R53: Achterruit vervangen ?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
prensel
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 jan 2020, 07:46

R53: Achterruit vervangen ?

16 mar 2022, 11:14

Helaas is er tijdens de storm van paar weken terug een dakpan door mijn achterruit naar binnen 'gevlogen'.
Behalve de kapotte ruit verder geen schade dus dat is wel 'geluk'.
Nu heb ik er tijdelijk een andere klep ingezet want ik weet niet of de achterruit zo zelf te vervangen is ??
Hij zit gelijmd dus de oude restjes er uit snijden gaat wel maar waar haal ik een nieuwe ruit of kan deze uit een andere klep gesneden worden ?
Wie heeft hier ervaring mee ?
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: R53: Achterruit vervangen ?

16 mar 2022, 12:27

Balen van de stormschade. Ik heb er geen ervaring mee, maar is het geen verzekeringswerk?
Als er nu een goede klep in zit lijkt me dat voldoende. Of is de oude klep zelf beter?
Afbeelding
prensel
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 jan 2020, 07:46

Re: R53: Achterruit vervangen ?

22 mar 2022, 20:34

Daniel_S schreef:
16 mar 2022, 12:27
Balen van de stormschade. Ik heb er geen ervaring mee, maar is het geen verzekeringswerk?
Als er nu een goede klep in zit lijkt me dat voldoende. Of is de oude klep zelf beter?
Nee verzekeringswerk is het niet aangezien verzekeraars dit soort schades altijd op/via de auto zelf verhalen en dus moet je een all-risk verzekering hebben, en dat voor een auto van 20jaar oud is niet heel realistisch.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: R53: Achterruit vervangen ?

22 mar 2022, 22:51

Ik heb 2 MINI's, de R55 van 2011 en de R56 van eind 2006.