Afvoer ( goot ) slangen ? Panorama dak reinigen/ontstoppen onderhoud

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Bernice
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2021, 18:36

Afvoer ( goot ) slangen ? Panorama dak reinigen/ontstoppen onderhoud

13 jul 2021, 07:24

Hallo,
Ik ben nieuw hier, en ja ik heb mij nog niet voorgesteld op dit forum ( doe ik als ik mijn mini komende week pas heb )

Ik heb een vraag, over het open / vrij houden van de afvoer van het panorama dak, ik hoor en lees op internet dat deze kunnen verstoppen en gaan lekken met alle gevolgen van dien.
Heb dit euvel in de 90er jaren zelf eens gehad in een citroen bx, maar dat was toendertijd simpel te verhelpen.
Volgende week krijg ik mijn mini en ik wilde voor de zekerheid dit euvel gaan voorkomen.

Weet iemand hoe men dit voorkomt en eventueel schoon houd / maakt ?
Groetjes. Ernice
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Afvoer ( goot ) slangen ? Panorama dak reinigen/ontstoppen onderhoud

13 jul 2021, 08:25

Er zijn verschillende manieren om ze te reinigen. Denk dat 90% hier het nog nooit gedaan heeft of over heeft gedacht haha

Je kan met een luchtspuitje de boel door blazen of met een pijpborsteltje er een keer doorheen. Stuk ijzerdraad werkt ook, maar zorg dat t uiteinde niet scherp is...
Tijdens het wassen van de auto goed opletten of het water overal goed weg loopt.
Verder doe ik er persoonlijk niet heel veel aan.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”