Malian uitlaat R53

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
JorisLePooleR53
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2021, 22:13

Malian uitlaat R53

01 mar 2022, 22:17

Hallo,

Mijn (nog orginele) uitlaat op de R53 is lek, roestig, en de beugel van de eindemper is zojuist ook afgebroken. Oftwel; tijd voor een nieuwe.

Ik kom op de volgende opties;
- Orginele uitlaat, replica bosal oid incl beugels, €400
- Malian uitlaat, 360 incl verzenden
https://www.malianexhausts.com/product/ ... el-system/

Is iemand van jullie bekend met het Mailian systeem? Lijkt een goed alternatief voor een Miltek / Scorpion. Is pas recent op de markt en lijkt goed overnagedacht te zijn. Zal alleen beugels moeten vermaken door verschil in pre-facelift.
Ik zoek een uitlaat met middendemper, geluid moet beschaafd blijven tijdens normaal rijden. Klopt dat als je een middendemper in je uitlaatsysteem hebt?
Alternatief en veilige keuze binnen dit budget lijkt me een orginele uitlaat van Bosal oid.

Hoor graag of er iemand is die deze uitlaat kent, of alternatieve kent,

Groet,
Joris
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Malian uitlaat R53

03 mar 2022, 14:50

Hoi Joris,

Als je serieus de Malian overweegt, en je wil een rustig geluid hebben, zet dan maar een streep door deze heen. Deze is harder dan een Miltek of Scorpion.
(Achter gedeelte sowieso met/ zonder midden demper.)
En dan hebben we het nog niet eens over de Lifespann van deze uitlaat. Die roest je met 1 winter eronderuit. :)

Gewoon voor een "standaard" uitlaat gaan.

Mocht je motor upgrades hebben zou een Miltek de beste en mooiste optie zijn (met midden demper voor minder geluid) maar wel aan de prijzige kant dan.

Scheelt ook nog of je een Facelift R53 hebt. Die ECU is anders ingesteld met meer plofjes bijvoorbeeld wat dus weer harder geluid met zich mee brengt.
^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
JorisLePooleR53
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2021, 22:13

Re: Malian uitlaat R53

07 mar 2022, 21:06

Hi Robbert,

Thanks voor je toelichting! Je maakt me goed aan het twijfelen!
Weet je zeker dat de Malian harder is dan een scorpion of de Miltek?! Volgens de filmpjes en recenties die ik lees is dat dus juist niet zo. Het oude model van Malian is puur race gebaseerd, dit model is nog niet zo lang op de markt. Desalnietemin is het natuurlijk wel een sport uitlaat.

Ik heb verder (nog) geen perfomace upgrades uitgevoerd. Komt wellicht als ik de supercharger ga servicen deze zomer.

Lifespan ben ik beniewd naar; RVS komt in veel gradaties natuurlijk, is dat waarom de scorpion / miltek 2x zo duur is?

Ben er nog niet helemaal over uit, het lijkt me het proberen wel waard..
Anderen bekent met Milian?

Gr, Joris
k3f
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2021, 10:58

Re: Malian uitlaat R53

08 mar 2022, 10:33

Goedendag,

Malian uitlaat is zoals beschreven erg luidt.
Ik heb zelf sinds een aantal maanden deze besteld:
https://www.gravityperformance.co.uk/ca ... -2000-2006

Bevalt prima maar met een aftermarket spruitstuk en sportcat is deze ook best luidt.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”