij uitwisselbaar tussen alle types.
De bovenste grill in de bumper wordt een grotere uitdaging. Soms moet je zelf wat met de Dremel aan de slag om h'm passend te krijgen.
De onderste bumpergrill moet je goed rekening houden met One/Cooper of Cooper S bumper, en of het de facelift is of niet.
En als helemaal andere optie, is er de Aerobumper met de eigen grills... Al zijn die Aero-grills ook wel passend te maken op de normale bumpers.

Check anders zelf bij www.realoem.com Daar zie je bij de verschillende types MINI ook de verschillende onderdelen.
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: Mini R50 one 2003 Bumper, grill? welke past

14 feb 2021, 13:52

Je hebt twee grille in de eerste generatie Mini's. Eentje in de motorkap en eentje in de voorbumper. Dit van de motorkap is altijd passend voor S of non S motorkap. (verschil zit em in de scoop). In voorbumpers zijn er wat meer variaties. In C heb je 3 types Namelijk: One of Cooper bumper, Cooper S bumper en Aero bumper. Aero vinden de meeste de mooiste, maar is daarom ook moeilijk te vinden (wordt meestal als set verkocht). Wat dit alles wel moeilijk maakt is dat elke voorbumper behalve de Aero een facelift heeft meegemaakt. Moet je maar eens opzoeken op google images. Mijn Mini hieronder is bijvoorbeeld een Facelift cooper bumper. De pre facelift bumper heeft twee dikke chrome banden ipv de fijne chrome sierstrip beneden.

Wat de grille in de bumper betreft heb je ook twee versies. De pre facelift bumpers hebben andere bevestigingspunten dan de facelift. De gaten waar de clips moeten komen van de grill zijn anders. Ik kan hierover meer vertellen voor de cooper/one bumpers. Weet niet hoe dat de bevestigingspunten voor de cooper S bumpers zijn.
Veel succes met de zoektocht!
768

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”