Waar kan ik de kleurcode vinden??

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Geraardsbergen
Berichten: 248
Lid geworden op: 28 feb 2006, 01:11

Waar kan ik de kleurcode vinden??

23 mar 2006, 12:56

Misschien lijkt dit een domme vraag maar ik moet het weten :oops:

Welke kleur heeft mijn mini? :mrgreen: ja tis een zwarte... Maar is dat cosmos of astro black, zijn er nog andere zwarte tinten??

Waar staat de kleurcode eigelijk? De naam of het nummer.. (bij mijn vorige auto stond dat in de deuropening)
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

Re: waar staat de kleurcode

23 mar 2006, 14:11

gilles schreef:mischien lijkt dit een domme vraag maar ik moet het toch weten :oops:

welke kleur heeft mijn mini ? :mrgreen: ja tis ne zwarte..maar is da cosmos of astro black zijn er nog andere zwarte tinten?

waar staat de kleurcode eigelijk? de naam of nummer.. ( bij mijn vorige auto stond dat in de deuropening)
Doe de motorkap eens open, dan zit er een plaatje aan de passagierskant ergens op de wielkassen. Daar staat bij ons "dark silver" op tenminste ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

23 mar 2006, 15:57

staat op je formulieren die je kreeg bij aflevering. Daar staan alle gegevens en opties op plus wat ie gekost heeft :shock: en de codes
Darksilver is P0817 maar daar heb je niks aan
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Geraardsbergen
Berichten: 248
Lid geworden op: 28 feb 2006, 01:11

23 mar 2006, 16:02

thx fastbunny zal ik nazien in de moterkap

(heb hem 2dehands gekocht, geen afleveringsformulieren van mini dealer)

:wink:

en daarom vond ik het een ambetante vraag omdat ik zo een antwoord zou krijgen zoals dat van minijcw :? niet persoonlijk bedoeld hoor :roll:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

23 mar 2006, 16:52

Ik weet niet wat je met de code wilt want je hebt er op zich niet zo veel aan toch? Het zijn BMW codes en b.v. geen RAL codes. De dealer zal je zeker de BMW code geven, je kan zelfs de lak nabestellen in spuitbussen bij de dealer, er zijn bestelcodes voor. Bijvoorbeeld als je een Cooper S benzinedeksel wilt, de ring bijbehorende ring moet dan in je wagenkleur worden bijgespoten en dat kun je zelf doen met de te bestellen spuitbus, daarna blanke lak erover.

Afbeelding

En als je een metallic hebt moet de spuiter toch proefplaatjes maken om de kleur zo veel mogelijk gelijk te krijgen als je geen verschil wilt zien. Die doet dat op het oog en niet via de BMW kleurcode. Zo werkt zelfs het schadebedrijf van de dealer waar ik al een paar keer ben geweest.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”