Stinger Vector 966r inbouwen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Horn
Berichten: 273
Lid geworden op: 15 feb 2006, 09:28

Stinger Vector 966r inbouwen

23 mar 2006, 10:34

Hallo allemaal,

Ik heb uit mijn vorige auto nog een stinger die ik in de mini wil invouwen. Wellicht heeft iemand hier ook een radar detector ingebouwd. Vraagje nu is dat iemand wellicht weet wat een goede plek zou zijn om de sensor in te bouwen ergens achter de bumper.

Gr. Tom
Sinds 07-2009 helaas geen Mini meer. Rijd nu een A4.
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 jan 2006, 11:01

23 mar 2006, 11:37

Ik zou ook zeker deze overwegen:

link

Dan ben je niet meer te detecteren >)
flyguy
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: London
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 nov 2005, 17:45

23 mar 2006, 13:25

De simpele uitleg:
-auto op krik (of brug)
-Linker (of rechter) voorwiel verwijderen.
-spatbord verwijderen.
Je kunt nu via de achterkant van je bumper bij je mistlicht.
Naast je mistlicht is net genoeg ruimte voor de antenne mits je wat overtollig kunststof rond je mistlicht verwijderd (dit is gewoon zwart plastic van de achter de bumper dus daar zie je niks van)
Ook de beugel van de antenne zul je (flink) moeten aanpassen wil het allemaal passen.

Dit is de enige geschikte ruimte die ik kon vinden voor de antenne (zonder metaal er voor). Je hebt wel wat verchroomd kunststof van de bumper voor de antenne, maar ik had met mijn 975r uitstekende resultaten.
De antenne is op deze lokatie nauwlijk te vinden :wink: .
Een low cut filter zou erg handig zijn maar ik zie niet waar je de ruimte bij de MINI zou kunnen vinden om dit te plaatsen.
Succes.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

23 mar 2006, 13:38

Als ik kijk naar programma's als blik op de weg en wegmisbruikers zie ik de politie nooit zoeken naar de ontvanger als ze een radardetector hebben gedetecteerd. Ze houden de hand op en zeggen tegen de bestuurder dat ze graag de detector willen hebben, maakt niet uit waar die zit.

Als je hem dus enorm wegstopt, maak je het jezelf op zo'n dan moment niet extra moeilijk? Als je namelijk de detector niet kunt overhandigen moet je mee naar het bureau alwaar geloof ik de politie je auto gaat slopen tot ze hem gevonden hebben, of je mag daar zelf aan het slopen?

De regelunit met lapjes/piepjes moet natuurlijk niet direct zichtbaar zijn in je cockpit als de politie eens naar binnen kijkt als je om een andere reden bent aangehouden.

Misschien kun je beter je energie steken in een tunnel die de straling van je detector afschermt en alleen naar voren richt, die heb ik al gezien op internet. Hiermee ben je erg moeilijk detecteerbaar en het maakt voor de werking van de detector niets uit, die hoeft toch alleen maar naar voren te detecteren. Of kan de stinger ook een video-volgauto die achter je rijdt detecteren?

Oh, ik zie nu dat de link van jschip de toeter is die ik bedoel, het low-cut filter :)
flyguy
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: London
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 nov 2005, 17:45

23 mar 2006, 13:52

Berthil schreef:Als je hem dus enorm wegstopt, maak je het jezelf op zo'n dan moment niet extra moeilijk? Als je namelijk de detector niet kunt overhandigen moet je mee naar het bureau alwaar geloof ik de politie je auto gaat slopen tot ze hem gevonden hebben, of je mag daar zelf aan het slopen?
Over het algemeen nemen ze dan de remote unit in beslag en geven je 2 weken om zelf de rest te komen inleveren. Uitbouwen nemen ze de tijd niet meer voor, mag je lekker zelf doen.
Berthil schreef:Misschien kun je beter je energie steken in een tunnel die de straling van je detector afschermt en alleen naar voren richt, die heb ik al gezien op internet.
Op flitsservice staan die dingen, werken blijkbaar erg goed. Helaas is geschikte ruimte bij de mini erg schaars (er mag geen metaal voor de antenne zitten) en zie ik niet waar je zo'n grote unit (antenne wordt veel te lang of te dik) kwijt zou kunnen.
Zelf heb ik overigens na het verkopen van mijn MINI niet meer de moeite genomen het ding in mijn nieuwe auto te bouwen. In frankrijk houden ze meer van laseren (LT400 zou handig zijn) en met franse platen rijden kan in NL ook zo zijn voordelen hebben :mrgreen: .
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

23 mar 2006, 19:50

jschip schreef:Ik zou ook zeker deze overwegen:

link

Dan ben je niet meer te detecteren >)
Werkt het? Heb jij ervaringen ? Ken je iemand :wink: die hem heeft ingebouwd in de beperkte bumperruimte van de Mini?
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 jan 2006, 11:01

24 mar 2006, 10:33

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volg de topics hierover op flitsservice.nl een beetje.
Zie link.
Als je daar je vraag over inbouwen in een mini stelt is er wellicht iemand die het reeds eerder heeft gedaan. De compacte variant van het filter met 180° bocht past wellicht achter de bumper.
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Horn
Berichten: 273
Lid geworden op: 15 feb 2006, 09:28

25 mar 2006, 19:25

Low cut filter heb ik al een tijdje en werkt volgens mij wel.
Sinds 07-2009 helaas geen Mini meer. Rijd nu een A4.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”