Adrenalin Junkie's COOPER "S" - FOR SALE

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

13 okt 2011, 16:42

Wordt ie vanaf 7000 toeren niet te arm?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

13 okt 2011, 17:12

Ik heb niet het gevoel dat ik wat nuttigs kan toevoegen. Ghisbert kan alle waarden zien op zijn computertje en als het daar niet uitkomt, dan zou het niks moeten zijn dat invloed heeft op het functioneren van de motor en meetbaar is.

Hij moet toch de AFR kunnen zien, ontstekingsmomenten en de hele rambam? Stel dat boven een bepaald toerental de luchtinlaat niet genoeg zou kunnen leveren, dan moet je dat zien in de AFR. (Of uitlezen uit de Lambda-waarden)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Quinten
Be Mini
Be Mini
Locatie: Barendrecht
Berichten: 529
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:12

13 okt 2011, 20:06

jaa wat floor-is zegt sluit ik me bij aan, al lijkt t echt alsof hij hem ergens op begrensd of dat hij ergens teweinig krijgt op een moment.. vrij vreemd dus..
misschien dat je is nieuwe bougies/bobine moet steken, wellicht dat ze stuk gaan en het niet meer bijhouden bij hoogtoerental.
sam`spimpmini
Be Mini
Be Mini
Locatie: rotterdam
Berichten: 466
Lid geworden op: 08 mar 2007, 21:23

ag ag ag wannebee engineers

13 okt 2011, 20:10

Quinten schreef:jaa wat floor-is zegt sluit ik me bij aan, al lijkt t echt alsof hij hem ergens op begrensd of dat hij ergens teweinig krijgt op een moment.. vrij vreemd dus..
misschien dat je is nieuwe bougies/bobine moet steken, wellicht dat ze stuk gaan en het niet meer bijhouden bij hoogtoerental.
heeft met timing te maken jongens,van meerdere componenten,sensoren,mappings en ecu,

te weinig krijgen kN NIET,DAN SPUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUlf meer in...en gaat tie juist te rijk lopen.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

13 okt 2011, 20:33

Nee, mijn mapping stond bij 7000 toeren KNETTER-arm

Laat ze dat maar eens nakijken. Aan de computer bij 1320 gaf ie aan dat de toerenbegrenzer op 7250 toeren stond en het mengsel maar afgesteld was tot 7000.. Ja, dan houdt ie in, omdat ie te arm loopt en je AFR oploopt, en dat wil je niet! Goed om je blok volledig in de soep te laten lopen

BTW; Standaard injectoren of JCW? Als je standaards hebt zou ik HEEL gauw gaan upgraden.. Boven de 6800 toeren kunnen ze het nl niet meer aan. Just my 2 cents, maar je blokje draait te arm denk ik, met name hoog in zn toeren
sam`spimpmini
Be Mini
Be Mini
Locatie: rotterdam
Berichten: 466
Lid geworden op: 08 mar 2007, 21:23

shizzl

14 okt 2011, 02:16

Daveke schreef:Nee, mijn mapping stond bij 7000 toeren KNETTER-arm

Laat ze dat maar eens nakijken. Aan de computer bij 1320 gaf ie aan dat de toerenbegrenzer op 7250 toeren stond en het mengsel maar afgesteld was tot 7000.. Ja, dan houdt ie in, omdat ie te arm loopt en je AFR oploopt, en dat wil je niet! Goed om je blok volledig in de soep te laten lopen

BTW; Standaard injectoren of JCW? Als je standaards hebt zou ik HEEL gauw gaan upgraden.. Boven de 6800 toeren kunnen ze het nl niet meer aan. Just my 2 cents, maar je blokje draait te arm denk ik, met name hoog in zn toeren
idd dave,te arm mengsel,in combinatie met een hoop warme lucht zorgt ervoor dat de computer reageert en meer gaat inspuiten waardoor je ook in de midden gebieden van je tourentallen een te veel,of te arm mengsel hebt,dat kan dan weer 2 dingen veroorzaken zoals verbrande bougies,of juist schoone plekken op je zuigers,weet je nog..en bij als je dus je touren begrenzer op 7200 hebt staan en hij spuit maar tot 7000 de juiste hoeveelhijd in kan dat grote gevolgen hebben,op je moter,verbruik en slijtage proces,ook meer kans op olie verbruik door het uitzettings proces van je zuigers,en de spoeling daarvan,tevens wordt de olie bij een te hoge temperatuur ook dunner en verlies zijn fiscositeit,waardoor de lagerschalen en andere componenten niet genoeg olie krijgen,en kapot lopen ,of slijten als een gek.


ik denk dat je nu wel info genoeg hebt,toch?

mooi sam
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

14 okt 2011, 10:16

Ik snap en begrijp t verhaal. En daarom heb ik mengsel voor de zekerheid al n paar keer laten nameten


Maar zoals ik t lees, lijkt t net of iedereen met standaard injectoren en tuning binnen afzienbare tijd z'n motor kapot zal draaien


Maar dat lijkt me sterk, want fan lazen we wel meer van die "Sam-projecten" toch?!
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

14 okt 2011, 10:45

Geloof wat je wil geloven maar 330 cc injectoren zijn niet toereikend bij dat vermogen, 380 beginnen er bij serieuze mods ook al moeite mee te krijgen

Mengselverhoudingen alleen is niet voldoende

Nuff said
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

14 okt 2011, 10:47

Thnx guys!!

Ik had het gisteren ook tijdens het rijden een keer, trek hem nu niet meer zover door dus...

Heb standaard injectoren idd...
Moet dus maar ff snel een setje JCW injectoren gaan regelen...

Bougies zijn btw JCW bougies en zijn ca. 16.000 km in gebruik nu, dus dat moet niet het probleem zijn.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

14 okt 2011, 11:06

Waarom bieden tuners dat dan niet in hun pakketten aan als must?

En idd om zeker te gaan wss jcw's bestellen ;)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

14 okt 2011, 14:04

Voor de zaken die je er nu op hebt zitten zijn goed afgestelde JCW injectoren waarschijnlijk een stap in de goede richting
Wil je verder gaan zou ik er grotere instoppen

Bougies zijn in deze problemen niet de oorzaak

Geen idee, dat ligt puur aan de tuner, de een wel, de ander niet. Maar net of de tuner er zelf in gelooft. Beek vind van niet en zal er ongetwijfeld goede redenen voor hebben, 1320 en RMW vinden van wel. Ik heb mijn resultaten gezien met 550's en met 380's. Wereld van verschil, en dat had niet alleen te maken met correcte AFR-waardes. Mijn auto is sterker geworden, en een HEEL pak zuiniger gaan lopen
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

14 okt 2011, 17:31

Adrenalin Junkie schreef:Bij mijn winterwielen wil ik een setje 5mm spacers gebruiken.
Nu zijn die bouten die ik gebruik bij de 12 en 15mm spacers VEEL te lang...

Kan ik met een gerust hart die standaard bouten gebruiken?
(denkend aan het geval met Davy laatst waar zn wiel eraf liep?)
Kan dit?

Grtz
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

16 okt 2011, 21:06

Is dit stukje draad genoeg? Toen ik ze vast draaide ongeveer 5 omwentelingen met de hand... daarna nog aandraaien met de momentsleutel.
De bouten bij de velgen zonder spacers had ik ca. 10 omwentelingen met de hand nodig, langere bouten kopen?

Afbeelding

Op de foto zit de bout er net aan in, dus op t randje van eruit vallen.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

16 okt 2011, 21:23

daar moet ook je velg nog tussen he ;)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

16 okt 2011, 21:54

Langere bouten :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)

Terug naar “Show your ride”