Revisie remklauwen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Revisie remklauwen

14 feb 2021, 21:12

Hi allen.

Recent een setje R56 jcw remklauwen gevonden. Ze hebben een tijdje op de plank van de vorige eigenaar gelegen en hebben (helaas) wat krassen en dergelijke.

Nu wil ik ze graag weer helemaal netjes maken en laten reviseren voordat ik ze ga (laten) plaatsen op m’n R53.

Iemand suggesties/ ervaringen met bedrijven voor revisie?
Ook tips voor spuiten / poedercoaten?

Alvast hartelijk dank.

Daniël
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Revisie remklauwen

16 feb 2021, 15:05

Ik kwam laatst op MP een advertentie tegen van gereviseerde remklauwen van Alpha Romeo ( die ook op een r56 schijnen te passen ? vandaar) die meneer doet ze hobby matig reviseren en laten poedercoaten hij zit wel in Rotterdam ,maar mischien de moeite ? ff zoeken op MP .
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Revisie remklauwen

16 feb 2021, 23:12

Thanx. Ga ik eens naar speuren. Mocht je de advertentie toevallig weer tegen komen, dan hoor ik het ook graag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Revisie remklauwen

17 feb 2021, 10:37

Hoi advertentie was voor Brembo remklauwen maar is inmiddels verlopen ,hij adverteert op MP onder de naam “fitvogel” meest recente ad is :”crosstrainer life fitness X51 met transport” als je deze zoekterm gebruikt kom je als het goed is bij zijn ad uit en kun je hem een bericht sturen ,hopelijk doet hij het nog steeds .
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 apr 2019, 16:43

Re: Revisie remklauwen

17 feb 2021, 12:24

Deze schijnt het ook wel netjes te doen, had ik gehoord. Geen eigen ervaring ermee. Zitten in Volendam
http://bimmerxclusive.nl/
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Revisie remklauwen

17 feb 2021, 13:15

Thanx. Ze zitten (voor mij) blijkbaar allemaal uit de richting.
Ik heb er een in Nijverdal en een in Alkmaar gevonden. Ga jullie voorstellen ook even checken. Thanx

Weet iemand of het nu veel verschil maakt of je het laat spuiten of laat poedercoaten (los van het prijsverschil)?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Revisie remklauwen

17 feb 2021, 14:54

Daniel,

ik zou voor poedercoaten gaan. Ik breng bijvoorbeeld mijn velgen altijd naar coatingplus.nl in Schaijk. Ze poedercoaten daar alles wat je maar kan bedenken, ik heb daar gasten met frames van bromfietsen/scooters zien staan tot metalen bloembakken, velgen , you name it.

Particulieren werkt zo, zaterdag morgen brengen, de week erop zaterdag in de ochtend weer ophalen. Ga er vanuit dat ze remklauwen ook kunnen poedercoaten maar je kunt ze altijd bellen cq berichtje sturen. In Helmond zit nog Meulendijks, zelf geen ervaring mee, maar die kunnen poedercoaten en nat lakken.

Revisie sets zijn er over algemeen wel te verkrijgen maar ik ken persoonlijk geen revisie bedrijven maar google is your best friend :wink:

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Revisie remklauwen

21 feb 2021, 10:49

Thanx voor de info Milco. Zelf reviseren is niet mijn ding. Heb al wel gekeken naar de diverse setjes, maar laat het denk ik toch aan de experts over.

Denk dat de meerprijs van poedercoaten zich uiteindelijk wel terug verdiend.

Zal mijn ervaring delen als ik er uit ben en de resultaten heb.
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”