Adrenalin Junkie's COOPER "S" - FOR SALE
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Wordt ie vanaf 7000 toeren niet te arm?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Kolhorn
Bericht
Ik heb niet het gevoel dat ik wat nuttigs kan toevoegen. Ghisbert kan alle waarden zien op zijn computertje en als het daar niet uitkomt, dan zou het niks moeten zijn dat invloed heeft op het functioneren van de motor en meetbaar is.
Hij moet toch de AFR kunnen zien, ontstekingsmomenten en de hele rambam? Stel dat boven een bepaald toerental de luchtinlaat niet genoeg zou kunnen leveren, dan moet je dat zien in de AFR. (Of uitlezen uit de Lambda-waarden)
Hij moet toch de AFR kunnen zien, ontstekingsmomenten en de hele rambam? Stel dat boven een bepaald toerental de luchtinlaat niet genoeg zou kunnen leveren, dan moet je dat zien in de AFR. (Of uitlezen uit de Lambda-waarden)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- Quinten
- Be Mini
- Locatie: Barendrecht
Bericht
jaa wat floor-is zegt sluit ik me bij aan, al lijkt t echt alsof hij hem ergens op begrensd of dat hij ergens teweinig krijgt op een moment.. vrij vreemd dus..
misschien dat je is nieuwe bougies/bobine moet steken, wellicht dat ze stuk gaan en het niet meer bijhouden bij hoogtoerental.
misschien dat je is nieuwe bougies/bobine moet steken, wellicht dat ze stuk gaan en het niet meer bijhouden bij hoogtoerental.
- sam`spimpmini
- Be Mini
- Locatie: rotterdam
Bericht
te weinig krijgen kN NIET,DAN SPUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUlf meer in...en gaat tie juist te rijk lopen.
ag ag ag wannebee engineers
heeft met timing te maken jongens,van meerdere componenten,sensoren,mappings en ecu,Quinten schreef:jaa wat floor-is zegt sluit ik me bij aan, al lijkt t echt alsof hij hem ergens op begrensd of dat hij ergens teweinig krijgt op een moment.. vrij vreemd dus..
misschien dat je is nieuwe bougies/bobine moet steken, wellicht dat ze stuk gaan en het niet meer bijhouden bij hoogtoerental.
te weinig krijgen kN NIET,DAN SPUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUlf meer in...en gaat tie juist te rijk lopen.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nee, mijn mapping stond bij 7000 toeren KNETTER-arm
Laat ze dat maar eens nakijken. Aan de computer bij 1320 gaf ie aan dat de toerenbegrenzer op 7250 toeren stond en het mengsel maar afgesteld was tot 7000.. Ja, dan houdt ie in, omdat ie te arm loopt en je AFR oploopt, en dat wil je niet! Goed om je blok volledig in de soep te laten lopen
BTW; Standaard injectoren of JCW? Als je standaards hebt zou ik HEEL gauw gaan upgraden.. Boven de 6800 toeren kunnen ze het nl niet meer aan. Just my 2 cents, maar je blokje draait te arm denk ik, met name hoog in zn toeren
Laat ze dat maar eens nakijken. Aan de computer bij 1320 gaf ie aan dat de toerenbegrenzer op 7250 toeren stond en het mengsel maar afgesteld was tot 7000.. Ja, dan houdt ie in, omdat ie te arm loopt en je AFR oploopt, en dat wil je niet! Goed om je blok volledig in de soep te laten lopen
BTW; Standaard injectoren of JCW? Als je standaards hebt zou ik HEEL gauw gaan upgraden.. Boven de 6800 toeren kunnen ze het nl niet meer aan. Just my 2 cents, maar je blokje draait te arm denk ik, met name hoog in zn toeren
- sam`spimpmini
- Be Mini
- Locatie: rotterdam
Bericht
ik denk dat je nu wel info genoeg hebt,toch?
mooi sam
shizzl
idd dave,te arm mengsel,in combinatie met een hoop warme lucht zorgt ervoor dat de computer reageert en meer gaat inspuiten waardoor je ook in de midden gebieden van je tourentallen een te veel,of te arm mengsel hebt,dat kan dan weer 2 dingen veroorzaken zoals verbrande bougies,of juist schoone plekken op je zuigers,weet je nog..en bij als je dus je touren begrenzer op 7200 hebt staan en hij spuit maar tot 7000 de juiste hoeveelhijd in kan dat grote gevolgen hebben,op je moter,verbruik en slijtage proces,ook meer kans op olie verbruik door het uitzettings proces van je zuigers,en de spoeling daarvan,tevens wordt de olie bij een te hoge temperatuur ook dunner en verlies zijn fiscositeit,waardoor de lagerschalen en andere componenten niet genoeg olie krijgen,en kapot lopen ,of slijten als een gek.Daveke schreef:Nee, mijn mapping stond bij 7000 toeren KNETTER-arm
Laat ze dat maar eens nakijken. Aan de computer bij 1320 gaf ie aan dat de toerenbegrenzer op 7250 toeren stond en het mengsel maar afgesteld was tot 7000.. Ja, dan houdt ie in, omdat ie te arm loopt en je AFR oploopt, en dat wil je niet! Goed om je blok volledig in de soep te laten lopen
BTW; Standaard injectoren of JCW? Als je standaards hebt zou ik HEEL gauw gaan upgraden.. Boven de 6800 toeren kunnen ze het nl niet meer aan. Just my 2 cents, maar je blokje draait te arm denk ik, met name hoog in zn toeren
ik denk dat je nu wel info genoeg hebt,toch?
mooi sam
- JunkyXL
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Hengelo
Bericht
Ik snap en begrijp t verhaal. En daarom heb ik mengsel voor de zekerheid al n paar keer laten nameten
Maar zoals ik t lees, lijkt t net of iedereen met standaard injectoren en tuning binnen afzienbare tijd z'n motor kapot zal draaien
Maar dat lijkt me sterk, want fan lazen we wel meer van die "Sam-projecten" toch?!
Maar zoals ik t lees, lijkt t net of iedereen met standaard injectoren en tuning binnen afzienbare tijd z'n motor kapot zal draaien
Maar dat lijkt me sterk, want fan lazen we wel meer van die "Sam-projecten" toch?!
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Thnx guys!!
Ik had het gisteren ook tijdens het rijden een keer, trek hem nu niet meer zover door dus...
Heb standaard injectoren idd...
Moet dus maar ff snel een setje JCW injectoren gaan regelen...
Bougies zijn btw JCW bougies en zijn ca. 16.000 km in gebruik nu, dus dat moet niet het probleem zijn.
Ik had het gisteren ook tijdens het rijden een keer, trek hem nu niet meer zover door dus...
Heb standaard injectoren idd...
Moet dus maar ff snel een setje JCW injectoren gaan regelen...
Bougies zijn btw JCW bougies en zijn ca. 16.000 km in gebruik nu, dus dat moet niet het probleem zijn.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Voor de zaken die je er nu op hebt zitten zijn goed afgestelde JCW injectoren waarschijnlijk een stap in de goede richting
Wil je verder gaan zou ik er grotere instoppen
Bougies zijn in deze problemen niet de oorzaak
Geen idee, dat ligt puur aan de tuner, de een wel, de ander niet. Maar net of de tuner er zelf in gelooft. Beek vind van niet en zal er ongetwijfeld goede redenen voor hebben, 1320 en RMW vinden van wel. Ik heb mijn resultaten gezien met 550's en met 380's. Wereld van verschil, en dat had niet alleen te maken met correcte AFR-waardes. Mijn auto is sterker geworden, en een HEEL pak zuiniger gaan lopen
Wil je verder gaan zou ik er grotere instoppen
Bougies zijn in deze problemen niet de oorzaak
Geen idee, dat ligt puur aan de tuner, de een wel, de ander niet. Maar net of de tuner er zelf in gelooft. Beek vind van niet en zal er ongetwijfeld goede redenen voor hebben, 1320 en RMW vinden van wel. Ik heb mijn resultaten gezien met 550's en met 380's. Wereld van verschil, en dat had niet alleen te maken met correcte AFR-waardes. Mijn auto is sterker geworden, en een HEEL pak zuiniger gaan lopen
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Grtz
Kan dit?Adrenalin Junkie schreef:Bij mijn winterwielen wil ik een setje 5mm spacers gebruiken.
Nu zijn die bouten die ik gebruik bij de 12 en 15mm spacers VEEL te lang...
Kan ik met een gerust hart die standaard bouten gebruiken?
(denkend aan het geval met Davy laatst waar zn wiel eraf liep?)
Grtz
MINI COOPER S R53 pre-facelift
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Is dit stukje draad genoeg? Toen ik ze vast draaide ongeveer 5 omwentelingen met de hand... daarna nog aandraaien met de momentsleutel.
De bouten bij de velgen zonder spacers had ik ca. 10 omwentelingen met de hand nodig, langere bouten kopen?
Op de foto zit de bout er net aan in, dus op t randje van eruit vallen.
De bouten bij de velgen zonder spacers had ik ca. 10 omwentelingen met de hand nodig, langere bouten kopen?
Op de foto zit de bout er net aan in, dus op t randje van eruit vallen.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors