R50 facelift/prefacelift

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Hannes vdG
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2021, 10:54

R50 facelift/prefacelift

02 mei 2021, 12:45

Hoi,

Ik ben opzoek naar een mini van tussen 2002 en 2006.
Nu is mij bekend wat optisch de verschillen zijn tussen de twee, maar is de r50 facelift ook daadwerkelijk vele malen beter?

Zo ja, waarin is die dan beter?

Ik lees veel over de verschillende versnellingsbakken en begrijp dat de tweede beter is maar bij schade een heel stuk duurder is dan van de pre facelift ( makkelijker te reviseren)

Wat raden jullie aan?

Ik weet een mooie van 2002 te staan met 170k op de teller maar welke risico's neem ik daarmee als ik die koop...

Bijvoorbaat dank!
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: R50 facelift/prefacelift

03 mei 2021, 09:13

Ik vind de facelift persoonlijk ook heel wat mooier uitzien dan dan een pre-facelift. Motorisch zijn ze identiek buiten de versnellingsbak na zoals je al zelf zegt.
Ik heb wel geen weet over de revisieprijzen. Ik zou je wel aanraden dat als een versnellingsbak stuk gaat, dat je dan voor een upgrade gaat naar een cooper S versnellingsbak met 6 versnellingen. Ik heb het vorige zomer laten doen bij Schols auto's en was ongeveer 1400 euro kwijt samen met een hele check op de pakkingen op de motor.
Het rijdt een heel pak leuker met de 6 bak en nog eens zuiniger ook, dus als je geen schrik hebt van die prijs zou ik niet teveel twijfelen.
768
Hannes vdG
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2021, 10:54

Re: R50 facelift/prefacelift

03 mei 2021, 13:43

Dankjewel Yannick!

Dan zijn die kosten nog wel te overzien, er vanuit gaande dat het voorlopig niet stuk gaat.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”