Lekstroom Mini R50

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Silverwing
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2021, 14:33

Lekstroom Mini R50

21 feb 2021, 20:47

Goedenavond, ik ben nieuw op het forum en ben hier om hulp te zoeken.

Mijn dochter heeft een MIni R50 en sinds kort loopt de accu steeds leeg. We hebben de accu vernieuwd maar dat heeft niet geholpen. De accu vernieuwen was ook wel nodig, die was volgens een test aan vervanging toe, Na een dag of drie wil de Mini al niet meer starten en is de accu dood.

Ik heb geprobeerd te achterhalen waar de lekstroom vandaan komt (ik heb wel twijfels of ik het goed gaan heb). Ik heb met een multimeter een lekstroom gemeten van 0.49. Ik heb hierna alle gekleurde zekeringen in de motorruimte (behalve de 50 ampere zekeringen) en de zekeringen in de binnenruimte verwijderd. Ik meet dan een lekstroom van 0.19. Na het terug in stoppen van de zekeringen zie ik dat bij de zekeringen F21 en F24 de lekstroom van 0.19 terug gaat naar de 0.49.

F21 is een zekering van het alarm, deze zit er volgens ons niet in.
F24 is een zekering van de instrumenten

De Mini heeft problemen dat de achterklep, deze gaat eigenlijk niet open met de schakelaar op de achterklap. We doen hem nu vanuit binnen open met de noodkabel.

Is er misschien iemand op het forum die dezelfde problemen heeft gehad of die wat tips heeft, Of kan ik de MIni maar beter naar een garage brengen om na te laten kijken?
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Lekstroom Mini R50

22 feb 2021, 11:14

Zit er een ipod in? Deze kunnen wel eens de accu leegtrekken of storingen veroorzaken, vooral als ze ouder worden.
Achterklep ontgrendeling kan kapotte schakelaar in de klep zijn.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Lekstroom Mini R50

22 feb 2021, 17:28

Als het alarm niet helemaal verwijderd is kan het zijn dat er nog iets stroom wegtrekt bv de hoofdmodule ,maar als er geen alarm inzit kun je ook gewoon de zekering eruit laten toch als er verder niets op die zekering is verbonden.

Bij ons gaat de achterklep alleen handmatig open als de sleutel UIT het contact is anders werkt t ook niet (r56) maar schakelaar is zo vervangen door een nieuwe of gebruikt .
Silverwing
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2021, 14:33

Re: Lekstroom Mini R50

22 feb 2021, 20:10

niekcarfreak schreef:
22 feb 2021, 11:14
Zit er een ipod in? Deze kunnen wel eens de accu leegtrekken of storingen veroorzaken, vooral als ze ouder worden.
Achterklep ontgrendeling kan kapotte schakelaar in de klep zijn.
Nee geen ipod. Alleen een parrot die via de radio is aangesloten.
Silverwing
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2021, 14:33

Re: Lekstroom Mini R50

22 feb 2021, 20:13

Peter koster schreef:
22 feb 2021, 17:28
Als het alarm niet helemaal verwijderd is kan het zijn dat er nog iets stroom wegtrekt bv de hoofdmodule ,maar als er geen alarm inzit kun je ook gewoon de zekering eruit laten toch als er verder niets op die zekering is verbonden.

Bij ons gaat de achterklep alleen handmatig open als de sleutel UIT het contact is anders werkt t ook niet (r56) maar schakelaar is zo vervangen door een nieuwe of gebruikt .
Ik zal de zekering er eens uitlaten. Heb ik alleen een schakelaar nodig of de gehele strip chromen strip voor de kofferbak?
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Lekstroom Mini R50

23 feb 2021, 11:22

Alleen een schakelaar maar je kunt ook even kijken of het rubbertje nog heel is als dit gescheurd of versleten is kan het ook zijn dat door vocht de schakelaar niet werkt, gewoon een keer alles demonteren van binnen en buiten dan kun je overal bij en alles bekijken .

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”