Hoe staan we ervoor? (de NewMINIclub-statistieken) 2010

Terugkoppeling, vragen, opmerkingen etc. omtrent het forum
RobbeDoes
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winterswijk
Berichten: 1902
Lid geworden op: 16 feb 2010, 13:59

04 jan 2011, 16:48

leuke cijfers ! :)
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

04 jan 2011, 22:59

Arjan in 2009 schreef:Opmerkelijk is de toename is het percentage ‘Safari’ en ‘Firefox’ gebruikers van 10% naar ruim 25% en een afname van het aantal gebruikers van ‘MS Internet Explorer van 90% naar 65%. Ook de toename van gebruik van mobiele applicatie is duidelijk zichtbaar. NewMINIclub-gebruikers gaan met hun tijd mee en zo ook het forum :)
Arjan in 2010 schreef: aantal Windows IE gebruikers in % : 49,2%
aantal Safari gebruikers in %: 25,2%
aantal Firefox gebruikers in%: 23,8%
dus safari + firefox samen gegroeid van 25% naar 49% , en MSIE blijft zakken.
maar is het restant (2%) dan niet veel te klein om Google Chrome of een Mobiele telefoon in te passen?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

04 jan 2011, 23:04

Ik ben al lang blij, dat men er redelijk achter is, dat IE t/m versie 8 pure bagger is. IE 9 is trouwens wel erg mooi.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

05 jan 2011, 15:12

@ Marcel: Ja, dat vond ik ook opvallend laag, maar de cijfers waren zo hard als ze zijn :)

Chrome staat nog op 0,8%. de rest is mobiel.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 jun 2010, 11:54

05 jan 2011, 20:46

Marcel Always Open schreef:
dus safari + firefox samen gegroeid van 25% naar 49% , en MSIE blijft zakken.
maar is het restant (2%) dan niet veel te klein om Google Chrome of een Mobiele telefoon in te passen?
Ik vind het ook opmerkelijk dat overige deel zo klein is... website statistieken van bedrijven die ik zie (Nederlands biermerk, top 10 autofabrikant) zijn de browsers Chrome, Opera en mobiele browsers meestal goed voor een 5 tot 8%. Denk dat veel bezoekers hier de website op werk bezoeken op een werkpc met alleen IE. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

09 mar 2011, 02:11

Ik browse enkel met Chrome, dus ik doe bijna geen bezoeken.

Denk overigens dat het aantal geserveerde pagina's niet helemaal klopt, ik weet hoeveel het er zijn bij Tweakers.net bijvoorbeeld en die hebben dik 300.000 unieke bezoekers per dag, terwijl het aantal geserveerde pagina's niet veel hoger ligt... Zal dat door de 'zeurbox' komen?
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

09 mar 2011, 05:52

Floor-is, wat bedoel je met "...doe bijna geen bezoeken"? Je computer vraagt de forumpagina's toch op? Of je dat nu met IE, FF, Chrome of met een postduif doet, dan telt het toch voor opgevraagde pagina's?



Het aantal topics is volgens mij gemeten als het aantal topics dat aangemaakt is door gebruikers.
Echter heel veel topics worden samengevoegd met andere topics omdat ze gewoon dubbel zijn, er worden topics per ongeluk aangemaakt (gebruiker klikt verkeerde knop) , sommige topics zijn in strijd met normale forumregels (vrnl. commercie) en misschien nog een beetje spamtopics (van mij? :wink: grapje )

Denk dat er geen methode bestaat om aantal "legitieme / actieve" topics te monitoren . Net zoals het aantal geregistreerde gebruikers van 5k iedereen bevat die zich hier ooit geregistreerd heeft -- zoals ook spammers, of mensen die verwijderd zijn, maar ook mensen die hier actief waren in 2006 en nooit meer teruggekomen zijn (en ja er zijn ook gebruikers uit 2006 die hier nog steeds terugkomen :wink: )


De preciese aantallen vind ik persoonlijk totaal niet belangrijk, meer interessant is de verhouding tot voorgaande jaren.
Het is vast wel lastig met andere sites te vergelijken omdat iedereen op een andere manier meet.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

09 mar 2011, 18:18

Laten we het over één ding eens zijn.

Het is toch geweldig dat dit forum zo goed bezocht wordt met welke browser dan ook. En ook leuk dat er veel activiteiten worden georganiseerd die goed worden bezocht.

Hulde voor iedereen en vooral voor de webmaster.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

09 mar 2011, 19:29

Marcel Always Open schreef:Floor-is, wat bedoel je met "...doe bijna geen bezoeken"? Je computer vraagt de forumpagina's toch op? Of je dat nu met IE, FF, Chrome of met een postduif doet, dan telt het toch voor opgevraagde pagina's?
Ik bedoel eigenlijk dat ik klaarblijkelijk bij de minderheid behoor met Chrome ;)
Het aantal topics is volgens mij gemeten als het aantal topics dat aangemaakt is door gebruikers.
Echter heel veel topics worden samengevoegd met andere topics omdat ze gewoon dubbel zijn, er worden topics per ongeluk aangemaakt (gebruiker klikt verkeerde knop) , sommige topics zijn in strijd met normale forumregels (vrnl. commercie) en misschien nog een beetje spamtopics (van mij? :wink: grapje )

Denk dat er geen methode bestaat om aantal "legitieme / actieve" topics te monitoren . Net zoals het aantal geregistreerde gebruikers van 5k iedereen bevat die zich hier ooit geregistreerd heeft -- zoals ook spammers, of mensen die verwijderd zijn, maar ook mensen die hier actief waren in 2006 en nooit meer teruggekomen zijn (en ja er zijn ook gebruikers uit 2006 die hier nog steeds terugkomen :wink: )
ik heb niet echt iets over topcis gezegd toch? Meer over unieke gebruikers meen ik. Don't get me wrong: prachtige cijfers en ook ik vind zowel de site als het forum erg leuk!



De preciese aantallen vind ik persoonlijk totaal niet belangrijk, meer interessant is de verhouding tot voorgaande jaren.
Het is vast wel lastig met andere sites te vergelijken omdat iedereen op een andere manier meet.[/quote]
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

05 jan 2012, 09:48

Komend weekend zal ik de statistieken over 2011 gaan publiceren.
Ongelooflijk dat we inmiddels de 600.000 berichten gepasseerd zijn 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

05 jan 2012, 16:19

Ben benieuwd!

Het geen flauw idee of wat ik zeg ook maar enigzins klopt, maar het lijkt me dat ons forum toch wel een van de grootste merkgebonden fora is van europa, mss wel wereldwijd?

of denk ik alleen maar groot? :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

05 jan 2012, 16:24

och, ik ken wat Alfa fora, daar zijn meer dan 1 miljoen geplaatste berichten.... :roll: :lol:
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

05 jan 2012, 16:47

in de sectie "problemen" en "onderdelen gezocht"? :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

05 jan 2012, 16:50

Sectie problemen -> sub "Roest, wat nu?!" :roll: :mrgreen:
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

05 jan 2012, 19:08

Heren, wat een lelijke opmerkingen toch. Op het Peugeot RCZ-forum zijn maar liefst iets van 100 berichtjes geplaatst.

Gefeliciteerd met de moderators, maar ook met de gebruikers van dit forum die toch wel een enorm aantal posts hebben verwerkt/geplaatst!

En dit is toch een leuke club! Leuke mensen!

Groetjes van Sicco
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto

Terug naar “Website en Forum”