Bijlagen aan gezet!

Terugkoppeling, vragen, opmerkingen etc. omtrent het forum
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Re: Bijlagen aan gezet!

12 jan 2019, 00:07

Het lukt mij helaas niet om een bijlage bij een bericht toe te voegen. De bijlage op zich voldoet aan de eis (< 5MB). Slepen naar het tekstvenster geeft geen resultaat en via Bijlagen ->.Bestanden toevoegen en vervolgens het bestand daar heen slepen geeft evenmin het gewenste resultaat. Onder het voorbehoud dat ik toch iets verkeerd doe of over het hoofd zie: het bestand zie ik nergens verschijnen, óók niet als ik de tab Voorbeeld gebruik.

Graag hulp.

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Re: Bijlagen aan gezet!

12 jan 2019, 23:59

DennisHart schreef:
12 jan 2019, 19:12
Niet slepen maar knop “bestand toevoegen” gebruiken nadat je het bestand hebt gekozen.
Nou er gebeuren zéér vreemde dingen. Ik werk op een iMac en als browser Firefox. Uiteraard alles volledig up-to-date. Echter als ik exact doe hetgeen je me hebt uitgelegd dan loopt Firefox vast en ook Finder doet niets meer. Dus dat werkte niet.
Ik heb toen Firefox en Finder geforceerd afgesloten.

Vervolgens Opera als browser geopend. Weer opnieuw begonnen. En ......... nu werkte het wel. Alleen heel erg jammer dat de beide bestandsformats, PDF en Docx ,niet worden toegestaan m.a.w. alle moeite voor niets.

Maar nu komt voor mij het vreemdste en waar ik op dit moment ook geen verklaring voor kan vinden maar wel vind dat ik het onder de aandacht van 'Het team' moet brengen.
Het scherm dat ik krijg, werkend met Firefox, wijkt totáál af van dat als ik met Opera werk! :roll:
Dit zijn de schermen die ik krijg resp. in Firefox en Opera. (alleen het relevante deel)

Afbeelding

Afbeelding

Het tweede scherm (Opera) komt me zéér bekend voor van ander forums waarop ik actief ben en óók onder phpBB draaien. Ik heb nog nooit dit probleem gehad met Firefox op andere fora. Op dit moment ga ik me verder niet verdiepen in wat dit vreemde gedoe met Firefox veroorzaakt.
Maar ik heb wel vraagtekens.
Als PDF en Docx bestanden niet zijn toegestaan wat moet ik me dan voorstellen bij het toevoegen van een bijlage? Ik ben niet anders gewend dat zeker PDF bestanden vaak als bijlage worden gevoegd. Dat je alleen foto's als bijlage zou mogen/kunnen toevoegen is vreemd in mijn ogen want daarvoor staat immers [img] aan.

Samenvattend:

1. aan wat voor soort bestanden (formats) moet ik denken bij Bijlagen -> Bestanden toevoegen?
2. wat is eigenlijk de reden dat PDF en Docx beestanden niet zijn toegestaan?

Oja, bijna vergeten maar uiteraard bedankt voor je reactie.
Ben trouwens ook nog een beetje in paniek geraakt want ik dacht het zal toch niet zo zijn dat ik de Windhoos machine van mijn vrouw op moet gaan starten ...........

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Re: Bijlagen aan gezet!

13 jan 2019, 21:47

Bedankt Dennis.

Zal het zeer binnenkort uitproberen. Dat ik op mijn Mac Firefox (naast Opera) gebruik is eigenlijk gewoon omdat ik er aan gewend ben. Safari gebruik ik nooit omdat ik het geen prettige browser vond toen ik op mijn eerste Mac ging werken. Daarna gewoon nooit meer de moeite genomen om het toch te proberen in het kader van "alles went".
Chrome heb ik helemaal nog nooit uitgeprobeerd. Toch maar eens een keer doen. Wie weet ......... :wink:

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Re: Bijlagen aan gezet!

13 jan 2019, 22:42

Hallo Dennis,

Het is gelukt via ...... Safari!

Met Firefox lukte het nog steeds niet. Er lijkt een of ander conflict te ontstaan tussen Firefox en Finder want zodra ik het doe zoals jij zei dan krijg ik een zeer vreemd Finder-scherm en alles zit vast. Maar dat geloof ik verder wel. Weet nu hoe ik in geval van een PDF-kan toevoegen en daar ging het me om. :dansen

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!

Terug naar “Website en Forum”