Roest onder achterlichten R52S, oorzaak ?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Roest onder achterlichten R52S, oorzaak ?

11 aug 2022, 08:51

Ga vandaag onze Cabbie van 2005 ophalen. Hij heeft lakblaren onder beide achterlichten die ik op termijn laat herstellen.
Dacht zelf dat het wrschijnlijk komt doordat hij een keer schade heeft gehad maar vgl huidige eigenaar komt het door verrotte rubbers vd achterlichten.

Bekend euveltje vd 1e gen of wellicht specifiek de Cabbie ? Heb een aantal R53’s gehad waarbij dit iig niet voorkwam.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Roest onder achterlichten R52S, oorzaak ?

11 aug 2022, 09:36

Ik heb het vaker gelezen over ook de r53. Mijn auto heeft er (nog) geen last van en de rubbers zijn nog goed. Maar er blijft wel vaak water achter bij de unit. Dat zal ook een reden kunnen zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Roest onder achterlichten R52S, oorzaak ?

14 aug 2022, 08:43

ginoceros schreef:
11 aug 2022, 08:51
Ga vandaag onze Cabbie van 2005 ophalen. Hij heeft lakblaren onder beide achterlichten die ik op termijn laat herstellen.
Dacht zelf dat het wrschijnlijk komt doordat hij een keer schade heeft gehad maar vgl huidige eigenaar komt het door verrotte rubbers vd achterlichten.

Bekend euveltje vd 1e gen of wellicht specifiek de Cabbie ? Heb een aantal R53’s gehad waarbij dit iig niet voorkwam.
He Che, toch weer aan de MINI, ik neem aan voor erbij want jullie hadden destijds de MINI ingeleverd voor een Audi als ik het goed kon herinneren of was dat Rob?

Volgens mij zijn die roestplekken bij een 2de generatie een bekend probleem en het had iets met een lekkage te maken en de rubbers rond de lichten klinkt wel bekend. Misschien even de zoekfunctie hier gebruiken, je zult echt niet de enige zijn. Heb je al een foto van je nieuwe aanwinst? Wie weet gaan we elkaar wel weer een keer zien bij een toerritje, nu wel lekker genieten met de cabrio.

Veel rijplezier,

Gr. Milco
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Roest onder achterlichten R52S, oorzaak ?

14 aug 2022, 12:05

Ha Milco, yep voor drbij, zie mijn ouwe voorsteltopic dat ik weer geupdate heb met paar fotokes.
Afgelopen jaren o.a. bezig geweest met het ombouwen van een Mecedes Sprinter naar buscamper en die is nu klaar :mrgreen:

Ben er inmiddels achter dat de roest van een eerdere schade in het verleden is dus nu op zoek naar iemand die dat voor een leuk prijsje kan herstellen.
Moet zeggen dat we weer helemaal het kartgevoel terughebben in het oude bakkie en afgelopen dagen al heel wat kilometertjes weggetikt hebben :-)) :-))

Niet meer zo'n actief forum sinds de komst van FB? toch wel jammer ... zag nog divers DIY's van vroeger die nu weer nuttig voor me zijn.

OK dan, nog een fotootje omdat we daar gek op zijn/waren hier :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Roest onder achterlichten R52S, oorzaak ?

20 aug 2022, 16:38

Ché,

klopt door FB is het hier minder actief maar we hebben een paar enthousiaste leden die nu hier ook moderators zijn die net als ik actief zijn op het forum. Er is nog steeds een groep die regelmatig voor info hier komt dus ik vermaak me wel hier, vindt persoonlijk FB geen fijn mediaplatform. Je moet daar teveel politie agentje spelen, is af en toe echt niet leuk meer. Gelukkig beheer/onderhoud ik het forum :wink: .

Maar leuk zo'n cabrio, vooral met de zomers die we de laatste tijd hebben, geen straf om dan met een cabrio te rijden. Dat ombouwen van een sprinter bus naar camper, gaaf. We gaan nu nog met de vouwwagen op stap maar ooit zou ik ook wel een camper willen maar dan zit ik ook te denken aan wat jij dan gedaan hebt, het ombouwen van een bus naar camper, leuk om te doen en vele malen goedkoper want nieuw zijn die campers niet te betalen. Ooit al eens samen met een vriend een VW busje omgebouwd naar een camper.
Mocht je een foto(s) van je camper hebben dan ben ik echt wel benieuwd van hoe de bus was en wat je er nu van hebt gemaakt, mag je ook via messenger sturen, ben ik wel benieuwd naar.

Leuk dat je weer een MINI hebt en wie weet komen we elkaar weer een keer tegen op een ritje/meeting.

Fijn weekend,

gr. Milco
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Roest onder achterlichten R52S, oorzaak ?

20 aug 2022, 17:05

Milco, zie ook PB, stuur me jouw email ook even dan stuur ik wat fotokes van onze Sprinter.
We gaan zeker weer een keer een toertje meedoen

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”