Black mini

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

24 jul 2010, 15:33

Shag en Woosh bedankt is wel een hoop werk in een hele kleine ruimte

Gisteren heb ik verstralers aangesloten (volgens de omschrijving die de bmw erbij leveren) maar werken helaas (F#$@K) nog niet moeten denk ik in de bcm geactiveerd worden ga dus maar weer de garage bellen om ze te activeren of weet iemand hoe je dit anders kan doen.

Als ik bij de garage langs ga dan weer iets voor de mini bestellen niet speciaal maar een must have (vind ik).
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

24 jul 2010, 15:56

voor zover ik weet hoef je niks aan de bcm te doen om ze werkend te krijgen... hoe het wel precies gaat (aansluiten) durf ik niet te zeggen, ze worden doorgeschakeld op het grootlicht in elk geval. Ben zelf niet zo technisch dus laat het zaterdag voor me doen :lol:
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

24 jul 2010, 18:04

Bij mij denk ik wel want het setje komt bij de mini vandaan en heb een pennetje (PLEK 41) erbij moeten plaatsen bij de witte stekker op de BCM. Deze uitgang zal aangestuurd moeten worden en wordt ie volgens mij niet. Dus niet aangesloten via het grootlicht.
mikkie23
Be Mini
Be Mini
Berichten: 652
Lid geworden op: 05 apr 2008, 21:54

24 jul 2010, 18:18

Ik had er gewoon een losse relais bij en een zekering. Waar van 1 pootje op grootlicht 1 op accu en een aarde moest zo uit mn hoofd. Dan hoef je niks te laten activeren maar ik heb het mij ook zo uit laten leggen en had mijn lichten eigenlijks nooit aangesloten. Had ze maar heel even op de auto. :oops:

iemand correct me if im wrong :roll:
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

26 jul 2010, 13:58

Verstralers werken nog steeds niet want vanaf 2004 is de omschrijving en aansluit wijze aangepast.
Dealer gebeld en nu moet de BCM module gecodeerd of opnieuw geprogrammeerd worden (prijzig verhaaltje). Pen 41 op de BCM wordt niet gebruikt waardoor de verstralers nu dus niet aangestuurd worden.
Wil de verstralers graag zoals in de omschrijving staat laten werken.

Is er iemand die de BCM kan coderen of programmeren.
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

26 jul 2010, 16:34

Ik denk dat je aangewezen bent op de dealer! Maar misschien is er iemand die je kan helpen..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

29 jul 2010, 08:33

@Ragnar Je hebt gelijk ben aangewezen op de dealer weinig bedrijven met dit soort (kostbare) apparatuur heb ik begrepen.

Het coderen of prgrammeren gaat dus een moeilijke worden.
Ben nu op zoek naar de lijst welke aangeeft wat er aangestuurd vanaf welke pen vanaf de BCM.

Wie weet op welke wijze de BCM de aansturing doet. Is dit op een logische wijze dus allen een 0 of een 1 (0 Volt of 5 Volt), geen belasting op de uitgangen want overal hangen relais achter (potentiaal vrije contacten).
mikkie23
Be Mini
Be Mini
Berichten: 652
Lid geworden op: 05 apr 2008, 21:54

29 jul 2010, 12:23

Ilonat schreef:@Ragnar Je hebt gelijk ben aangewezen op de dealer weinig bedrijven met dit soort (kostbare) apparatuur heb ik begrepen.

Het coderen of prgrammeren gaat dus een moeilijke worden.
Ben nu op zoek naar de lijst welke aangeeft wat er aangestuurd vanaf welke pen vanaf de BCM.

Wie weet op welke wijze de BCM de aansturing doet. Is dit op een logische wijze dus allen een 0 of een 1 (0 Volt of 5 Volt), geen belasting op de uitgangen want overal hangen relais achter (potentiaal vrije contacten).
Waarom sluit je hem niet "gewoon" aan zoals iedereen doet? scheelt je een hoop geld...
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

17 aug 2010, 12:33

Verstralers werken helaas nog steeds niet. :(
Geprobeert aan te sluiten via het groot licht maar helaas gaat dit niet goed want de verstralers blijven dan continu branden.
Worden dan wel in ieder geval gebruikt :)
Blijkbaar staat op je lampen continu spanning (gemeten) en wordt je verlichting anders aangestuurdt.
Ik gebruikt de draadboom welke meegeleverd is door de dealer bij de originele verstralers.

Iemand nog ideeen (ik heb er nog wel wat maar wil weten hoe andere dit hebben opgelost)
Ri
Rini

17 aug 2010, 12:44

Bij mij is destijds de relais van de kabelboom (rechtsvoor bij de BCM) aangepast. Werkte verkeerd om. MINI was van 2002.
Ik denk alleen dat bij jou het probleem daar niet zit.

Ik zou trouwens gewoon terug gaan naar de dealer die je die lampen verkocht heeft.
Als hij ze verkoopt moet je ze toch ook gewoon kunnen aansluiten?
Anders had hij je daarop moeten wijzen.

Succes.
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

31 jan 2012, 13:08

Kuch Kuch Kuch boen boen

Even opppoetsen is een tijd geleden dat ik iets gedaan heb.
Had veel plannen maar door de aankoop van een andere woning gaan de centen nu ergens heen.

Afgelopen weekend bij onze zwarte mini het rechter doorslot in een uurtje vervangen want deze was defect (ging niet meer open).

Bij mijn mini, de grijze, de achter remblokken vervangen en dat werd tijd ook. De remblokken vervangen is opzich niet moeilijk alleen om de zuiger terug te draaien is de specifieke tool toch wel erg handig en scheelt een tijd (kon deze lenen).

Weet niet of ik het al had aangegeven maar de verstralers voorop doen het ook alweer een tijd (via het groot licht). Ik heb wel de draden op het relais van plek moeten veranderen. Het enige is nu dat als men de auto uitleest er steeds fout meldingen naar voor komen.
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

23 mar 2013, 10:51

De zilverkleurige mini is de deur uit.

Ik ga rijden in de zwarte schintzer mini en mijn vrouw rijdt in de nieuwe auto (automaat).
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Black mini

30 jul 2015, 21:32

Wel een hele tijd geleden dat ik iets heb geschreven. Hier en daar nog wel actief op het forum. Ik rij nog steeds in de zwarte mini, uit 2003. Op de teller staat nu iets meer dan 120000 en de jaartjes beginnen nu dan wel een beetje te tellen.

Bij de laatste beurt al door gekregen dat zowel carter als de kleppendelsel olie zweet en de voorremmen binnenkort vervangen moesten worden.

Gelukkig kan ik op een brug en heb ik vorig weekend de kleppendekselpakking vervangen, is een klusje wat je goed zelf kan doen.

Aankomend weekend is het de bedoeling om de carterpakking te vervangen. Ik heb gelijk nieuwe remschrijven & blokken, bougies en een lucht & actief koolstoffilter gekocht en ga ik ook gelijk vervangen.

Kijken of ik hier nog wat fotootjes van kan maken. In de tussen tijd maar even kijken hoe ik foto's kan plaatsen via tapatalk.
Laatst gewijzigd door Michel ACS op 01 aug 2015, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Black mini

30 jul 2015, 21:36

Foto van het vervangen van de kleppendekselpakking.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Black mini

02 aug 2015, 10:56

Lekker bezig. Ook handig dat je dit zelf kunt/ doet. Scheelt je best wat onderhoudskosten. Ik waag me er niet aan.
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”