Hoe krijg ik de handremkabel uit de remklauwen?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
schaapm
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Voorthuizen
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2006, 22:42

Hoe krijg ik de handremkabel uit de remklauwen?

08 mar 2006, 22:45

Het onderwerp zegt eigenlijk al alles: Hoe krijg ik de remklauw gedemonteerd van de mini? Alles lukt, tot het moment dat ik de handremkabel wil los gooien, maar dan blijft dat pijpje muurvast in de klauw zitten!!!!!!!! Wat doe ik verkeerd, of heeft iemand een tip. Van mijn Mini van 2002 blijven de achterremmen "hangen". Komt dit vaker voor? Je kan je handen wel lekker warmen aan de velgen want die worden ook loeiheet, dus ik moet het probleem wel even oplossen.... :wink: Elke tip is welkom. Thanx
mauritsprince
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: capelle aan de ijssel
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 mar 2006, 22:19

Achterremmen.

08 mar 2006, 22:47

Zitten ze aan beide kanten vast.Van die kabel kan ik voor je opzoeken.moet je ff tot morgen wachten.Ik moet voor twee andere minirijders toch ook nog wat uitzoeken.Hou er rekening mee,dat je ook je schijven en je blokken moet vervangen.Die zullen wel erg heet geweest zijn.Er zit dan een blauwe waas over het remvlak van de schijf.
schaapm
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Voorthuizen
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2006, 22:42

09 mar 2006, 12:34

Ik ben maar aan 1 kant bezig geweest waar het grootste probleem zich voor deed. Ze zijn niet blauw uitgeslagen of verglaast, dus ik hoop dat ik daar mazzel mee heb. Bedankt alvast voor je moeite!
mauritsprince
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: capelle aan de ijssel
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 mar 2006, 22:19

Remmen achter vast.

10 mar 2006, 12:56

Hallo schaapm,ik heb bij ons een mini op de brug gezet en gekeken hoe het zit.Als je de handremkabel hebt losgehaakt,dan moet je de kabel er zo uit kunnen trekken.Bij jou zit het alleen muurvast denk ik door water en troep enzo.Misschien even inspuiten met antiroest en dan nog eens proberen.

Laat maar weten of het werkt of niet.

Groetjes maurits.
schaapm
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Voorthuizen
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2006, 22:42

10 mar 2006, 22:21

Ha die Maurits,

Morgen lig ik op mijn platte rug te kijken of het lukt. Ik heb het gevoel dat die kabel niet door het pijpje heengaat, maar ik hou je op de hoogte.

Thanx,


Marcel
schaapm
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Voorthuizen
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2006, 22:42

12 mar 2006, 17:12

Nou, uiteindelijk de handremkabel los gekregen....De binnenkabel kan niet door de buitenkabel heen zonder de nippel aan het eind er af te halen/slijpen/knippen. Je kan dat pijpje dat aan de klauw vastzit met redelijk veel geweld los krijgen. Het zit eigenlijk net zoals een pasbus strak in de klauw geperst. Mijn handrem blijft niet hangen maar het blijkt dat de zuiger niet goed terug gaat. De pakking in de remklauw die de afdichting en druk moet verzorgen is veel te groot geworden waardoor alles blijft "hangen". Het lijkt er op dat de vorige keer verkeerde remolie is gebruikt......Maar hij is alleen in onderhoud bij een mini-dealer, dus....wordt vervolgd.
schaapm
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Voorthuizen
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2006, 22:42

12 mar 2006, 17:13

Oh ja, en dit onderhoud doe ik nu zelf vanwege het feit dat de auto tussen 2 beurten in zit en ik het zelf wel voor mekaar dacht te krijgen....

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”