Cooper S vering

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 jan 2006, 11:01

29 mar 2006, 18:37

:mrgreen: nee hoor, even de foto opgezocht...
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

06 mei 2006, 11:19

Welke modificatie doel je op dan? Dan kan ik even navragen wat de kosten ervoor zijn. Heb wel nieuwe vering nodig, maar het moet wel te doen zijn. Kan natuurlijk niet alles zelf :D
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 jan 2006, 11:01

06 mei 2006, 19:51

De modificatie is het verplaatsen van het punt waar het stabilisator- verbindingsstangetje aan je schokbreker gemonteerd wordt. Dit moet je dus lassen.
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

07 mei 2006, 02:31

Hmm, gaat dus niet echt iets doen voor de beun. Gezien hij niet echt een mini-man is. Heb wel een adresje voor de vering, maar gezien er nog meer aangepast moet worden gaat dit een lastig verhaal worden.
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 jan 2006, 11:01

07 mei 2006, 10:11

Je kunt ook een complete set veren + sportdempers kopen. Dan ben je zo'n 300-400 euro kwijt. Via link bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

13 mei 2006, 12:45

ik heb de set van jonker LATEN monteren door jan de jong op mn 2005 one.
nwaren nieuwe veerschotels voor nodig volgens de dealer al twijfel ik daar tot de dag van vandaag aan...

heeft totaal incl. veerschotels, montage en set van jonker 4xx euro gekost.
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

22 mei 2006, 13:45

Sid schreef:ik heb de set van jonker LATEN monteren door jan de jong op mn 2005 one.
nwaren nieuwe veerschotels voor nodig volgens de dealer al twijfel ik daar tot de dag van vandaag aan...

heeft totaal incl. veerschotels, montage en set van jonker 4xx euro gekost.
:o Ik denk daar maar eens goed overna. Moet natuurlijk niet het senario gaan worden dat ik net alles heb laten doen, en ik mijn S tegenkom. Is het achteraf wel een duur grapje geworden.
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 jan 2006, 11:01

22 mei 2006, 15:48

Je kan ook de complete set die er nu bij Berthil onderuit komt kopen, dan heb je de bovenste delen er meteen bij. Dan hoef je alleen maar de 2 kortere verbindingsstangetjes naar de stabi nieuw te kopen.

Als je ze achter ook te laag vindt kun je dit eenvoudig ophogen door een vulring onder de veer te leggen.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

22 mei 2006, 16:52

Bij mijn set zitten geen veerschotels. want die moeten namelijk overgezet worden van je vorige veren. Zo passen ze altijd ongeacht MINI bouwjaar volgens diegene die er mijn nieuwe set heeft opgezet met mijn originele veerschotels (coolneweurope). Als je b.v. een nieuwe set KW-s koopt zitten daar ook geen veerschotels bij.

Ik heb dus ook al Eibach veren op de Cooper S schokbrekers, maar ik heb ook nog de originele veren. Wie interesse heeft mag natuurlijk een pb-tje sturen. Ik heb trouwens het nieuwere type zoals op de tweede foto op de vorige pagina. De vulring is geen probleem, dit had ik anders ook gedaan.
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 jan 2006, 11:01

22 mei 2006, 17:42

Berthil schreef:Zo passen ze altijd ongeacht MINI bouwjaar volgens diegene die er mijn nieuwe set heeft opgezet met mijn originele veerschotels (coolneweurope). Als je b.v. een nieuwe set KW-s koopt zitten daar ook geen veerschotels bij.
Dat kan kloppen omdat je het verschil dan kunt stellen met de schroefset. Ook is het wellicht zo dat dit alleen voor de cooper S geldt, omdat deze kennlijk al vanaf het begin met het "nieuwe" type dempers is uitgevoerd. De eerste coopers/one's hebben in ieder geval een andere veerschotel. Deze steken iets hoger door de chassispoot heen (onder de motorkap). Het scheelt ca. 2 cm. Uitwisselen met de andere originele dempers gaat dan niet zomaar.
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

23 mei 2006, 01:52

Dat is dus juist het probleem. Kopen is zo gedaan, maar het eronder zetten is niet zo mijn ding. Daarnaast moeten de steunpunten verzet worden dmv lassen. Dit is dus mijn bottleneck in het overwegen tot overnamen. Ken zelf niemand die kan dit voor mij kan regelen en ga zeker niet naar de dealer die hier toch echt veel te veel gaat vragen. €400 is me toch echt teveel geld.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

23 mei 2006, 16:14

Je mag gerust mijn veerpoten 'lenen' om het uit te proberen. Als je iemand gevonden hebt om ze voor je om te wisselen kun je ze wat mijn betreft bij mij ophalen om het uit te proberen. Lukt het niet, breng je ze terug. Lukt het wel en is het naar je zin, dan laat je ze er onder zitten. Alleen gelieve dan niks te gaan lassen aan de veerpoten als ze weer terug moeten, anders kan ik er ook niks meer mee.

Heb je al eens op realoem gekeken of je kan zien wat het verschil is op de plaatjes?
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

05 jun 2006, 11:39

Volgende maand twee weken vakantie? Schikt het dan?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

05 jun 2006, 13:40

Ben je de 18e bij de rit? Dan kan ik ze meenemen, eventueel met de originele S veren. Dan kun je proberen en neem je ze een volgende keer mee of brengt ze terug als je eens in de buurt van Sittard of Tilburg bent.
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

06 jun 2006, 23:00

Nee, helaas. Moet dan werken. Ga even kijken of er wat is het weekend erna. Dan heb ik wel weer het weekend vrij.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”