Tankklep vergrendelt/ontgrendelt niet meer (R52)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Tankklep vergrendelt/ontgrendelt niet meer (R52)

25 jul 2022, 08:10

Nou, we hadden onze "nieuwe" mini goed en wel een uurtje en we liepen helaas tegen ons eerste probleem aan....
Kan gebeuren natuurlijk :P

We wilden tanken, want de vorige eigenaar had de avond van te voren de tank op een kwart vol ongeveer gezet, maar.... het tank klepje ging NIET open.

Ik dacht: mis ik iets? Zit er een knopje om dit te ontgrendelen?!?!
Maar nee.....

Via de noodlus het klepje ontgrendeld, en gewoon getankt.

Later thuis geprobeerd met de centrale vergrendeling en het klepje open om te zien of het "palletje" wel heen en weer beweegt, en dit was dus NIET zo.

Voor ik zelf van alles ga proberen / testen zou ik graag weten waar ik het beste kan beginnen :)
Centrale vergrendeling van de auto doet het verder wel OK, alleen het tank klepje nu dus niet meer.
zou het toch wel graag zsm fixen, aangezien het klepje nu dus niet op slot gaat ;)

Gaat dus om een r52 cabrio.

Tips??
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Tankklep vergrendelt/ontgrendelt niet meer (R52)

25 jul 2022, 11:26

Het motortje voor de centrale vergrendeling van het tankklepje heeft een 2 polig stekkertje zou eens kunnen meten op die stekker of je een signaal meet wanneer de auto ver/ontgrendelt wordt. Is dat zo dan is waarschijnlijk het stalmotortje kapot die daar zit. Heb je daar geen signaal dan zul je het moeten zoeken in de bekabeling of de BCU module
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: Tankklep vergrendelt/ontgrendelt niet meer (R52)

25 jul 2022, 11:46

Tanks voor de tips!
Dan ga ik dat maar eens doen een van de dagen :)

Had ook al gevonden dat er vocht kan zitten in/op de bcu, maar dan zou de centrale vergendeling het ook niet goed doen, en die doet het wel.

EDIT: locatie BCU gevonden, zal eens meten en kijken, beginnend bij het motortje.
Ik kan evt desnoods een schakelaartje zelf maken met 12v ernaartoe, heb dat al eerder gezien bij mijn zoektocht (simpel 2 richting verend schakelaartje)
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”