Brommend geluid

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Marjonsarinaaa
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2021, 21:34

Brommend geluid

12 jun 2021, 02:01

Goedenavond!

Ik heb sinds vorige maand een R50 uit 2002.
Een dag na aanschaf ging ik foto’s maken van de auto, hij liep op dat moment stationair. Ik merkte toen op dat de uitlaat gekke geluiden maakte. Ik heb contact gezocht met de verkoper, er bleek een gat in de einddemper te zitten. De verkoper heeft er afgelopen week een nieuwe einddemper op gezet. Als ik nu tot stilstand kom bij een stoplicht oid klinkt het alsof de uitlaat onder de auto rammelt. Jammer genoeg is dit niet het enige, als ik vanaf de 3e versnelling gas geef hoor je echt een brommend geluid, ook in de auto (klinkt wel lekker sportief maar volgens mij hoort dit niet zo). In de 1e en 2e versnelling geen last van. De verkoper heeft gelukkig aangegeven het te willen oplossen, maar ik ben toch nieuwsgierig of iemand dit herkent?

Groetjes Marjon!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Brommend geluid

14 jun 2021, 21:54

Marjon,

om te weten waarom iets rammelt zou ik hem op de brug zetten, iemand achter het stuur en starten en in zijn vrij gas laten geven.
Als hij los zit of het rammelt dan zul je dat snel moeten vinden. Omdat ik nooit een 1ste generatie MINI heb gereden kan ik helaas niets melden over dat brommend geluid.

Gr. Milco
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Brommend geluid

15 jun 2021, 08:23

Een brommend geluid is heel lastig.
Is het bij alle snelheden of als je naar 2 schakelt en dus op snelheid bent. Want het kan ook een vorm van windgeruis zijn.

Het is iig niet een klacht die ik hier vaker heb gelezen.
Wel fijn dat de verkoper t gaat oplossen!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
WillieW87
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2020, 10:32

Re: Brommend geluid

29 jun 2021, 23:16

Beste Marjon,

Klinkt alsof men bij het plaatsen van de nieuwe einddemper de klem, die het oude met het nieuwe deel verbindt, gedraaid heeft geplaatst.
Door trilling in het uitlaatsysteem raakt het boutje dan vaak net de bodemplaat of het hitteschild.

Je kan dit relatief eenvoudig testen door even flink aan de einddemper te schudden. Hoor je metaal op metaal dan weet je genoeg.

Dit zou simpel te verhelpen kunnen zijn door deze klem los te halen en een stukje te draaien.

Succes !

Gr. Maarten

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”