zal ik ff eerst de situatie schetsen ...
Ik rijd gisteravond op de autostrade, rustig op de baan, geen verkeer ... dé kans om eens te testen
Alleen wil de mini niet mee . Hij ging niet harder dan 170 ... Een one gaat toch harder dan dat? En met die 125 pk zou em toch een kleine 200 moeten halen? Hij deed maar 4800 toeren in 5e, en tijdens het rijden merk ik echt niets van vermogensverlies ofzo, integendeel hij rijdt lekkerder nu hij ingereden is.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Niet dat het echt een probleem is aangezien ik anders niet zo snel rijdt, maar mss scheelt er ergens iets aan de motor?
Topsnelheid niet halen? :s
- Let's MINI
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Locatie: Harderwijk
- Knuckles
- Mod virus alert!
- Locatie: Almere
Bericht
4800 toeren in zn 5. Lijkt op een toerental begrenser oid om te voorkomen dat je de boel in de soep laat lopen...
Misschien rij je nu grotere wielen dan af-fabriek? Als je nu met 17" rijdt en af-fabriek wordt alles met 15" gemeten dan kan dat wel het verschil verklaren tussen de gemeten 170 km/u en fabrieksopgave 183 km/u.
En voor de rest ben ik ook geen raketgeleerde dus als het iets anders is dan weten een van de 'stoepsleutelaars' het vast wel !!
Misschien rij je nu grotere wielen dan af-fabriek? Als je nu met 17" rijdt en af-fabriek wordt alles met 15" gemeten dan kan dat wel het verschil verklaren tussen de gemeten 170 km/u en fabrieksopgave 183 km/u.
En voor de rest ben ik ook geen raketgeleerde dus als het iets anders is dan weten een van de 'stoepsleutelaars' het vast wel !!
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Komt daarbij dat de verschillen tussen een 15" en een 17" wiel erg nihil is. Immers zit er om de 17" minder rubber om dan om 15". Verschil is er wel iets, maar heel weinig.
Dit lijkt mij niet...Knuckles schreef:Misschien rij je nu grotere wielen dan af-fabriek? Als je nu met 17" rijdt en af-fabriek wordt alles met 15" gemeten dan kan dat wel het verschil verklaren tussen de gemeten 170 km/u en fabrieksopgave 183 km/u.
Komt daarbij dat de verschillen tussen een 15" en een 17" wiel erg nihil is. Immers zit er om de 17" minder rubber om dan om 15". Verschil is er wel iets, maar heel weinig.
Ik ook niet!Knuckles schreef:En voor de rest ben ik ook geen raketgeleerde dus als het iets anders is dan weten een van de 'stoepsleutelaars' het vast wel !!
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
En er was vrijwel geen wind, het ging niet bergop, auto niet volgeladen ...
Het enige dat ik me kan voorstellen is een begrenzer, maar waarom zou iemand dat doen
Mss snelheidsbegrenzer? Ik kan hem in elke andere versnelling tot in het rood trekken ...Knuckles schreef:4800 toeren in zn 5. Lijkt op een toerental begrenser oid om te voorkomen dat je de boel in de soep laat lopen...
En er was vrijwel geen wind, het ging niet bergop, auto niet volgeladen ...
Het enige dat ik me kan voorstellen is een begrenzer, maar waarom zou iemand dat doen
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Ik heb zoiets weleens op TV gezien dat een pa dat gedaan had bij de kar van zijn zoon... met een blackbox-systeem!
Zuur als je dat hebt!
Zuur als je dat hebt!
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Dan zal em er rap uit zijnMini Poeper schreef:Ik heb zoiets weleens op TV gezien dat een pa dat gedaan had bij de kar van zijn zoon... met een blackbox-systeem!
Zuur als je dat hebt!
Op teller ... Ik heb er een tijd geleden eens 190 uitgehaald maar moest dan vertragen, en toen was em ook al gechipped.FunkyRAT schreef:Weet niet of het gewicht van velgen uitmaakt? En was het 170 op de GPS of op de teller?
Sid had zijn One ook gechipt, maar ging volgens mij ook niet richting de 200, toch Sid ?
- Knuckles
- Mod virus alert!
- Locatie: Almere
Bericht
Maar ja, mijn auto heeft ook weleens mindere dagen. Misschien was het warm en kreeg ie niet genoeg koele lucht hierdoor. Of was ie sjaggie en had ie niet zo'n zin die dag...
Bredere banden om 17" dan om de 15". Meer oppervlak dat contact maakt met het wegdek = meer weerstand = langzamer ?? Dat bedoelde ik eigenlijk, maar me gedachten gingen sneller dan me vingers...Mini Poeper schreef:Dit lijkt mij niet...Knuckles schreef:Misschien rij je nu grotere wielen dan af-fabriek? Als je nu met 17" rijdt en af-fabriek wordt alles met 15" gemeten dan kan dat wel het verschil verklaren tussen de gemeten 170 km/u en fabrieksopgave 183 km/u.
Komt daarbij dat de verschillen tussen een 15" en een 17" wiel erg nihil is. Immers zit er om de 17" minder rubber om dan om 15". Verschil is er wel iets, maar heel weinig.
Maar ja, mijn auto heeft ook weleens mindere dagen. Misschien was het warm en kreeg ie niet genoeg koele lucht hierdoor. Of was ie sjaggie en had ie niet zo'n zin die dag...
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
- hansie
- Mod virus alert!
- Locatie: Best
Bericht
Had hetzelfde met mijne vorige lease HOK en 307dies-hel.
Moest echt tot de begrenzer doortrekken, liever nog wat meer berg af, om boven een bepaalt toerental naar 5 te gaan. Zo niet dan had hethok onvoldoende power om op toeren te komen in 5 en bleef de "top" beperkt tot bijna 150...op de teller! Max was een bloedstollende 170..terwijl het boekje gewoon 190 beloofde...tsssssss
Moest echt tot de begrenzer doortrekken, liever nog wat meer berg af, om boven een bepaalt toerental naar 5 te gaan. Zo niet dan had hethok onvoldoende power om op toeren te komen in 5 en bleef de "top" beperkt tot bijna 150...op de teller! Max was een bloedstollende 170..terwijl het boekje gewoon 190 beloofde...tsssssss
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors