Buitenspiegelkappen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

Buitenspiegelkappen

13 mar 2006, 17:28

Hallo

Mijn vraag is : :oops: Zijn de buitenspiegelkappen er zo af te halen of moet dat bij de dealer gebeuren?
Zoals ik begreep is het een klik systeem! :(
Wie kan me meer vertellen of wie heeft het zelf gedaan?

Alvast bedankt! :D
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

13 mar 2006, 17:39

Hier een link: http://www.mini2.com/forum/faq.php?faq= ... irror_caps

Benno heeft het van de week volgens mij ook gedaan. Moet je hem eens vragen. Volgens mij is het niet heel moeilijk. Je moet alleen uitkijken dat de clips niet breken.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

13 mar 2006, 17:41

Ik heb het zelf gedaan (en Benno ook). Je moet van bovenaf heel voorzichtig de spiegeltjes er uit wippen en deze daarbij zo mijn mogelijk buigen (niet vergeten vast te houden anders klettert deze op de grond zoals bij mij en is die alsnog kapot, kost 20 euro :) )

Als je heel goed kijkt zie een bolletje wat je wat naar beneden moet drukken zodat de spiegel makelijker los gaat. De spiegel zit op 4 punten vastgeklikt.

Daarna ook even goed kijken hoe de spiegelkap zit vastgeklikt, er komt geen schroef aan te pas. Als je wat te voortvarend te werk gaat heb je kans dat er een plastic beugeltje waarmee de spiegel vastzit afknapt, zeker bij de huidige buitentemperaturen waarbij plastic wat harder en iets minder buigzaam is. Dat geld ook voor het er op duwen, eerst alle bevestigingpunten goed uitlijnen voordat je er een tik opgeeft om het op zijn plaats te krijgen.

Op mini2.com laten ze trouwens de spiegel zitten, zo kan het dus ook. De dealer heeft één van mijn kappen verwisseld en die haalde de spiegel er wel af.

Succes.
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

13 mar 2006, 17:54

mmm Dan kijk ik nog wel fff zo handig ben ik niet :oops: straks valt er weer iets kapot!
Maar ik weet al wat meer :wink:
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

13 mar 2006, 18:30

Maaij schreef:Benno heeft het van de week volgens mij ook gedaan. Moet je hem eens vragen. Volgens mij is het niet heel moeilijk. Je moet alleen uitkijken dat de clips niet breken.
Mijne waren nog allemaal heel :wink: toen ze eraf kwamen. Easy going. Doe het wel ff voor je op een meeting Sjaantje!
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

13 mar 2006, 18:46

:D Oke dan ga ik ze wel bestellen Benno want ik heb ze nog niet heb nu die chromen erop zitten zoals jullie weten,maar wil nu de start-finish erop hebben vind ik mooier als chroom :wink:

alvast bedankt Benno :dansen
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

30 mar 2006, 16:54

Zo late foto maar zo is uiteindelijk geworden
:P Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”